Volledige versie bekijken : Dvd verdelen in hoofdstukken



Phil O'Sophe
4 September 2011, 21:23
Met een stand-alone dvd-brander worden video's (van bvb. aan vhs-cassette) automatisch in hoofdstukken verdeeld; voor de duur zijn er zelfs een aantal opties; standaard is dat 4 minuten.

Hoe kan men hetzelfde resultaat verkrijgen met een computerprogramma? Bvb. Pinnacle, MovieMaker, VideoSpîn en dgl. .

Dank voor elke reactie.

Baloeke
4 September 2011, 22:47
Als onder "dgl" Nero 10 valt kan ik je op de goede weg helpen. Met Nero Vision lukt het denkelijk.
Kies voor film of diavoorstelling maken. Importeer daar de film(s).
Sleep de film naar de videolijn. Pas eventueel wat dingen aan.
Klik op volgende en sla het project op.
Het titelblad komt terug te voorschijn.
Kies nu voor DVD met bewerkte film maken en kies daar voor DVD-video
Je zult zien dat het juist geïmporteerde fragment te zien is.
Onder de film zie je een paar knoppen staan. Een I, pijltje en streep naar links, play, stop,...
De 7de van links te beginnen is een klapper. Druk op het pijltje (erachter dat naar beneden wijst).
Daar kan je gaan kiezen voor "Hoofdstukken toevoegen voor elke video" en " Hoofdstukken automatisch deceteren"
Ik heb even gekozen voor Hoodstukken toevoegen voor elke video. En op de tijdbalk zie ik nu bolletjes verschijnen. Op het film raster (rechts) zie ik dat ik drie hoofdstukken gemaakt heb.
Klik op volgende om het titelscherm te maken. Indien je meerdere films afzonderlijk wil weergeven in het scherm moet je rechts boven terug kiezen voor importeren.
Pas je titelscherm aan en klik weer op volgende.
Nu kan je eventueel een pre-rendering bekijken. Kan effe duren. Is eigenlijk om te bekijken wat het resultaat gaat zijn bij begwegende animatie in het startscherm.
Klik op volgende en branden maar, eventueel eerst project opslaan.
Branden heb ik niet gedaan (heb geen lege dvd's en de winkels zijn toe).


Veel succes

Phil O'Sophe
5 September 2011, 13:05
Da's nog eens een gebruiksaanwijzing zie ! :good:

Bedankt Baloeke ! :bow: