Volledige versie bekijken : Windows Live Mail minimaliseren



Bartmen
16 October 2011, 15:19
Hello

Wanneer ik op het kruisje van Windows Live Mail druk, sluit deze volledig af. Dat in tegenstelling tot vroeger waarbij het zichzelf minimaliseerde in het systeemvak. Ik heb dit reeds opgezocht en hier raadden ze mij om de comptabiliteitsmodus te gebruiken.
Toch sluit het programma nog steeds volledig af wanneer ik op het kruisje doe (wanneer ik het programma minimaliseer, blijft het op de taakbalk staan)

Iemand een idee hoe ik dit programma toch kan minimaliseren in het systeemvak?

Bedankt

Baloeke
16 October 2011, 20:53
Gebruik jij Windows7? Heb dat probleem ook gehad maar dan met de messenger.
Dit is heel simpel op te lossen, als je het weet. Klik rechts op het programma icoon van Messenger. Kies daar voor eigenschappen. In het tabblad compabiliteit kies je voor de compabiliteitsmodus uitvoeren in Windows XP (servicepack 3).

Bartmen
16 October 2011, 20:56
Bedankt voor je reactie, maar zoals in mijn eerste post vermeld, heb ik dit al opstaan maar sluit deze nog steeds volledig af :(

Baloeke
16 October 2011, 21:13
Probeer dan deze truck nog eens maar enkel dat het programma gesloten is. Dus programma eerst sluiten en dan hetgeen ik melde in post #2.
Heb ondertussen nog wat gevonden in het Engels (http://www.howtogeek.com/?p=1522), maar is eigenlijk het zelfde.

Bartmen
16 October 2011, 22:09
Neen, dat had ik ook al geprobeerd, maar nog steeds sluit het volledig af

butskristof
21 October 2011, 19:32
Ben je zeker dat deze functie niet ergens in de eigenschappen te vinden is? In Windows 7 wordt mijn Messenger ook naar de taakbalk geminimaliseerd (wat ik niet slecht vind), maar ik dacht dat er ergens een optie was waarmee je kon instellen dat hij naar de system tray minimaliseerde.

+ik ga deze verplaatsen naar Internet, hij past daar meer op zijn plaats.

Mvg,

Bartmen
21 October 2011, 21:58
Ja, 100% zeker dat ik alles heb nagekeken + dat hij in comptabiliteitsmodus staat ;)

Mrjraider
26 October 2011, 19:36
Je kan Windows Live Messenger minimaliseren naar de taakbalk als je deze in comptabiliteit modus van windows vista neer zet. Wellciht is dit ook met Windows Live mail zo?

compuchrisje
26 October 2011, 23:39
Live mail en Live Messenger zijn niet hetzelfde. En ik denk dat je ietsje meer moet doen om de geminimaliseerde uitvoering in je systeemvak te krijgen. Dat kan je hier (http://www.sevenforums.com/tutorials/130451-windows-live-mail-minimize-system-tray-windows-7-a.html)vinden.

Mrjraider
27 October 2011, 13:39
Toelichting op mijn vorige bericht, voer windows live mail uit in de compatibiliteit modus van vista (SP of SP) en dan in systeemvak rechtermuisknop op het icoontje van windows live mail en dan Venster verbergen bij minimaliseren klikken.

Mrjraider
27 October 2011, 14:07
Toelichting op mijn vorige bericht, voer windows live mail uit in de compatibiliteit modus van vista (SP 1 of SP 2) en dan in systeemvak rechtermuisknop op het icoontje van windows live mail en dan Venster verbergen bij minimaliseren klikken.

excuus, mijn numlock stond uit

Baloeke
27 October 2011, 22:04
Toelichting op mijn vorige bericht, voer windows live mail uit in de compatibiliteit modus van vista (SP of SP) en dan in systeemvak rechtermuisknop op het icoontje van windows live mail en dan Venster verbergen bij minimaliseren klikken.
Je moet eens lezen wat er al geantwoord is.

Gebruik jij Windows7? Heb dat probleem ook gehad maar dan met de messenger.
Dit is heel simpel op te lossen, als je het weet. Klik rechts op het programma icoon van Messenger. Kies daar voor eigenschappen. In het tabblad compabiliteit kies je voor de compabiliteitsmodus uitvoeren in Windows XP (servicepack 3).


Probeer dan deze truck nog eens maar enkel dat het programma gesloten is. Dus programma eerst sluiten en dan hetgeen ik melde in post #2.
Heb ondertussen nog wat gevonden in het Engels (http://www.howtogeek.com/?p=1522), maar is eigenlijk het zelfde.

minQkel
3 November 2011, 22:55
Live mail en Live Messenger zijn niet hetzelfde. En ik denk dat je ietsje meer moet doen om de geminimaliseerde uitvoering in je systeemvak te krijgen. Dat kan je hier (http://www.sevenforums.com/tutorials/130451-windows-live-mail-minimize-system-tray-windows-7-a.html)vinden.

Ik heb het getest en het werkt. Bartmen bekijk deze even goed :)

edit: Je moet alleen nog wel op het minnetje blijven klikken... Kruisje gaat 'm niet worden.

Bartmen
5 November 2011, 21:09
Compuchrisje en minQkel: bedankt voor het antwoord en excuses voor de late reactie ;)

Maar het werkt inderdaad, maar je moet inderdaad én 'verbergen indien geminimaliseerd' en het minnetje gebruiken om het te minimaliseren. Met andere woorden... het is dus gelukt! :)

Heel erg bedankt (dat bespaart alweer een pak stress!!!) :)

Ps: slotje