Volledige versie bekijken : windows updates niet zichtbaar



maro
9 November 2011, 13:27
Ik krijg de updates binnen via windows update maar kan niet zien welke updates het zijn.
BV; Ik kreeg vandaag melding van 7 belangrijke updates maar als ik er op klik krijg ik een blanco scherm met melding 7 belangrijke updates maar ik kan niet zien welke het zijn zodat ik niet zelf kan bepalen welke ik wel of niet wil installeren.
Dit probleem is iets van de laatste dagen.

Iemand een oplossing?

Baloeke
9 November 2011, 15:03
Misschien helpt de tip van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/931712).

Merel
9 November 2011, 22:39
Men heeft hier reeds enkele malen problemen gemeld bij het gebruik van Microsoft Updates.
Ik had ze zelf ook al ondervonden en ben afgestapt van het automatisch installeren.

Nu werk ik als volgt zonder problemen to nogtoe:

- Instellingen zodanig maken dat je wordt verwittigd dat er nieuwe updates beschikbaar zijn, maar dat je die niet wenst te downloaden en installeren.
- Je krijgt dan wel een popup meldend dat er nieuwe updates beschikbaar zijn (en blijkbaar sowieso toch zal vragen of je die wil downloaden).

- Die popup melding gewoon negeren en NIETS aanklikkken ! Anders zou de download starten en zie je mogelijk nooit wat werd gedownload. Bij het afsluiten van je Windows sessie kan het goed gebeuren dat je nog een half uur of meer zal moeten wachten vooraleer in bed te kruipen want pas dan wil Windows installeren !
HIj zal de computer wel afsluiten maar niet de stroomtoevoer ! Uiteindelijk weet men dan nog steeds niet wat die allemaal heeft uitgestoken achter je rug.

- IN PLAATS VAN DE POPUP TE VOLGEN : Microsoft Update opstarten en wachten tot de scan van je computer gedaan is.
- Dan heeft men tenminste een duidelijk overzicht van alle updates specifiek voor zijn eigen computer.
- Kies wat je daaruit wenst te installeren en start de updates
- Ga dan in op de vraag of je wil herstarten.
- Hierna is de popup verdwenen alsmede het gele schildje op de systeembalk.


Terzijde :
Zelf laat je tenslotte toch ook niet alles zien hé ?

Baloeke
9 November 2011, 23:15
Wat jou truck betreft om het melden van een upgrade van Microsoft doe ik ook al lang. Ik installeer wel de update's, via de popup, als ik de tijd heb want na sommige update's is het nodig om de pc te herstarten.

Merel
10 November 2011, 13:05
Neen Baloeke ! Met mijn tip is het juist de bedoeling om NIET via het popup berichtje te gaan downloaden ! Want juist hiermee ziet men helemaal geen downloadinformatie.

Wel is er in mijn vorig betoog een ding dat niet klopt : Na het downloaden en installeren van de beschikbare updates (voor je specifieke PC) uitgevoerd via de "Microsoft Update" website is het niet zo dat (na herstart) het geel schildje niet meer opdaagt.

Het schildje daagde WEL op en na het herstarten. Opnieuw scannen via Microsoft Update bleek nu dat er geen updates meer nodig waren !

Maar die herhaalde scan NA herstart blijkt dan uiteindelijk toch het gele schildje definitief te doen verdwijnen.
Eigenlijk is dat geen slechte zaak want aldus heb je de bevestiging dat er géén meer updates nodig meer zijn en dat die specifieke machine volledig updated is, ook voor je software.

siegy
10 November 2011, 13:12
ik kan door met rechtermuisknop op Windows popupmelding gele ikoontje (rechtsonder bij klokje) zelf handmatig de updates bekijken aan vinken en download starten , nb als je de pc afsluit komt er nog een ikoontje van "Win- update center' de pc niet afsluiten er zijn nog updates in wachtlijst !

Merel
10 November 2011, 13:44
ik kan door met rechtermuisknop op Windows popupmelding gele ikoontje (rechtsonder bij klokje) zelf handmatig de updates bekijken aan vinken en download starten , nb als je de pc afsluit komt er nog een ikoontje van "Win- update center' de pc niet afsluiten er zijn nog updates in wachtlijst !
Dat is dan goed nieuws, Siegy.

Het blijft dan toch een duistere zaak, want de laatste maal dat ik op die manier ben te werk gegaan kreeg ik helemaal geen overzicht van wat er werd gedownload (zoals bij de topic starter) en werden de updates maar bij het afsluiten van de PC automatisch geïnstalleerd, zonder verdere informatie van wat er gebeurde. Misschien waren er teveel om ze allemaal te downloaden en ook te installeren binnen de tijd van die sessie ?

Daarom werk ik liever via de website alsook voor de andere software. Het is wel zo dat die Microsoft Update website geen andere browsers toelaat dan Internet Explorer om te kunnen downloaden.

Fakke_Berto
10 November 2011, 19:51
Ik had er gisteren ook last van, maar vandaag is alles terug ok. Misschien lag het aan die noodpatch die ik ondertussen geïnstalleerd had.