Volledige versie bekijken : Word 2010 sluit héééél traag af - via klik op het rode kruisje.



WaWaKe
1 November 2011, 19:25
Beste,
Het probleem die ik jullie voorleg is eigenlijk een oud zeer. Maar, de laatste tijd werk ik veel meer met Word dan voorheen en daarom begint dit nu echt lastig te worden. Het duurt zo lang dat ik rustig de tijd krijg om »Ctrl+Shift+Esc« te doen om uiteindelijk met de Taakplanner »Winword.exe« > »proces beëindigen« Word af te sluiten.
Het opstarten duurde ook tientallen seconden, maar met enkele niet gebruikte invoegtoepassingen uit te schakelen (o.a. OneNote) gaat dit nu echt snel.
Is er geen mogelijkheid om ook het afsluiten (via kruisje) ook te versnellen?
Hopelijk heeft iemand een voorstel.
m.v.g.,

WaWake

ghost
1 November 2011, 20:46
http://www.hcom.nl/nieuws/106-office-word-reageert-traag-tijdens-opstarten-en-afsluiten

WaWaKe
1 November 2011, 22:41
Bedankt Ghost voor je reactie. Ik was aan het backuppen en wou niets anders doen. Daarom ben ik een beetje laat. Hopelijk niet te laat. Ik heb alle bestanden tonen ingesteld en toch vind ik via C, Documents and settings niet. Dat begint niet goed. Kan je me verder helpen? Ik zal ondertussen Word in veilige modus opstarten en zien of het dan ook traag is.
Tot dan,
m.v.g.,
WWk

WaWaKe
1 November 2011, 23:10
Ghost,
In veilige modus opgestart, was Word snel afgesloten met de klik op het rode kruisje. Dus zal het wel aan die sjablonen liggen.
Verder zoek ik me gek naar »Documents and Settings« op de C:. Wat doe ik verkeerd?
m.v.g.,
WWk

Baloeke
1 November 2011, 23:15
De map Application Data is een verborgen map, daarom dat je ze denkelijk niet vind.
Indien je Win7 gebruik, kan je via de verkenner gaan wijzigen.
Klik op organiseren en dan op map en zoekopties
In het tabblad weergave bijna onderaan het bolletje zetten bij verborgen mappen en staions weergen

WaWaKe
1 November 2011, 23:23
Baloeke,
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp er niets van: ik heb bij Map-en zoekopties het bolletje gezet (+ toepassen, OK) en toch zie ik in C: het juiste vervolg niet! Noch Documents and Settnigs, noch Application Data. Ik moet iets overzien, maar ik zou niet kunnen denken wat...
m.v.g.,
WWk

Baloeke
1 November 2011, 23:32
Klik eens op gebruikers, daarna op je naam. Nu zou je een map AppData moeten zien. In die map klik je op Roaming. Daar ga je de map Microsoft - sjablonen vinden.

ghost
1 November 2011, 23:36
thnx baloeke was juist gaan kijken op mijn dochter haar pc ik heb nog geen windows 7 (nog niet).

WaWaKe
1 November 2011, 23:47
Ghost en Baloeke,
Ik geraak tot op Raoming > Micosoft > ? geen sjablonen..! Echt waar.
MVG
WWk

Baloeke
1 November 2011, 23:55
Je geraakt al verder dat is al positief (y).
Ik gebruik office 2007 en ik heb ze bij mij gevonden op die locatie. Misschien heeft office 2010 deze op een andere plaats gezet.
Gebruik eens de zoekfunctie in de map gebruikers naar sjablonen. Wie weet ga je ze daar vinden.

WaWaKe
2 November 2011, 00:01
Baloeke,

Ook weer niets. 't Is om er gek van te worden...

MVG | WWk

ghost
2 November 2011, 00:05
Je kunt ze ook vinden als , open word klik op de linksboven op de officeknop , dan naar opties voor word , dan naar geavanceerd . Je scrolt dan naar onder tot algemeen, klik dan eens op bestandslocaties , kijk dan bij gebruikerssjablonen , daar ziet je het adres , waar je moet zijn.

WaWaKe
2 November 2011, 00:24
Ghost,
OK, Ik ben er. Ik kan kiezen tussen Document1 en Alle nieuwe documenten. Wat doe ik er mee.Nu we al zover zijn...
MVG | WWk

ghost
2 November 2011, 00:31
Zit er dan geen bestand in wat Normal heet.

WaWaKe
2 November 2011, 00:35
Ghost,
Noppes, alleen Gebruikerssjablonen en werkgroep + nog wat dat - denk ik - niet terzake doet.

Ik zie het volgende: Gebruikerssjablonen C:\AppData\Roaming\Microsoft\Sjabon... (dan gaat het niet verder).

MVG | Wk

ghost
2 November 2011, 00:46
Ok dit is verstrooit nu . Je moet alleen in word kijken bij gebruikerssjablonen , waar het adres is . Je ziet dus staan c:\...\enz
Daarna gaat je terug naar verkenner en dan de c :schijf en dan ga je gewoon , naar het adres , wat je in word hebt gezien.

WaWaKe
2 November 2011, 00:49
Ghost,
OK, ik ga naar de Verkenner.
WWk

WaWaKe
2 November 2011, 00:54
Ghost
Ik vind het erg voor jullie, het gaat zoals in #15, maar het houdt op na Microsoft\. er staan en paar dingen maar geen sjablonen te zien, hoewel het pad er naar zou moeten leiden. Begrijpe wie kan.
m.v.g., ||| WWk

WaWaKe
2 November 2011, 00:59
G.,
Er is alleen: Credentials, Internet Explorer, Protect , System certificates, Windows. Geen Sjablonen.
Het wordt laat. Wil je nog doorgaan?
WWk

ghost
2 November 2011, 01:11
Mja hier loopt het voor mij ook dood, hopelijk iemand anders een idee of dat baloeke morgen nog iets in petto heeft .

WaWaKe
2 November 2011, 01:16
Heel erg bedankt. 't Is voor jullie ook jammer als je geen resultaat ziet. Morgen beter.
Grtn,
WWk

ghost
2 November 2011, 01:31
Als je in verkenner met de rechtermuisknop op appdata klikt en dan op zoeken daar typ je in Normal of Normal.dot of Normal.dotm , krijg je het dan ?

WaWaKe
2 November 2011, 06:50
Ghost/Baloeke,
Fijn dat je nog doorgewerkt hebt. Ik dacht dat je er ging op slapen? Sorry.
Als ik met rechts op AppData klik, krijg ik een contextmenu, zonder zoekoptie. Ga ik desondanks naar het zoekvenster dan krijg ik met 'sjablonen' niets te zien.
Hierbij geprobeerd een afbeelding toe te voegen van de 'boom' hoever ik geraak, maar via URL begrijp ik niet... .
m.v.gr.,
WWk

WaWaKe
2 November 2011, 10:05
Ghost/Baloeke,
Het vruchteloos zoeken naar de map Sjabloon, betekend misschien dat deze map ontbreekt en dat ik ze moet aanmaken?
Wie weet is dat een test waard?
Nog eens hartelijk dank voor het laat en constant werk tot nu toe.
m.v.g.,
WWK

WaWaKe
2 November 2011, 10:18
Ghost/Baloeke,
Ik heb in de Microsoft plaats een map: Sjablonen zelf aangemaakt. Opnieuw opgestart, Word gestart en een klein document gemaakt, gesaved en met het kruisje weggeklikt. Twee zwaluwen maken de lente niet, maar deze twee keren ging het echt snel. Wat denk je? Heb ik het juiste woord gebruikt of moet dat engels zijn?
Ik test het nog verder. Misschien heeft de (korte) nacht raad gebracht?
m.v.g.,
WWK

WaWaKe
2 November 2011, 14:04
Ghost / Baloeke,
Goed nieuws!: Het blijft goed gaan. Geen enkele functie van Word duurt meer dan 10 sec., eerder 5.
Jullie hebben mij 99% op weg geholpen. De weg was gevonden en - hoe dan ook - het hielp.
Dus jullie zijn meer dan hartelijk bedankt, vooral voor het doorzetten tot de late uurtjes.
Je mag het als OPGELOST beschouwen, tenzij je zelf nog een opmerking wenst te maken.
m.v.Gr.,
WWK

ghost
2 November 2011, 14:52
Is graag gedaan zenne en bedankt om een verdere oplossing doortegeven.

WaWaKe
2 November 2011, 16:44
# 26 was de finale verlossing uit mijn (ons) lijden.

Baloeke
3 November 2011, 00:20
Ben blij voor jou dat je probleem voor 99% is opgelost.
Als het opgelost is voor die 99% zal ik hier maar een slotje opzetten.
Moesten er toch nog problemen zijn met die 1% laat mij via PM even wat weten, dan open ik dit topic terug.