Volledige versie bekijken : MS Outlook 2010 + tele2 webmail = gezeur



Mrjraider
2 September 2011, 19:59
Hee,


Ik heb voor wat vrienden hun pc een herinstallatie gegeven. Van XP naar Windows 7 Home Prenium 64-bits ( nieuw pc hebben ze gekocht en ik heb deze klaar gemaakt). Nu willen we de webmail van tele2 aan MS Outlook 2010 koppelen, dit ging altijd goed dus waarom niet.
We moeten dan een aantal dingen invullen.
Het account ziet er zo uit:

XXXXXXX@zonnet.nl
(De in en uit weg van mails gaat via POP3 (in) en SMTP (uit))
Daarbij moet je de POP3 en SMTP van versatel hebben (volgens de mannentjes aan de helpdesk) en dan het wachtwoord invullen en dan moet die verbinding maken.

Ja mooi niet!:angry:

We krijgen dan steeds de melding dat de POP3 geen verbinding kan maken omdat deze onverwachts is afgebroken, terwijl de SMTP wel werkt

Dan bellen we weer naar die mannentjes, die brabbelen iets over dat de kabel van de muur naar de modem niet langer dan 2 meter mag zijn :wall: oke???

En verder niks, we hebben het al tig keer geprobeerd, andere poort, andere manier van beveiliging (wachtwoord verificatie) en meer van dat soort instellingen.


Wie weet raad en een oplossing, de mannentjes van tele2 kunnen niet helpen want die zeggen alleen dat deze instellingen goed zijn en meer niet.


DANK

Baloeke
2 September 2011, 21:31
Houd je firewall of virusscanner deze niet tegen?

compuchrisje
2 September 2011, 22:29
Ben es gaan kijken naar hun instructies. Blijkbaar staan ze daar nog flink achter, want hier (http://www.tele2.nl/klantenservice/handleidingen-en-instructievideos.html#!/5/)zitten ze nog volop bezig met Outlook Express en XP en Live Mail met Vista.
Toch maar eens bekijken wat ze daar vertellen, want zo erg veel zal dat niet afwijken denk ik.

Mrjraider
3 September 2011, 08:24
Ik las ergens ook iets over dat MS Outlook en Outlook Express moeten worden geïnstalleerd. Maar voor Windows 7 kan dat niet en is Windows Live Mail nodig ( die ook niet werkt met de instellingen in mijn eerste post )

@baloeke Daar had ik al naar gekeken, op die computer zit Avast! Internet Security 2011 en daar had ik de firewall en de complete bescherming tijdelijk uitgeschakeld.

Mrjraider
3 September 2011, 21:26
Goed na nog eens goed gekeken te hebben en dingen te hebben veranderd zijn we tot conclusie gekomen dat de A/V idd het probleem was we hebben een andere geïnstalleerd en nu is het probleem verholpen.

Mrjraider
3 September 2011, 22:49
Van mij mag het slotje er ook op! :D