Volledige versie bekijken : Geluid opnemen



theo2602
30 October 2011, 15:10
Plotseling kan ik geen geluid meer OPNEMEN. Afspelen zoveel je wil, maar niet OPNEMEN. Ik heb alle settings van de eigenschappen al geprobeerd, maar niets werkt. Met geen enkel programma meer! Ook niet de in Windows XP aanwezige recorder!

Baloeke
30 October 2011, 15:13
Zit je fiche goed in je pc? Micro defect, heb je de mogelijkheid om een andere te proberen?
Kijk eens in je apparaatbeheer of er nergens geen gele vraagtekens staan.

theo2602
30 October 2011, 17:23
Baloeke, ik weet dat zo iets gebeurd, maar zo stom ben ik niet. Nee, het gaat over interne opnamen. Bv met debut video capture een opname maken van een PPpresentatie (iets wat ik regelmatig doe) is het beeld wel OK, maar geen klank meer. Daarna iets afgespeeld met Windows Media player en trachten op te nemen met de ingebouwde recorder of soundstream van Roxio. Dingen die ik met andere woorden al tientallen keren heb gedaan. Externe aansluitingen zijn er dus niet bij te pas gekomen!

Baloeke
30 October 2011, 21:53
Dat kon ik uit je eerste post niet opmaken dat het ging over interne opname's.

compuchrisje
30 October 2011, 22:06
Al gekeken hoe je instellingen staan bij het luidsprekertje in je systeemvak? Ik doe geluidsopnamen met Audacity, ook voor powerpoint. In het systeemvak staan microfoon en lijningang op dempen. In Audacity moet ik stereomix selecteren. Wat staat er bij de eigenschappen voor je geluid al of niet aangevinkt bij Opnemen en afspelen? Hier is het zowel in XP als Windows 7 wat zoeken geweest eer ik de goeie combinaties had. Dit vooral omdat er zowel vooraan de pc als achteraan een reeksje plugs voor geluid kunnen gestopt worden.

theo2602
31 October 2011, 11:48
Ik heb alles ingeschakeld behalve de telefoonlijn. Ik heb alles al aan en uitgeklikt, maar er veranderd niets. Ik heb altijd zulke rare dingen!

theo2602
31 October 2011, 12:03
Al sla je me nu dood, maar ik zou het niet weten. Waarschijnlijk heb ik toch iets aangeklikt, en alles werkt perfect. Heel goed natuurlijk, maar ik had liever geweten hoe het komt.

Baloeke
31 October 2011, 23:47
Wat een klik ergens toch kan veroorzaken. Het is natuurlijk moeilijk te achterhalen wat jij gedaan hebt. Maar langs de andere kant toch goed dat je de oplossing, al weet je zelf niet hoe, gevonden hebt.
Ik zal hier maar een slotje opdoen. Moest je te weten komen waar je fout geklikt hebt mag je mij dat laten weten. Ik zal je oplossing hier dan wel vermelden.

compuchrisje
31 October 2011, 23:48
:lol: Nee, ik sla niemand dood, integendeel. Toch blij dat je zonder veel gedoe terug in de running bent.