Volledige versie bekijken : RPC server niet beschikbaar na printopdracht



Pluk
14 November 2011, 20:34
Hallo; ik heb een lastige vraag...
Na install. F-secure antivirus ( v.h. McAfee) , kreeg ik de melding: “ HP Easy printer care HPPRun “ wil toegang tot het netwerk. Per ongeluk op “weigeren” geklikt.
Wilde later iets printen met een (usb) HP printer en kreeg de melding “RPC server niet beschikbaar” . Mijn systeem:
2 pc’s ( 1 vista, 1 XP/sp3) , 1 HP 3600 laser printer, en eenSpeedtouch 716 router/modem. Eea in een bekabeld home netwerk
Met helpdesk F-secure g eruime tijd de tel. Contact gehad. Men was van goede wil. Van alles geprobeerd in de instellingen van F-secure; div. nw. Regels gemaakt om de printer toegankelijk te maken. Geen succes. De melding “RPC etc” bleef komen
Zelf gedaan: gegoogled en op RPC server gezocht:


In service: RPC controle: staat op autom./is niet te wijzigen
In service: "DCOM Server Process Launcher" : staat op autom./is niet te wijzigen
F-secure gedé- en weer geïnstalleerd; geen resultaat
Van de andere (XP-pc) de Hp printer de instellingen van F-secure overgenomen en deze in de vista F-secure instellingen gezet; geen resultaat
Spec. Mcafee verwijderings tool gedraaid op alle pc’s; geen resultaat
Andere printer aangesloten, dezelfde melding
Nw.Printer toevoegen gedaan; hij vind geen printers…,
In het netwerk zie ik op de vista pc wel de 2 pc’s staan, maar de HP printer n( die aanstaat) niet….

Ik ben nu een dag bezig geweest, en weet het niet meer….

Wie kan me helpen..

compuchrisje
14 November 2011, 22:32
Proberen in veilige modus, in zoverre die functies daar beschikbaar zijn.
Wat F-Secure betreft, alleen het toevoegen van een regel zal niet alles oplossen, wel het verwijderen van de regel die de toegang tot de printer blokkeert, als dat tenminste ergens te vinden is binnen het prog.

mannatje
15 November 2011, 12:08
Probeer eens terug te gaan naar een vroeger restore punt met "system restore" van windows en waarvan je zeker weet dat de datum voor de eerste installatie van f-secure ligt.

Mrjraider
15 November 2011, 13:06
Per se een herstel punt terug is niet echt nodig, tenzij het niet anders kan.
Je moet eens tijdelijk je Firewall uitzetten en dan opnieuw proberen, krijg je dan dezelfde melding dan weet je waar het aan ligt ( Je firewall of niet).
Ligt het inderdaad aan je firewall moet je die regel er inderdaad uitgooien door deze te verwijderen, mocht dat niet kunnen moet je kijken of je alle instellingen terug kan zetten naar de standaard waarden ( dan worden ook de regels verwijderd en begin je van vooraf aan) en kan je ipv weigeren toestaan drukken :D

Pluk
15 November 2011, 23:52
Hallo;
sorry dat ik niet gelijk reageer, maar dat is geen onwil.

Herstelpunten doe ik zo min mogelijk, slechte ervaringen.

Ik heb de firewall van FS uitgezet, geen succes.
Veilige modus is geen oplossing, helaas.
Instellingen terug zetten gaat niet, vlg de helpdesk. Daar ik FS erafgehaald heb en toen er weer opgezet.
Bij de nw install. van FS kreeg ik de melding over de printer niet meer..

Vermoedelijk heeft FS iets verziekt in m'n netwerk instellingen

De Vista pc ziet de XP niet

groetjes Pluk

Mrjraider
16 November 2011, 08:44
Heb je op Vista de netwerkdetectie aanstaan?

Pluk
16 November 2011, 14:55
Ik denk van wel, de term ken ik niet.
Als ik het netwerkcentrum open, zie ik dat er een verbinding tot stand is gebracht, maw een groene lijn. Ik kan ook gewoon het internet op

Mrjraider
16 November 2011, 16:28
Meestal kan je dit "checken" door gewoon START>NETWERK te gaan en dan komt er wel/geen gele balk boven in het venster (in ieder geval bij Windows 7 ik weet niet of dit bij Vista ook het geval is) met de melding of Netwerkdetectie aan is ja/nee en dat je dus geen andere apparaten die aangesloten zijn op het netwerk kan zien.

Pluk
19 November 2011, 21:37
Excuus, dat ik ff niet van me heb laten horen; heb een klein ongelukje gehad. Dus kon ff weinig doen.

In vista heet 't netwerkcentrum, en daar zag ik wel een (groene) balk.

Ik ben er, niet uit eigenwijsheid, achter gekomen, dat de firewall van FS de schuldige was. Door die uit te schakelen, kon ik weer printen. FS had ongevraagd die van windows uitgezet..
Blijf natuurlijk wel zitten de de waarschuwing van FS in de systeembalk..

Daar ga ik wel een mailtje aan wagen richting FS en mijn provider..

Bedankt voor het meedenken

met vriendelijke groet

Pluk

Mrjraider
19 November 2011, 21:47
Mooi dat je de oorzaak heb gevonden van je printprobleem.
Je kan FS er altijd af gooien en dan opnieuw installeren(indien mogelijk) en dan worden de instellingen ongedaan gemaakt. En begin je opnieuw.

Pluk
23 November 2011, 17:11
Dah=g Mrjrraider;

nee, dat hielp in dit geval niet. Daardoor gooi je ook het diagnoserapport, wat kennelijk wordt opgemaakt, weggegooid.

Ook de zg regels die het probleem veroorzaken, gooi je dan weg.
bij FS is dat helaas geen oplossing.

Ik heb het probleem bij FS & mijn provider neergelegd. Ik zie het als een bug in FS

groeten

Pluk
23 November 2011, 17:17
bericht gedelete, door onbekende reden 3x geplaatst

Pluk
23 November 2011, 17:27
Hallo Mr...

FS eraf halen en er weer opzetten is in dit geval niet de juiste oplossing, in tegendeel, je maakt het erger…
Het diagnoserapport & de betreffende zg regels worden dan w weggegooid….

Edit m.b.t. eerder bericht: Je moet de firewall op alle pc’s in je netwerk uitzetten, én die van Windows weer aanzetten, want die worden door FS uitgezet
ps Kan ik in dit forum een eerder bericht niet bewerken…..?.... ik zie geen knop oid

groeten
Pluk

edit:

Ik heb dit bericht 3x apart verstuurd... 3x niets gezien, en nu 3 berichten in 1 bericht....
zal wel aan de mist hier liggen...

Mrjraider
23 November 2011, 18:34
Oké, dan is dat duidelijk. Laten we hopen dat FS en/of je provider de oplossing kunnen vinden.(y)