Volledige versie bekijken : Van back-up naar ...



Phil O'Sophe
14 October 2011, 21:22
Heb per vergissing een map uit "Mijn Documenten" verwijderd; de prullemand is leeggemaakt.
Recuva geeft geen oplossing.
Die map staat wel in een back-up die ik enkele weken geleden gemaakt heb (Acronis True Image).

Vraag:

Kan ik die map terughalen uit die back-up zonder dat "alles" teruggeplaatst moet worden naar de HD van de pc?

Dank voor elke reactie.

compuchrisje
14 October 2011, 22:12
Als je beschikt over Acronis True Image is dat zeker mogelijk. Sluit je back-up locatie aan en ga via verkenner naar de map in die back-up. Klik met rechtermuisknop op de map, in het snelmenu zou ergens 'Acronis herstellen' moeten staan.

Phil O'Sophe
17 October 2011, 18:28
Alleluia !!! :eek: ... Je zou van minder z.. w..... :lol:

Uit een eerdere back-up die map met de documenten van ons koor terug kunnen halen met Acronis True Image.
Zoniet moest ik een week niets anders doen dan formulieren terug inscannen en bewerken !

Bedankt voor de hulp ! :bow:

btw: bestaat er ook een nederlandstalige versie van Acr.Tr.Im. (uiteraard Free)

peenif
17 October 2011, 18:54
Om eens een uitdrukking te gebruiken die je niet graag zal horen...Acronis True Image is nooit gratis!!! Zelfs niet in het Vietnamees. Ik vraag me dan ook af waar jou versie nu vandaan komt :p:p:p :shocked:.

Phil O'Sophe
17 October 2011, 20:49
Om eens een uitdrukking te gebruiken die je niet graag zal horen...Acronis True Image is nooit gratis!!! Zelfs niet in het Vietnamees. Ik vraag me dan ook af waar jou versie nu vandaan komt :p:p:p :shocked:.

Niets illegaal hoor ! De cd zat bij een computerblad. Zou zelfs niet weten hoe ik zo'n prog illegaal moet downloaden.

peenif
17 October 2011, 20:54
Zou zelfs niet weten hoe ik zo'n prog illegaal moet downloaden.

Dat kan je toch op een of ander computerforum vragen!!!! :rofl:

Phil O'Sophe
17 October 2011, 21:00
Dat kan je toch op een of ander computerforum vragen!!!! :rofl:

En dan met z'n allen op de bon !!! :p

compuchrisje
17 October 2011, 22:57
ATI is inderdaad geen freeware. Maar de versie die je bij je computerblad hebt gekregen is wél legaal. Helaas kan je die niet laten transformeren naar een NL-versie. Dat voordeel heb je wel bij een zelf gekochte ATI. Spaar je centen een maand of wat door geen boekjes te kopen en dan kan je hier (http://www.acronis.nl/homecomputing/products/trueimage/)terecht voor de allernieuwste.
Welke voordelen heb je dan nog?
Als je ooit een True Image hebt aangekocht en het schijfje sneuvelt, kan je, mits een aangemaakte account ten tijde van aankoop ervan, jouw versie helemaal opnieuw downloaden en verder gebruiken. Bovendien kan je op een bijhorend forum zowat met alle mogelijk vragen terecht die je zelden elders kan stellen (zelfs bij ons niet ;)). Upgraden naar een hogere versie kost altijd een heel stuk minder, hoewel ik toch voorkeur geef aan een volledige nieuw prog met een 'clean install'.