Volledige versie bekijken : nieuwe hosting pakketten 1-eurohost



jason789
9 November 2011, 20:43
Hallo,
Een paar maanden gelden was ik opzoek achter hostingbedrijf waar ik mijn domeinnaam kon
registreren en ook mijn hosting kon onderbrengen.Na wat opzoekwerk op het internet en
na het stellen van enkele vragen op dit forum kwam ik tot het besluit dat het hostingbedrijf
1-eurohost(De sponsor van deze site) de beste keuze was.Op hun site kon je toen een
standaard pakket bestellen voor 129 euro/jaar waarbij je een webruimte had 5GB en een
dataverkeer van 75GB.Een pluspunt vond ik toen dat men gemakkelijk nog kon uitbreiden
op gebied van dataverkeer tot 500gb en de prijs viel reuze mee 300 euro/jaar.
Nu mijn project meer vorm gekregen geeft heb ik vandaag terug de website van 1-eurohost bezocht.
Tot mijn spijt moest ik vaststellen dat men ervoor gekozen heeft om totaal nieuwe pakketten aan te bedienden waarbij het dataverkeer onbeperkt is.
Op hun site staat volgende te lezen:
Onbeperkt betekent dat we een Fair Use Policy aanhouden.
We houden geen strikte limieten aan maar kijken naar de effectieve belasting.
Ons hostingsysteem zal u waarschuwen wanneer u het systeem meer dan 20% belast over
een gemiddelde periode van 5 minuten en zal uw gebruiker ook beperken tot 20% van de
beschikbare systeembronnen. Op dat moment is een shared hosting oplossing geen geschikte
oplossing meer. Wanneer dit het geval is, is een upgrade naar VPS of Cloud server
opportuun of een optimalisatie van uw website. Zo kunnen we voor iedereen de juiste
performantie garanderen.

Het probleem is dat men niet zeker weet hoeveel dataverkeer men per maand mag
verbruiken .Wat wordt er nu juist bedoeld met die 20% belast en het beperken tot 20% van
de beschikbare systeembronnen? Wat gebeurd er als men enkele keren per maand het systeem
met meer dan 20% belast over een gemiddelde periode van 5 minuten,is men dan verplicht om
VPS server pakket te nemen ?
Ik vond de pakketen vroeger veel duidelijker en een ander nadeel is dat men vroeger de
mogelijkheid had om het dataverkeer uit te breiden tot 500gb en dit voor een
schappelijke prijs van 300euro per jaar vooraleer je de stap moest maken naar een
VPS of Cloud server.Wanneer je bij een VPS server een dataverkeer van 500gb wil dan
kost dit vlug 745.2 euro per jaar (62.1euro/maand ).
Misschien zie ik dit totaal verkeerd,wat vinden jullie van de nieuwe hosting pakketten
bij 1-eurohost ,iemand ervaring met de nieuwe hosting pakketten ?
Alvast bedankt voor u tijd.

Snakey
14 November 2011, 11:35
De standaardpakketten zijn shared hosting, dat betekent dat er meerdere hostingaccounts/websites op 1 systeem geplaatst wordt, dit systeem kan op 1 fysieke server draaien of via cloud oplossingen zijn belasting spreiden op meerdere systemen. Je zal aan hen eens moeten vragen welke methode zij gebruiken voor de gewone shared hosting.
In het geval van 1 server, kan het systeem maar een maximum aantal gebruikers/sites tegelijk aan. Die gebruiken allemaal dezelfde serverbronnen. Als die tegelijk gebruikt worden dan kan de snelheid van de server drastisch verlaagd worden. Men gaat er dus van uit dat als je site 20% van de serverbronnen gebruikt dat je eigenlijk een grootverbruiker bent en beter overstapt naar een VPS, waarbij je volledige toegang hebt tot vooraf ingestelde systeembronnen.
Dit is eigenlijk een manier om te voorkomen dat andere klanten van 1-Eurohost problemen ondervinden omdat er 1 klant op dezelfde server alle rekenkracht en bandbreedte van de server opgebruikt.

jason789
15 November 2011, 20:18
De standaardpakketten zijn shared hosting, dat betekent dat er meerdere hostingaccounts/websites op 1 systeem geplaatst wordt, dit systeem kan op 1 fysieke server draaien of via cloud oplossingen zijn belasting spreiden op meerdere systemen. Je zal aan hen eens moeten vragen welke methode zij gebruiken voor de gewone shared hosting.
In het geval van 1 server, kan het systeem maar een maximum aantal gebruikers/sites tegelijk aan. Die gebruiken allemaal dezelfde serverbronnen. Als die tegelijk gebruikt worden dan kan de snelheid van de server drastisch verlaagd worden. Men gaat er dus van uit dat als je site 20% van de serverbronnen gebruikt dat je eigenlijk een grootverbruiker bent en beter overstapt naar een VPS, waarbij je volledige toegang hebt tot vooraf ingestelde systeembronnen.
Dit is eigenlijk een manier om te voorkomen dat andere klanten van 1-Eurohost problemen ondervinden omdat er 1 klant op dezelfde server alle rekenkracht en bandbreedte van de server opgebruikt.

Hallo Snakey,
Mijn dank voor u grondige uitleg.
Als ik het goed begrijp is het beter voor klanten wanneer ze gebruik maken van een cloud methode bij de standaardpakketten shared hosting , omdat dan de belasting over verschillende fysieke servers gespreid wordt en men dan minder vlug de 20% belasting bereikt of zie ik dit verkeerd?
Alvast bedankt voor u tijd.

Snakey
20 November 2011, 12:49
Voor dat waarschuwingssysteem in principe wel. Maar voor de klant zelf maakt dat normaal gezien niet veel uit, het is gemakkelijker voor de provider om beter te schalen op basis van het aantal klanten die ze hebben. Hoe dan ook, als je op een shared server (al dan niet op meerdere fysieke servers) meer dan 20% belasting veroorzaakt dan is het er ofwel iets mis met hoe de site zelf in elkaar zit ofwel heb je een heel druk bezochte site. Normaal gezien zal je niet aan die 20% komen.

jason789
21 November 2011, 23:50
Voor dat waarschuwingssysteem in principe wel. Maar voor de klant zelf maakt dat normaal gezien niet veel uit, het is gemakkelijker voor de provider om beter te schalen op basis van het aantal klanten die ze hebben. Hoe dan ook, als je op een shared server (al dan niet op meerdere fysieke servers) meer dan 20% belasting veroorzaakt dan is het er ofwel iets mis met hoe de site zelf in elkaar zit ofwel heb je een heel druk bezochte site. Normaal gezien zal je niet aan die 20% komen.


Hallo Snakey,
De 20% belasting heeft dus niets te zien met het totale dataverkeer die men mag verbruiken per maand maar met het aantal bezoekers die mijn website op hetzelfde ogenblik mogen bezoeken.Dus bij hun standaardpakketten shared hosting mag je zoveel dataverkeer verbruiken per maand als men nodig zou hebben er staat dus geen limiet meer op.Ik kan dus per maand 100gb of 500gb verbruiken zonder dat ik moet overschakelen naar een VPS server.Dit zou dan een grootte verbetering zijn voor de klant of heeft men toch beperkingen in dataverkeer bij de standaardpakketten shared hosting bij
1-eurohost ?

Alvast bedankt voor u tijd