Volledige versie bekijken : Nieuwe laptop kopen, HP of Samsung?



wattenstaafje
19 November 2011, 23:25
Ik wil een nieuwe laptop kopen voor mijn verjaardag, Nu vraag ik mij af wat de beste laptop is qua betrouwbaarheid,

De Samsung RC530-S02BE of de HP Pavilion DV6-6190

Welke zal de beste kwaliteit zijn? welke zal het langst meegaan?

Ik wil mijn laptop alle dagen gebruiken voor normaal internet, muziek, video's bekijken, en soms wat niet veeleisende games.

yakie996
20 November 2011, 00:28
een vriend van mij heeft ook die hp en dat is een mooi ding ik denk zeker een aanrader. of als je een goede game laptop wilt is deze http://www.laptopshop.be/product/146654/acer-aspire-5755g-2678g75mn-azerty.html is een super laptop ! heb hem juist gekocht en het toetsenbord is super!! zeker een aandrader

yakie996
20 November 2011, 00:29
hij is ook veel mooier in het echt dan op die foto! :p

Peter.B
20 November 2011, 06:27
misschien kan dit helpen voor de aankoop van uw laptop http://www.nu.nl/gadgets/2125746/asus-en-toshiba-maken-betrouwbaarste-laptops.html

Fakke_Berto
20 November 2011, 12:42
Ik ben ook een Asus-fan. Asus laptop worden bijna niet warm.

wattenstaafje
20 November 2011, 13:43
Zijn asus laptops ook in andere kleuren dan bruin?

peenif
20 November 2011, 17:26
Mijn Asus is glimmend zwart.

wattenstaafje
20 November 2011, 18:04
Asus N53SV-s1817v-be of Samsung RC530-s02?

Peter.B
20 November 2011, 19:20
ik zou voor de asus gaan.
maar je kan pech hebben met een goed merk en geluk met een minder goed merk.

Baloeke
20 November 2011, 23:37
Ken er niet veel van maar op vergelijk.be (http://www.vergelijk.be/notebook/) kan je laptops gaan vergelijken. Je kan op voorhand al bepaalde dingen, prijsklasse, grote scherm, ... gaan selceteren.

compuchrisje
20 November 2011, 23:52
Net zoals een desktop, moet je geluk hebben met een laptop. Ofwel gaan ze al in het eerste jaar uit de bocht en wacht je niks dan miserie, ofwel gaat hij jaren mee. Onze dochter had een Acer die na 10 jaar nog kon overgedragen worden aan de buurjongen, nu hebben ze een HP als bedrijfslaptop en ze hebben er ook geen klachten over.
Het hangt ook af van het gebruik (of misbruik), maar als je al spreekt over video's en games, zou de grafische kaart alvast van een goeie klasse moeten zijn. Zoals Fakke_Berto zegt, de koeling speelt een rol, én die kaart.

Mrjraider
21 November 2011, 08:48
Wijze woorden CCtje het is tevens ook nog een feit. Ik heb ook een Acer en ook ik hoorde wel eens dat het een "slecht" merk is en dat deze na X-aantal jaren kapot zou gaan en dat je een nieuwe moet kopen. Het hangt inderdaad af hoe je je laptop (en desktop) gaat (mis/ge)bruiken.
Een aantal factoren spelen bij een laptop een grote rol:
- Koeling
- Soort scherm (volgens mij gaat een LED langer mee dan een LCD ik kan het mis hebben)
- Manier van gebruik (intensief (= uren achter elkaar hard aan het werk) of wat minder)

Je moet gewoon goed kijken hoe jij van plan bent je laptop te gaan gebruiken en als jij graag wit gaan gamen dan is een Asus (gekend om zijn goede koeling) een betere keuzen dan een HP(die schijnen een heel stuk warmer te worden)

wattenstaafje
30 November 2011, 19:41
Ik begin nu toch sterk te twijfelen tussen die Samsung RC530-S02 en de Asus N53SV-S1817V

Mrjraider
30 November 2011, 19:50
Kijk naar de prijs en de hardware configuratie. Dit zijn vaak de belangrijkste punten. Dan kan je kijken welk merk. Zoals ik al eerder vermelde en een aantal andere is een Asus een hele goede keuze, ik ben ook aan het kijken voor een andere laptop en heb een Asus op het oog ;)