Volledige versie bekijken : draadloos internet



Swatje
20 August 2011, 21:13
Goeden, avond beste mensen,
een goede kennis heeft internet van telenet met modem
(laatste nieuwe) voor draadloos te surfen.
Geen enkel probleem tot nu.
Maar dan de PC van haar zoon,
we zouden die ook graag draadloos verbinden, kunnen jullie mij
verstaanbaar uitleggen wat we nodig hebben en hoe dat moet
geinstalleerd worden ? we hebben wel een zelfklever waarop verschillende
nummers staan voor dit draadloos surfen.
ssid en wpa2 staat aangekruist.
veel dank, want een technicus laten komen kost een boel geld denk ik ?
groejes

swake
20 August 2011, 21:19
Maar dan de PC van haar zoon,

Beste Swatje
Kun je wat meer info geven , welk besturingssysteem op die computer geïnstalleerd staat? XP, Vista of Windows7
Groetjes
swaken

Swatje
20 August 2011, 21:30
Ja verontschuldig mij (maar ja...)
Windows XP service pack 2
intel, pentium 4 cpu, 2,80GHz
kloksnelheid 2,79GHz, 496MB
bedankt en groetjes

butskristof
20 August 2011, 21:31
Het gaat dus waarschijnlijk om een Docsis 3.0 modem (FiberNet?). Als eerste heb je dan al een adapter nodig die de pc met de router verbind. Soms - vooral bij laptops- is dit ingebouwd in de computer. Indien dit niet het geval is, kan je een WiFi-stickje kopen dat je gewoon in een USB-poort moet pluggen. Windows zal dan de driver installeren (eventueel van bijgeleverde cd).

Als dit achter de rug is, kan je verbinden met de router. Afhankelijk van het besturingssysteem (XP/Vista/7) krijg je dan een overzicht van alle gevonden draadloze netwerken. Waarschijnlijk staat op de sticker achter SSID een naam. Dat is de naam van het draadloos netwerk dat in de lijst zal verschijnen. Selecteer dit en druk op 'verbinding maken'. De computer zal nu (via de WiFi-stick, misschien branden er lichtjes op) verbinding maken met de router. Na een tijdje zal je gevraagd worden om een wachtwoord. Dit is wat achter 'WPA2' vermeld staat. Als je dit ingeeft en bevestigt maakt je computer automatisch verbinding en kan je op internet surfen zoals je dat met een kabel zou doen ;).

Mvg,

swake
20 August 2011, 21:33
Het allereerste wat ik zou doen is die computer eerst bijwerken naar SP3 en de nodige updates.

Swatje
20 August 2011, 21:37
Hallokes, bedankt,
het is fibernet 40 --- op de kopie van de installatie van telenet staat niets vermeld over de type van de modem.enkel : INT+WIFI
en die stick die je vernoemd, dacht ik dat hij heeft, kan ik vragen als hij volgende week terug is van zijn verlof
met zijn tortelduifke
groetjes

peenif
21 August 2011, 08:32
Het allereerste wat ik zou doen is die computer eerst bijwerken naar SP3 en de nodige updates.

Dat zal zijn draadloze verbinding niet oplossen, de werkwijze die butskristof aanbiedt mogelijks wel. SP3 en updates zijn een beveiligingsprobleem en hebben daar niks mee te maken...on topic blijven.

Swatje
21 August 2011, 09:28
bedankt, zal ik best eerst doen (allee proberen toch), dat naar sp3 en updates
als dat draadloos internet werkt of als het me niet lukt hoop ik dat ik terug mag komen uithuilen
extra dank en goed week-einde voor wat er rest
groetjes

swake
21 August 2011, 13:17
Dat zal zijn draadloze verbinding niet oplossen, de werkwijze die butskristof aanbiedt mogelijks wel. SP3 en updates zijn een beveiligingsprobleem en hebben daar niks mee te maken...on topic blijven.

Beste peenif.
Mijn bijdrage is bedoelt als goede raad
Hackers en internetcriminelen schuimen gans het internet af op zoek naar computers die niet Up to date zijn en zonder je het zelf weet is je computer besmet met trojans.
Daarom mijn advies: Eerst bijwerken met het nodig servicepack , updates bijwerken en dan pas de draadloze verbinding instellen. Voorkomen is nog altijd gemakkelijker dan genezen.
Groetjes
swaken

peenif
21 August 2011, 13:50
Eerst bijwerken met het nodig servicepack , updates bijwerken en dan pas de draadloze verbinding instellen.

Daarvoor heb je een internet verbinding nodig, daarom mijn advies: eerst een oplossing bieden om een draadloze internet verbinding te maken, daarover gaat dit topic...eens die gemaakt is kan TS iets aan zijn beveiliging doen.