Volledige versie bekijken : DVD branden



mXX
11 November 2011, 15:26
Hallo,

Ik heb ooit eens een back-up genomen van mijn film (gladiator) dat ik op DVD heb/had. Nu is die dvd beschadigd, dus wil ik graag de back-up op dvd branden. Het was opgeslagen op mijn HDD in een map en in die map steken 2 mappen genaamd AUDIO_TS en VIDEO_TS. Dus normaal gezien zou ik de 2 mappen moeten branden op dvd zodat deze terug inorde is op een back-up dvd. Het probleem hierbij is, is dat ze veel te groot zijn voor een DVD. Ze zijn ca. 7GB groot terwijl dat een dvd maar 4.3GB aankan. Kan dit? Ik heb de originele dvd zo gekopieerd dat het op een dvd zou moeten passen toch? Kan ik deze alsnog op een dvd branden (geen duallayer) door middel van compressie of dergelijke?
In de tijd had ik deze geback-upt met dvd shrink dacht ik, maar ben niet meer zeker.
Mijn vraag naar jullie dus; kan ik deze nog op dvd branden van een capaciteit 4.7GB terwijl het een grootte heeft van 7GB?

Groetjes
mX

Fakke_Berto
11 November 2011, 18:31
Dat moet kunnen met DVD Shrink

mXX
12 November 2011, 00:23
Hoe of wat moet je dan doen? van dvd naar dvd lukt het mij idd maar nu heb ik enkel de bestanden nog op mijn pc staan; dvd is stuk :s
welke stappen en dergelijke moet ik dan nemen met dvd shrink om deze originele bestanden terug op dvd te kunnen krijgen?

Baloeke
12 November 2011, 00:24
Yep met dvd-schrink kan je de dvd van 7 GB reduceren naar 4,6 GB. Dvd-schrink is te vinden tussen onze downloads (http://www.minatica.be/downloads/168-DVDShrink).
Lees zeker de laatste zin in de download

mXX
12 November 2011, 11:11
Oke dat is perfect :)
Wat moet ik precies doen? Want zo goed kan ik er eerlijk gezegd niet meer overweg. Ik kan uiteraard van alles zitten proberen en wat verkeerd doen en misschien een DVD verspillen, dus ik vraag het eerst liever :)

strikerfox
12 November 2011, 13:19
je kan ook een blanco dvd van 8.5 giga kopen en gewoon kopieeren,zo heb je geen kwaliteit verlies.

Baloeke
12 November 2011, 22:04
Kan deze tutorial (http://www.minatica.be/content/808-DVD-Shrink) je op de juiste weg helpen?

mXX
15 November 2011, 09:50
dank u voor de hulp!
het is gelukt
topic mag dicht