Volledige versie bekijken : Print Spooler



theo2602
16 September 2011, 13:57
Ik kan nadat er aan mijn computer is gewerkt niet meer printen. Ik krijg de mededeling printer spooler is uitgeschakeld. Ik doe wat moet: Configuratiescherm/systeembeheer/services en dubbelklik op Print Spooler als pad naar uitvoerbestand komt er C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe als ik dan klik op starten krijg ik: kan de print spooler op lokale computer niet starten. fout 1058 kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde aparaten met zich heeft verbonden.
Nochtans als ik de computer start nadat ik de printer heb opgezet, beweegt er van alles in de printer!
HELP

Baloeke
16 September 2011, 22:47
Staan er in apparaatbeheer gele vraagtekens?
Misschien is het handig om even de cd te zoeken met de software van je printer en deze eens een herstelfunctie laten uitvoeren.

hondjeblaf
25 September 2011, 17:25
als een printer lange tijd niet gebruikt is moet hij eerst reinigen, als de printer dan iets niet schoon kan krijgen(opgedroogde inkt) dan geeft hij die melding aan. maak de printer even open en reinig hem even met een gaasje, als je dan de software van je printer er even opnieuw opzet zal hij weer moeten werken.

theo2602
26 September 2011, 14:37
Ondertussen is het klaar met gewoon drie systeemherstellingen te doen, steeds een dag vroeger. Goed dus, maar wat was de reden? Hondjegeblaf ik heb al eens vastgezeten door problemen met de printerinkt, maar dan kwam die mededeling zeker niet.

hondjeblaf
27 September 2011, 18:08
ok dan kan je kijken in de printer instellingen of je daar misschien iets kan vinden.