Volledige versie bekijken : Mac of Windows



_Ewout
21 August 2011, 13:06
Ik wist niet goed waar ik deze discussie moest plaatsen maar ik zou graag een nieuwe computer aanschaffen, nu is mijn vraag : Wat is nou het beste ? Een mac of een windows? Mijn broer heeft de nieuwste imac en is daar zeer tevreden over... Ik zelf heb al 4 jaar een vista (acer desktop). Hopelijk kunnen jullie me helpen... Oja ik wil het liefst de macbook pro(goedkoopste versie) of een alienlaptop(dell)
Alvast bedankt voor de info.

peenif
21 August 2011, 13:55
De goedkoopste MacBook Pro van dezelfde schermgrootte kost nog altijd stukken duurder dan een Windows, moest mijn budget het toelaten zou ik voor mac kiezen, zeker weten.

_Ewout
21 August 2011, 14:01
De goedkoopste MacBook Pro van dezelfde schermgrootte kost nog altijd stukken duurder dan een Windows, moest mijn budget het toelaten zou ik voor mac kiezen, zeker weten.

Waarom nou net een mac? wat is daar dan beter aan?

_Ewout
21 August 2011, 14:04
En ooja , mijn budget is ongeveer 1500,- dus als ik daarmee een mac kan kopen zou u het doen? welke zou u dan nemen? macbookpro of een iMac?

Dexter
21 August 2011, 15:30
Voor wat ga je de laptop of desktop gebruiken?


Dexter

_Ewout
21 August 2011, 19:40
Voor wat ga je de laptop of desktop gebruiken?


Dexter

Vooral voor muziek te maken te spelen, foto's te bewerken en films te bekijken, games spelen maar niet vaak en voor de rest wil ik wat mixen ...

GuntherS
21 August 2011, 21:03
Ik zou ook absoluut voor een Mac gaan als je het budget hebt.

Een Mac is een stuk veiliger als het op malware en virussen aankomt. Je hebt tot op vandaag geen antivirus nodig op een Mac.

Om muziek te maken, foto's te bewerken en films te bekijken, kan dit natuurlijk perfect op een Mac. Wat betreft games heeft het Windows-platform nog steeds een veel groter aanbod. Hoewel de Mac toch een opkomst kent met de Mac App Store en het Steam-platform.

Het nieuwe besturingssysteem is natuurlijk een beetje wennen, maar wordt je snel gewoon omdat het erg gebruiksvriendelijk is.

_Ewout
21 August 2011, 22:09
Ik zou ook absoluut voor een Mac gaan als je het budget hebt.

Een Mac is een stuk veiliger als het op malware en virussen aankomt. Je hebt tot op vandaag geen antivirus nodig op een Mac.

Om muziek te maken, foto's te bewerken en films te bekijken, kan dit natuurlijk perfect op een Mac. Wat betreft games heeft het Windows-platform nog steeds een veel groter aanbod. Hoewel de Mac toch een opkomst kent met de Mac App Store en het Steam-platform.

Het nieuwe besturingssysteem is natuurlijk een beetje wennen, maar wordt je snel gewoon omdat het erg gebruiksvriendelijk is.

Ja, een mac staat al vast ! en ik heb hier nog een cdrom van vista dus als ik wil kan ik ook windows op mac zetten... Het word een mac dat staat vast nu enkel nog : een macbookpro van 15" met 500gb intern geheugen en een i3 processor of een iMac 27" met i5 processor en 1TB intern geheugen? Ik wil mixen dus daarvoor is een macbookpro wel beter ... wat denken jullie?

Snakey
31 August 2011, 10:22
Dat hangt eigenlijk allemaal af van je eigen voorkeur. Met die iMac heb je een lekker groot scherm en wat snellere specificaties. Met die Macbook is je scherm heel wat kleiner, maar kan je hem wel meenemen als je ergens naartoe gaat. Die extra specificaties zullen enkel belangrijk zijn als je games zou spelen (in Windows/Bootcamp) en als je net dat tikkeltje meer performance wilt of niet. Je moet dus afwegen wat er belangrijkst is, groot scherm op je bureau of overal te gebruiken.

Die 500GB en 1TB gaat trouwens om de schijfruimte die je ter beschikking hebt, intern werkgeheugen zal iets van 4GB of 8GB zijn.