Volledige versie bekijken : Nieuwe spellekes worden bezien als virus



welsey1983
21 August 2011, 10:07
Hallo iedereen,een vriendin van me heeft een nieuwe laptop gekocht voor thuis gebruik ZONDER internet. Ze is spellekes gaan kopen in Game Mania maar geen zwaar,zo van die goedkope spellekes die weinig eisen hebben . Wanneer ze het spel wilt installeren komt AVG al af dat de exe file een virus is. Ik heb in resident shield van avg al ingesteld dat de file veilig is maar tijdens een scan krijgt ze wel de melding dat die exe file een virus is. Hebben jullie tips hoe je dit kan oplossen?

Mvg

Wesley

peenif
21 August 2011, 11:02
Gooi er AVG af , geen internet geen virusscanner, zo simpel is dat.

welsey1983
21 August 2011, 11:34
Daar had ik ook al aan gedacht maar soms krijgt ze foto's van vrienden op een USB stick en dat wilt ze zeker zijn dat er geen virus op de stick zit. Af en toe neemt ze de laptop mee naar haar ouders en gaat ze daar op het net,moeilijk geval ik weet het ;-)

gotenks
21 August 2011, 15:40
Bij AVG heb je de keuze om 'Resident Shield' uit te schakelen. Dit zorgt ervoor dat nieuwe bestanden niet meer automatisch gescand worden. Wanneer je vriendin foto's of andere bestanden van anderen krijgt, kan ze met de rechtermuisklik nog steeds handmatig scannen ;)

Om het 'Resident Shield' uit te schakelen, ga je naar Extra => Geavanceerde instellingen => Resident Shield. Plaats vervolgens het vinkje bij 'Inschakelen Resident Shield' uit.

welsey1983
21 August 2011, 17:51
ik ga het morge probere.
Zowiezo al bedankt ;)

welsey1983
22 August 2011, 20:24
Oke heb het uitgevoerd en ga ze het vertellen dat ze vanaf nu nieuwe bestanden handmatig moet scannen.

Bedankt !!!

Mrjraider
26 August 2011, 15:29
Die spellen zijn (neem ik aan) gewoon Legaal verkregen? AVG hoort namelijk deze spellen niet te zien als Virus.

gotenks
26 August 2011, 15:59
Die spellen zijn (neem ik aan) gewoon Legaal verkregen? AVG hoort namelijk deze spellen niet te zien als Virus.
Wat denk je dat hij zegt in zijn originele post?


Ze is spellekes gaan kopen in Game Mania
Lezen ;) Hier gaat een slotje op, aangezien het toch opgelost is.