Volledige versie bekijken : Mac voor games of beter windows?



_Ewout
21 August 2011, 13:11
Beste forumvrienden,

Kan iemand mij vertellen wat je best neemt om games optimaal te draaien in deze tijd zonder virussen binnen te krijgen als je wow speelt of een ander online spel?
Ik wil namelijk een nieuwe pc aanschaffen ik weet enkel nog niet de welke een alien van dell of een iMac?

Kunnen jullie me helpen??

Groeten Ewout

ultddave
21 August 2011, 13:43
Niet alle games draaien op Mac (het besturingssysteem).

De games moeten speciaal ontwikkeld worden voor op Mac te werken. Via Steam kan je bijvoorbeeld games kopen die zowel op Windows als op Mac werken. Games zoals Half Life 2 en Portal, gekocht via Steam, kunnen bijvoorbeeld zowel op Windows als op Mac geinstalleerd (en uiteraard gespeeld) worden na aankoop. ;)

(De Sims 3 + uitbreidingen werken bijvoorbeeld ook op Mac.)

Mac heeft inderdaad minder problemen met virussen dan Windows. Maar ik persoonlijk geef de voorkeur aan Windows. Men zus speelt soms The Sims 3 op haar imac, en die wordt behoorlijk warm bij die game. Dus ik wil niet weten hoe dat zou zijn met games die hogere vereisten hebben. Haar macbook pro valt zelfs uit bij 'de sims 3' wegens warmte.

Dus ik zou geen imac nemen voor te gamen om eerlijk te zijn.

Nu, World of Warcraft heeft wel minder zware systeemeisen, dus die zou misschien wel kunnen draaien. Het probleem is dat je meestal redelijk lang aan 1 stuk gamed bij MMORPGs (voor dungeons/raids enzo), dus ik weet niet precies hoe de imac om zal gaan met de warmte op lange termijn.

Mvg,
Dave

Mrjraider
10 April 2012, 21:09
Een mac is niet "geoptimaliseerd" voor games. De mac word vaak gebruikt door dj's, ontwerpers en producenten. Vraag me niet waarom maar het is zo.

compuchrisje
10 April 2012, 23:17
Denk dat dit wel dicht mag, is nog van vorig jaar. Ewout zal reeds lang een keuze hebben gemaakt.