Volledige versie bekijken : Kleurenprobleempje



MabadosS
28 September 2011, 17:34
Beste,


Voor een website in ontwikkeling gebruik ik momenteel de kleur #E0DBCA voor een achtergrond (via css gedefinieerd).


Als ik de site bekijk op m'n vaste pc en laptop, dan zijn de kleuren ongeveer hetzelfde.


Bekijk ik de site op m'n mac, dan krijg ik een heel andere kleur grijs te zien.
Ook toen ik de site op de windows pc van iemand anders bekeek kreeg ik vreemdere kleur grijs te zien.


Is er een manier om de kleur op alle pc's/macs hetzelfde te krijgen?


Alvast bedankt voor de toelichting.

Martijnc
28 September 2011, 23:00
Neem een screenshot van de pagina wanneer deze de kleur verkeerd weergeeft. Controleer dan met Photoshop of de kleurcode nog klopt. Als de kleurcode niet klopt zit er waarschijnlijk een fout in de CSS (of HTML) waardoor je website er misschien anders uitziet in verschillende browsers of op verschillende platformen.

Butterflyice
29 September 2011, 06:37
Het kan ook nog liggen aan de monitor van de gene waar je heb gekeken.

MabadosS
29 September 2011, 12:56
Neem een screenshot van de pagina wanneer deze de kleur verkeerd weergeeft. Controleer dan met Photoshop of de kleurcode nog klopt. Als de kleurcode niet klopt zit er waarschijnlijk een fout in de CSS (of HTML) waardoor je website er misschien anders uitziet in verschillende browsers of op verschillende platformen.

Screenshot geeft de zelfde kleur als op de pc waar de screenshot wordt gemaakt. Kleurencode klopt bijgevolg.

Veel fout kan er niet zijn aan de css, dit is de code:



body
{
font-size:10pt;
font-family:Arial, FreeSans, sans-serif;
color:#000000;
text-align: left;
background-color:#E0DBCA;


}




Het kan ook nog liggen aan de monitor van de gene waar je heb gekeken.

Wel vervelend dan, er zit echt wel veel verschil in de kleur.

Het is niet zo dat bepaalde kleuren niet geschikt zijn om voor websites te gebruiken?

Butterflyice
29 September 2011, 13:59
Wel vervelend dan, er zit echt wel veel verschil in de kleur.

Het is niet zo dat bepaalde kleuren niet geschikt zijn om voor websites te gebruiken?

Tja ik weet je kan daar helaas niets aan doen.
Je weet nooit welke eigenschappen de eind gebruiker heeft ingesteld op zijn eigen scherm.

Dus als je met een vast kleurenschema werkt moet het voor de rest overal goed eruit zien op een paar uitzonderingen na.

MabadosS
2 October 2011, 23:45
Ok, ik leer hier dus uit dat er geen oplossing is.

Bedankt iedereen!