Volledige versie bekijken : geen verbinding met internet



christleven
15 September 2011, 22:00
Er zijn twee computers aangesloten via een switch aan de internet router van Telenet. Een van de twee is gisteren plots uitgevallen geen internet meer. als ik het netwerkcentrum open en op de status van de lan verbinding klik zie ik wel ontvangen bytes maar geen verzonden bytes. ik heb alles al gereset, netwerkaart uitgeschakeld, verwijdert uit het systeem, maar steeds hetzelfde resultaat. enkel 1036 ontvangen bytes 0 verzonden bytes. Computer maakt verbinding met een uitroepteken naar de switch en een kruis naar internet.
wie weet hierop een antwoord?

Edje
16 September 2011, 01:16
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bv, de zogenaamde hosts file waarin verkeerde verwijzingen in staan. Of je netwerk die als "niet vertrouwd" of publiek word herkend. kijk om te beginnen eens naar de inhoud van het bestand hosts, te vinden in de map c:\windows\system32\drivers\etc en dan openen met kladblok. Hier zou als het goed is maar een verwijzing moeten staan in de trend van 127.0.0.1 localhost

christleven
19 September 2011, 19:03
Ik denk toch dat het een andere oorzaak heeft dan deze die Edje geeft.
Ik heb de gegevens nagekeken waar hij het over heeft en de verwijzing staat op 127.0.0.1 localhost. Schermafbeeldingen toevoegen gaat niet.

christleven
22 September 2011, 08:29
Het wonder is geschied, van het ene moment op het andere terug verbinding en internet zonder ook maar een aanpassing te hebben gedaan. 't zal dus waarschijnlijk aan de hardware liggen (moederbord), want er werden geen drivers aangepast of geüpdatet (geen internet weet je wel). Moest er toch iemand een verklaring hebben, mag hij of zij dat gerust laten weten. Voor mij is het in ieder geval een raadsel.