Volledige versie bekijken : Ati HD 4670 1 gieg wordt niet herkend



mark g
14 September 2011, 14:05
beste,

heb hier pc P4 2.8, daar pc hoognodig opgekuist moest worden heb ik ervan geprofiteerd bovenvermelde graka te installeren en xp te vervangen door win 7 HP. Volgens de vereisten op de verpakking voldoet de pc voor de installatie van deze kaart. Echter, na installatie van win 7 en de recente drivers voor de kaart zegt everest nog steeds dat er een standaard kaart in zit van 16 mb. De prestatiescore is ook maar 1, wat niet logisch is. Hoe is dit op te lossen ?

Grtz,
mark

PeterN
14 September 2011, 20:52
Geef eens juiste kenmerken van je pc, zeker van het juiste type moederbord. Had je een on board graka? Dat kan je makkelijk zien als de grafische aansluiting bij het I/O paneel van het moederbord zit. In dat geval moet je de on board graka disabelen in de bios.

Daarnaast, mocht je de monitor nu aangesloten hebben aan de nieuwe grafische kaart en heb je dan win 7 kunnen installeren, dan werkt de kaart dus? Ander had je geheel geen beeld? HEt is dus dan enkel een software probleem of beter driver.
Haal de drivers rechtstreeks af bij ATI hier (http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-32.aspx) voor win 7 32 bit en installeer catalyst.

mark g
15 September 2011, 06:02
bedankt voor het meedenken, de oplossing vind je hieronder, komt blijkbaar veel voor bij ati.
Trouwens na herinstallatie kreeg ik altijd BSOD, behalve in veilige modus.

Here's the fix for the infinite loop problem caused by ati2dvag.dll
that worked for me and has worked for some others.

Right click on My Computer
Choose Properties
Choose the Hardware(Tab)
Choose Device Manager(button)
Click the [+] next to System devices
Right click on CPU to AGP Controller
(If you can't find this, emailing me will not help. Contact the manufacturer of your PC,
Choose the Update Driver(button)

Select Install from a list or specific location (Advanced)
Choose Next(button)
Select "Don't search. I will choose the driver to install."
Choose Next(button)
Select PCI standard PCI-to-PCI bridge
Hit Next(button)
Hit Finish(button)
Reboot.