Volledige versie bekijken : Cd wordt niet herkend.



danyvdc
24 October 2011, 18:06
Hallo,
Ik heb de laptop van mijn dochter hersteld met de recovery cd.Het probleem dat ik nu heb is dat ik bepaalde cd met data niet kan lezen.Terwijl de Sims 3 wel automatisch start.
Die data cd wordt niet eens als aanwezig beschouwd en valt dus niet te openen en te lezen.
Op mijn pc werkt die perfect.
Is er tijdens de installatie iets fout gegaan of moet ik bepaalde instellingen veranderen,of iets ontbrekend downloaden?Dit met Vista.Cd werkte voor het herinstalleren wel perfect.
Bedankt voor de moeite.

Dany

compuchrisje
24 October 2011, 23:15
- Is de lens nog schoon? Een reinigings schijfje is wel ergens in de handel te vinden.

- Zoiets kan ook gebeuren bij een hardware-update, die uiteindelijk geen update genoemd wordt, maar afbraak. Dit terzijde.
Kan je in je apparaatbeheer de CD-speler ergens terugvinden? Zo ja, probeer uit te vissen of je wel de juiste drivers hiervoor hebt laten installeren. Vind je geen speler, dan zoek je best de juiste driver op de website van het merk laptop. Dit zijn dikwijls zip-bestanden, die je moet uitpakken en waarin je het inf-bestand moet dubbelklikken.

danyvdc
25 October 2011, 10:46
De cd-dvd speler is terug te vinden.Volgens apparaat beheer werkt alles correct.Alleen de Sims 3 werkt correct.Andere dvd of cd,zel fgebrand of niet? werken niet.Maar dat is dan de dvd(sims) die er steeds in zat.
Ook afgekuist nu en geen verschil.
Slijtage?

danyvdc
25 October 2011, 13:04
Nieuwe cd gebrand en uitgeprobeerd.Werkt perfect,oudere cd of dvd geven nog steeds problemen.Ik denk dat slijtage toch wel de oorzaak kan zijn.