Volledige versie bekijken : agenda software?



Qbek
21 August 2011, 15:25
Ik heb een acer laptop en een erricson gsm.Is er een programma die ik op beide toestellen kan gebruiken voor agenda,verjaardagen,notities enz..Bedoel, ik plaats op de pc bvb een verjaardag en zend die door naar m'n gsm zodat ik zekers niets mis.

Is er zoiets?

Baloeke
21 August 2011, 22:31
Over welk type Erricson gaat het?
Ik gebruik op mijn Nokia (E5) de agenda die synchroon loopt met mijn outlook 2007. Hiervoor moet ik wel gebruik maken van een extra programmake nl Nokia PC Suite.

Ik heb je vraag ook verplaatst naar Mobile & Home media.

butskristof
21 August 2011, 22:59
Je kan misschien ook Google Calendar gebruiken, hiervoor heb je wel een internetverbinding nodig op je gsm.

De fabrikant heeft meestal wel software voorzien die de agenda van de gsm synchroniseert met die van Outlook.

Qbek
22 August 2011, 14:54
Ik heb een originele office geinstalleerd,daar staat geen outlook op!!Ik gebruik niet graag google calender,da's alles op het internet smijten(je weet maar nooit he!)Ik heb een sony ericsson aino (http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/aino?cc=nl&lc=nl#view=overview

butskristof
22 August 2011, 14:57
Waarschijnlijk heb je dan de Home&Student versie van Office, die bevat inderdaad geen Outlook.

Baloeke
22 August 2011, 21:57
Zoals Butskristof al melde Outlook zit niet in de Home&Student versie van het office pakket.

Als je Lightning (http://www.gratissoftware.nu/gratis-agenda-software.php) samen gebruikt met het mail programma Thunderbird (http://www.minatica.be/downloads/7-Thunderbird) kan je gratis gebruik maken van een agenda. Of je deze nu kan synchroon kan laten werken met je Sony Ericcson kan ik helaas niet zeggen.

PS : Op de link staan ook nog andere kalenderprogramma's vermeld.

butskristof
22 August 2011, 22:32
Op de website van Sony Ericsson staat dit:

Synchroniseer je telefoon en je computer om er zeker van te zijn dat je up to date bent met de laatste afspraken, e-mails en andere gegevens die je nodig hebt.
Vermoedelijk kan je met de SE-software dus wel je agenda synchroniseren. Je kan het programma eens installeren om te kijken welke programma's daarvoor ondersteund worden.

Merel
7 September 2011, 17:01
Vanuit Google Agenda (of moet je het 'Calendar' noemen ?) kan je vanuit uw PC elke gebeurtenis / afspraak voorzien met enkele opties. Onder andere kan men bv. voor een belangrijke afspraak een "herinnering-SMS" naar je GSM laten toekomen, op een naar keuze te bepalen tijdstip. Ik vind het een interessante optie. Tenzij je een erg gevulde agenda hebt, kan je het rooien zonder agenda op je GSM.

( Die optie heb ik (nog) niet gevonden bij de Microsoft Agenda.)


Er is echter 1 addertje onder het gras : Google calendar heeft het moeilijk om het precies tijdstip te bepalen van 'x dagen' op voorhand. Je kan geen uur preciseren. Dus komen de SMS berichten ook soms midden in je nachtrust toe.

Importeren van de Belgische feestdagen en van schoolvacanties horen tot de mogelijkheden.