Volledige versie bekijken : image maken van SD kaart



jason789
15 September 2011, 19:51
Hallo,
Hoe kan ik een image maken van een SD kaart van mijn fototoestel zodat ik mijn image later terug kan
plaatsen wanneer dit nodig zou zijn ?
alvast bedankt voor u tijd.

Baloeke
15 September 2011, 21:27
Een image maken van een SD kaart van je fototoestel, vermoedelijk met foto's lijkt mij absurt. Weet zelfs niet of dit mogelijk is. Gewoon de foto's kopieren of verplaatsen naar je harde schijf. Indien je die foto's terug op je SD kaart wil hebben gewoon terug kopieren.

jason789
16 September 2011, 19:35
Een image maken van een SD kaart van je fototoestel, vermoedelijk met foto's lijkt mij absurt. Weet zelfs niet of dit mogelijk is. Gewoon de foto's kopieren of verplaatsen naar je harde schijf. Indien je die foto's terug op je SD kaart wil hebben gewoon terug kopieren.
Hallo Baloeke ,
dit is zeker mogelijk ik heb de klus kunnen klaren met drive image ZX .
Mijn SD kaart was niet meer leesbaar voor mijn fototoestel vandaar dat ik een
image backup wou hebben.
Daarna een recovery programma geinstalleert waarmee ik de foto's heb kunnen terughalen.
Vervolgens heb ik bij de SD kaart een format gedaan.
Nu wil ik de foto's die ik via mijn recovery programma heb teruggehaald en op mijn
pc harddisk heb opgeslagen terug op mijn fototoestel plaatsen alleen zijn deze niet zichtbaar op mijn fototoestel maar de foto's bevinden zich wel op de SD kaart.
Bestaat hiervoor een programma om de foto's toch zichtbaar te maken op mijn fototoestel ?
Fototoestel zegt geen beeld.
groeten,
jason

Baloeke
16 September 2011, 21:32
Als je van in je eerste post al gezegd had dat je kaartje onleesbaar was in je fototoestel had ik heel wat anders kunnen schrijven. Je vraagt om een image te maken van een SD-kaartje. Nu kom je af dat je kaart niet meer leesbaar was in je fototoestel, en dat je een recovery hebt gedaan. Dit is wel iets helemaal anders dan je eerste vraag.

Even enkele vragen
Welk recovery programma heb je gebruikt?
Welk fototoestel en type gebruik jij?
In welk formaat heb je, je geheugenkaartje geformateerd (NFTS, FAT, FAT32,...)
Welke extenties hebben de foto's op je geheugenkaartje?

peenif
16 September 2011, 22:19
Ik mag wel claimen dat ik iets van fotografie weet. Een image van een geheugendrager nog nooit nodig gehad en zal die ook nooit nodig hebben.