Volledige versie bekijken : [7]account wachtwoord blokkeren



slicky
4 November 2011, 18:59
jips

ik heb hier een laptop met win7.
hier zijn drie accounts op
account 1=ik(administrator)
account 2=zoon 1(standaard gebruiker)
account 3=zoon 2(standaard gebruiker)

hoe kan ik als admin het veranderen van wachtwoorden blokkeren.
dus dat zoon 1 en 2 hun wachtwoord niet kunnen veranderen.
het liefst zonder nieuwe account aan te maken.

alvast bedankt:good:

Baloeke
4 November 2011, 23:22
Ben er niet 100% zeker van maar ik vermoed dat je met Family Safety (http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Protecting-your-kids-with-Family-Safety) al het een en ander kan doen. Zo is er daar een optie
Voorkom dat uw kinderen bepaalde programma's uitvoeren. Zo kan je denkelijk het configuratiescherm blokkeren.

butskristof
4 November 2011, 23:41
Je hebt het configuratiescherm niet nodig om je wachtwoord te veranderen he Baloeke. Als je gewoon ctrl + alt + delete doet, krijg je daar ook al de optie om je wachtwoord te wijzigen.

EDIT: On topic: ik weet niet zeker of dit mogelijk is in de retailversies van Windows, maar in de Server-versies kan je binnen een domein wel een gebruiker verhinderen om het wachtwoord van een account te veranderen. Ik vermoed eigenlijk wel dat het mogelijk is om dit ook binnen de 'gewone' versies van Windows te doen, hoewel ik ook niet echt weet waar je dat zou moeten instellen.

EDIT2: Even gegoogeld, het is dus wel degelijk mogelijk. Meer info vind je hier. (http://www.windows7password.net/prevent-user-changing-logon-password-in-windows-7/)

Baloeke
4 November 2011, 23:56
@ butskristof ik ben de enige gebruiker hier op mijn laptop met win7, paswoord heb ik uitgeschakeld. Het was iets wat in mij opkwam van Family Safety. BTW ziet er een goede tip uit van jou ;)

Misschien kan je met Family Safety nog een stapje verder gaan om de gebruikersaccounts te blokkeren, maar zal misschien niet nodig zijn met de tip van butskristof

slicky
5 November 2011, 10:03
oke bedankt
de tip van butskristof ziet er een goeie uit.
ga ik dan eens proberen
ik laat dan weten of het gelukt is.

@Baloeke
family saftey is ook al ingeschakeld om site's met bepaalde inhoud te blokkeren.
via family saftey kan ik ook zien waar ze naar toe surfen.

alvast bedankt voor de reacties en jullie horen het nog wel.

slicky
5 November 2011, 10:16
dju
werkt niet,krijg hetvolgende te zien
http://i436.photobucket.com/albums/qq81/slicky01/screen1.png

butskristof
5 November 2011, 15:01
Waarschijnlijk is deze functie alleen beschikbaar in de Professional en Ultimate editie. Zover heb ik de link zelf niet nagelezen. Er is blijkbaar nog een andere manier om dit te doen, via de commandprompt. Hier vind je de verdere info (http://www.vistax64.com/tutorials/167735-password-prevent-allow-change.html), je moet wel een beetje naar onder scrollen naar 'Method two'. Aangezien daar vermeld staat:

NOTE: This method is for all Vista and Windows 7 editions.
vemoed ik dat deze wel zal werken ;). Het zal misschien wel iets lastiger zijn om in te stellen.

slicky
6 November 2011, 19:57
:good:oke
alvast bedankt.
ik heb met succes de opdrachtpromp uitgevoerd
(y)zal dan eens proberen of het gelukt is.dat hij het niet meer kan veranderen.

slicky
8 November 2011, 07:24
oké,
na het uitvoeren van die opdracht had ik nog niet gecontroleerd of het werkte,maar!!!!!!!!!
ik start dus de laptop op en .....enkelm nog mijn account te zien?
via configuratiescherm bij accounts net hetzelfde.raar.
ik heb dan systeemherstel gedaan en nu staan ze er terug bij.

kzal nog eens verder moeten zoeken ofwel probeer ik het later nog wel eens ;)

butskristof
8 November 2011, 19:19
Ben je zeker dat je niet per ongeluk het account hebt uitgeschakeld? In dat geval zal het account inderdaad niet meer beschikbaar zijn bij het aanmeldingsscherm.

slicky
8 November 2011, 20:49
heel zeker
ik heb enkel dit uitgevoerd
net user "user name" /Passwordchg:no

en kreeg dan de bevestiging succesvol uitgevoerd

kzal het nog eens proberen,nu ik weet dat systeemherstel werkt.;)

slicky
8 November 2011, 21:46
oké,
nog eens geprobeerd,net hetzelfde gedaan, en dan eens gecontroleerd.
de accounts bleven nu wel zichtbaar en het wachtwoord is niet meer te veranderen :p
zou het misschien kunnen dat wanneer de laptop te lang zonder spanning zit dat hij die accounts"vergeet".
de laptop werkt nu enkel op natstroom(adapter) en er zit geen batterij in.

ik zal het morgen wel horen,ze mogen dan in de nammidag normaal op de pc en ik ben niet thuis:p
als het dan niet werkt zul je het horen donderen tot in keulen :D

nogmaals bedankt

butskristof
8 November 2011, 21:58
Blij dat het werkt ;).
&Dat soort dingen worden opgeslagen op je harde schijf, en die verliest (gelukkig) geen gegevens na stroomgebrek.