Volledige versie bekijken : Aanpassen nieuwe monitor



Haganibbo
16 October 2011, 18:29
Beste,
Iemand deed mij een nieuwe monitor (CRT 15 inch) aan de hand die beter past bij mijn ander materiaal .
Het betreft een "Compaq S720". Maar vergeleken met de vorige is de beeldresolutie niet dezelfde. Daar ik draai met Windows7, wou ik via het Configuratiescherm de resolutie aanpassen. De monitor stond evenwel goed ingesteld op 1024x768 (aanbevolen). De leesbaarheid (tekstgrootte staat op laag - 100% (standaard), dus OK. Maar naar mijn zin zijn de onderscheiden balken en de iconen te groot. Het blad zelf kan ik aanpassen met "CTRL+Scroll", daar geen probleem.
Zo heb ik de schaal van de beeldresolutie opgedreven tot 1280x1024 en die resolutie ligt mij beter.
Mijn vraag: kan deze laatste positie geen problemen opleveren?
Met dank bij voorbaat en vriendelijke groet. Haganibbo.

compuchrisje
16 October 2011, 23:20
Ik heb ook nog een Compaq met dat formaat staan, maar daar is de voorgestelde verhouding goed genoeg voor mij.
Je kan in je voorkeursinstellingen nog wel meer aanpassen hoor, zoals bv de hoogte van de vensterbalken, het lettertype erin, eventueel zelfs de kleuren en grootte van pictogrammen. Die combinatie moet je dan wel opslaan onder een eigen naam, zodat je niet automatisch terugkeert naar de standaardinstellingen.

Haganibbo
17 October 2011, 00:55
Hallo Chrisje, hoe vergaat het jou? Dat is al lang geleden!
Je slaat de nagel op de kop. Maar hoe kan ik de "voorkeursinstellingen" aanpassen. Want inderdaad mijn vensterbalken zijn te hoog. Zo krijg ik o.a. in Windows Live Mail, wanneer ik een mail opstel, niet de onderkant van het blad te zien en zie ik door de taakbalk dat er een document achter zit.
Terloops, mijn Golden is begin dit jaar overleden, in de dierenkliniek dan noch.

compuchrisje
17 October 2011, 01:16
Voor zover ik weet heb je nog XP ;). In dat geval kan je je hele lay-out van je bureaublad aanpassen zoals hier (http://www.minatica.be/content/401-Windows-Make-up)beschreven onder 'Vormgeving'.
Wat ook kan, voor bepaalde toepassingen, is dat de vensterinstellingen worden opgeslagen bij het afsluiten van een programma.
Mogelijk opent je Windows Live Mail in een volledig venster, maak dit ongedaan door het hokje naast het kruisje bovenaan rechts aan te klikken. Op die manier kan je je venster aanpassen naar de grootte die je wenst. Bij afsluiten van dat venster zou dit moeten onthouden worden (hoop ik ;))
Onze 'gouden' is in februari gegaan, maar hij heeft een bijna even gouden vervanger :)

Haganibbo
17 October 2011, 17:31
Ik heb geen XP meer sedert ik een nieuwe pc kocht met, uiteraard, Windows 7. Hoe moet ik dan de "vormgeving" aanpassen en dus mijn vensterbalken minder hoog maken? Speelt de grafische kaart een rol of dien ik een Driver te downloaden?

compuchrisje
17 October 2011, 23:10
Je grafische kaart zal zich natuurlijk het beste voelen met de optimale instellingen ervoor, die Windows 7 voor jou even als standaard heeft gezet. Maar neen, extra drivers zijn niet nodig als je zelf de boel wil personaliseren.
Je kan hier (http://www.schoonepc.nl/windows7/startmenu_taakbalk_bureaublad.html)al even kijken of je al wat verder kan raken, maar zo niet, blijft er nog altijd de mogelijkheid om de weergave naar het klassieke XP-uiterlijk te brengen.