Volledige versie bekijken : Hoe het beste abo opzeggen



De Koene
10 September 2011, 09:26
Ik heb bij Telenet zo een Fibernet shake-formule aangevraagd met een daar bijhorend gsm-abonnement voor mijn vriendin.
Nu heeft zij een abonnement bij Mobistar en zou dit willen opzeggen.
Hoe gaat ze het best te werk om dit op te zeggen?
Kan soms een echte lijdensweg zijn volgens sommigen.

Pjotr
10 September 2011, 12:15
Er is natuurlijk een groot verschil of dit een abonnement is waar je nog aan vast zit of niet.
Indien je er niet meer aan vast zit is er weinig probleem dan regelt telenet dit wel, als je de telnmr. wenst te behouden.
Als je er nog wel aan vast zit even bellen naar mobistar helpdesk en vragen wat het kost om op te zeggen, meestal is dit ongeveer de prijs van je nog lopende abonnement zodat het weinig interesant is om over te stappen.
Anders even een mobistar center binnenstappen daar krijg je normaal wel de juiste informatie.
Opzeggen moet altijd wel aangetekend gebeuren.

salmax
10 September 2011, 21:16
hoe lang lopen de abbonementen al ?
opzeggen moet altijd aangetekend ?
dacht binnen de 7 dagen kun je terug anders zit er een schadevergoeding aan vast met hun verlies van contract en waarschijnlijk administratiekosten + afsluit kosten.
na eerste contract voorbij en stilzwijgend verlengt kun je opzeggen en duurt 1 maand dacht ik.

het is wel verstandig dit voor zekerheid bij hun is na te vragen.

zariash
10 September 2011, 21:48
als je bij mobistar bent dan kan je kosteloos overschakelen naar een andere formule wij hebben onze zoon zijn abo overgezet naar my 5 en gewoon die 5 euro betaald tot het einde van het contract was nog 5 maanden was goedkoper dan verbrekingsvergoeding te betalen.
grtjs.

De Koene
11 September 2011, 12:49
Het contract loopt nog tot 22 sept 2012, het is blijkbaar onlangs nog verlengd.
Ik denk dat we het contract zullen laten lopen tot op het einde maar dan wel aanpassen naar de goedkoopste vorm.

Baloeke
11 September 2011, 21:24
Weet je wanneer je contract verlengd is? De normale duur van een contract is telkens een jaar, maar indien je een contract heb genomen waarbij je een GSM voor een 1 euro hebt gekocht zijn dat contracten van minstens 2 jaar.

Als je contract onlangs is verlengd, voor een jaar kan dit denkelijk worden stopgezet. Aangezien je schrijft dat


Het contract loopt nog tot 22 sept 2012, het is blijkbaar onlangs nog verlengd.
...

Het is nu 11 september. Als je contract met stilzwijgen is verlengd kan dit verbroken worden. Na natuurlijk een aangetekend schrijven.

PeterN
11 September 2011, 21:34
Normaal moet je een verbrekingsvergoeding betalen zolang je contract loopt. Als je contract na stilzwijgen wordt verlengt kan je ieder moment opzeggen zonder verbrekingsvergoeding. De maand na een aangetekend schrijven kan je kosteloos overstappen.
Je moet de kleine lettertjes eens lezen op de achterkant van een factuur, want voor ieder contract en operator kan dat een beetje verschillen;)

De Koene
12 September 2011, 12:52
Blijkbaar is mijn vriendin opgebeld door Mobistar, die hebben de vraag gesteld of het bestaande contract met 1 jaar mocht verlengd worden.
Daar heeft ze ja op geantwoord.
Toch eens proberen om het contract op te zeggen met een aangetekend schrijven, zo zien we direct of er kosten aan verbonden zijn.