Volledige versie bekijken : Belgacom Fon



Vincent
18 November 2011, 17:22
Wat is Belgacom Fon? en wat doe ik ermee?:unsure:

peenif
18 November 2011, 17:57
Heel binnenkort zal Belgacom een update doen van alle bestaande Bbox2-modems zodat al deze modems een hotspot worden voor gebruik van derden zonder dat de geabonneerde daar enig nadeel noch onveiligheid van zijn verbinding door ondervindt. Je kan dit ook weigeren maar dan kan jezelf ook geen gebruik meer maken van de hotspots. Vervolgens maak je via je e-Services een login aan voor deze service en je beschikt over heel veel wifi-hotspots om draadloos te surfen onderweg.

Vincent
18 November 2011, 18:23
Heb een Bbox2-modem maar geen goede verbinding met de centrale, zal er geen meer belasting op de verbinding komen.

peenif
18 November 2011, 18:27
Volgens Belgacom niet, het zou de bestaande verbinding niet mogen beïnvloeden. Ikzelf heb deze morgen een email gekregen van Belgacom 'Nieuw in uw abonnement: gratis wifi, waar u ook bent', indien je de linken volgt in deze email kan je er alles over vernemen.

salmax
18 November 2011, 19:44
krijgen wij vermindering voor de dienst wat onze modem leverd

Vincent
18 November 2011, 22:43
Eens over nadenken, als 1 helft van de straat 1 Bbox2 heeft moet de andere helft er geen meer, en mits aboneren komen ze bij U op internet.

compuchrisje
18 November 2011, 23:29
Die hotspots kunnen ook stations zijn, café's, restaurants, bibliotheken. Het hoeft daarom niet meteen via een privé persoon te zijn volgens mij. Ieder stelt voor zich de norm voor, wie niet wil delen, deelt niet. Punt uit.

salmax
19 November 2011, 00:09
die belgacom fon moet je zelf toezeggen of weigeren als ik het versta.

EdGi
19 November 2011, 01:20
Zover ik uit de gegevens kan opmaken wordt dit automatisch door belgacom uitgevoerd en als je het niet wil MOET je naar een door hen opgegeven telefoon-nummer bellen om het te déactiveren. Dat is het enige wat je eraan kan doen. Dit is een van de dingen die belgacom (en waarschijnlijk alle providers) met je modem op afstand kan doen (ditmaal breed bekend gemaakt) zonder dat je er ook maar enige invloed op hebt. In dit geval kun je alleen de werking door belgacom ongedaan laten maken.
Voorts stelt belgacom dat het geen invloed heeft op het TV signaal, dat heeft zogezegd altijd voorrang. Heb (nog) nergens gevonden dat het géén invloed heeft op de VDSL computerlijn capaciteit (tussen modem en centrale).

salmax
19 November 2011, 04:31
nu heeft bij eigen gebruik dacht de modem wel vermindering bij tv gebruik of toch vroeger.
en thx edgi voor de uitleg.

berger
19 November 2011, 16:24
Ziehier de uitleg van Belgacom (http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/catalogue-topic/t_free_hotspots_res.page?) over Fon. Ik lees toch dat iemand die wil deel uitmaken van dat netwerk toch zelf moet inloggen via zijn e-services. Ik heb niet de indruk dat Belgacom zomaar uw modem gaat gebruiken.

EdGi
19 November 2011, 18:44
"Elke b-box2-modem is een wifi-hotspot: u deelt op een beveiligde manier een deel van uw internetverbinding met de wifi-community en in ruil krijgt u internettoegang via de modem van andere gebruikers." "Als u niet wenst dat uw modem een wifi-hotspot wordt voor andere gebruikers kunt u gratis naar 0800 20 640 bellen om de dienst te deactiveren."

Dit zijn twee letterlijke quotes uit de belgacom uitleg op hun site.

U kunt dus niet voorkomen dat het geactiveerd wordt, alleen na activering kunt U telefonisch "verzoeken" het ongedaan te maken! Daarmee ontzegt belgacom U de mogelijkheid om Wifi te gebruiken als U niet Uw modem ter beschikking stelt van anderen.

Succes.

salmax
20 November 2011, 01:16
Ik ben vandaag is in de winkel is gaan horen.

Mijn modem is al gedeeld en deels hotspot en 1 deel prive.

De helft hotspot kon je volgens die persoon niet afzeggen.

Wat wel is je kan met e service wel op andere modems inloggen automatisch met je e service account.

Maar je kunt de e services ook blokkeren voor jezelf dat je op andere hotspots niet kunt inloggen maar je blijft wel deels hotspot voor andere.

EdGi
20 November 2011, 01:33
al naar 0800 20 640 gebeld? Wat die winkel vertelt strookt niet met de uitleg op de belgacom site.

salmax
20 November 2011, 02:00
nog niet gebeld.

berger
20 November 2011, 22:03
Voor mij stelt blijkbaar het probleem nog niet, mijn adsl-modem voldoet niet (is ook geen B-Box). Wel wordt mij gezegd dat binnen enkele maanden de software van mijn modem wordt aangepast. Ik blijf het toch raar vinden dat Belgacom zomaar zonder het beleefd te vragen mijn modem zou willen gebruiken, ten slotte heb ik die modem gekocht en is hij dus van mij. Het zou nuttig zijn moest iemand met een beetje juridische kennis eens de fon-voorwaarden (http://www.belgacom.be/private/gallery/content/products/documents/GTC_Fon_nl.pdf) van Belgacom zou lezen en zijn kommentaar geven. Waarvoor dank.

compuchrisje
21 November 2011, 00:00
Volgens mij duidelijk genoeg hoor, ofwel ben je akkoord en dient jouw modem ook als hotspot en kan je zelf ook van andere Belgacom hotspots gebruik maken. Wil je dat niet, heb je ook geen toegang tot andere hotspots.
Belangrijk is het laatste artikel wel:

In afwijking van artikel 8.3 van de Belgacom
Internet Algemene Voorwaarden, is de Klant
niet aansprakelijk voor het gedeeld gebruik van
diens Uitrusting en connectiviteit door een
derde Bezoeker, tenzij deze derde toegang
kreeg tot het Belgacom Fon Community
Netwerk gebruikmakend van de
toegangsrechten van de Klant.

Als iemand dus via jouw modem een lading films en muziek binnen haalt, kunnen ze dat niet op jou verhalen.