Volledige versie bekijken : Websitebuilding for dummy's



Dieseltje
20 November 2011, 12:52
Is er ergens een ( liefst freeware ) programma beschikbaar dat de titel van deze discussie volledig dekt??

Men heeft me gevraagt om een eenvoudige webpagina op te zetten voor een visclubje.

Daar zouden dan een wedstrijdkalender en de resultaten op moeten verschijnen + wat mededelingen.

Ik kan al heel wat met m'n computerje maar hier heb toch nog geen kaas van gegeten !!

Wie helpt me aan de slag ???

Bijkomende vraag: Waar haal je je een domeinnaam vandaan en wat mag dat gaan kosten ????

We zijn maar een kleine club met een beperkt budget waarvan het grootste deel naar onderhoud van de vijver gaat.

Amathanio
20 November 2011, 19:00
Freeware weet ik niet maar met een oudere versie van Dreamweaver zou je kunnen werken, ik zou je de MX versie voorstellen. Daar in kan je je website visueel maken. Je wedstrijdkalender zul je wel iedere keer zelf moeten bijwerken. je zult dus puur in html moeten werken. Het voordeel daarvan is dat je de ruimte van je eigen internetprovider kan gebruiken (deze ondersteunt enkel html) wat gratis is. je domeinnaam zal ongeveer 10 a 20€ kosten denk ik. (dns.be)

Maar waarom maak je eerder geen blog? of nog simpeler: een facebookpagina? Ik heb ervaring met sportverenigingen en meestal zijn dit foto's van de ploeg, wedstrijdverslagen en een kalender. Iets wat perfect met een blog kan en je zal er veel gemakkelijker en minder werk aan hebben. Je kan je .be naam nog altijd aanvragen en dan koppelen aan die blog...

Dieseltje
20 November 2011, 20:05
Kijk, met Powerpoint werken lukt me vrij aardig en normaal gezien zou je een PPpresentatie als webpagina kunnen gebruiken.
Filezilla is me ook bekent en de PPpresentatie op m'n webruimte krijgen is me al gelukt. Die pagina openen is me een keer gelukt,(users.telenet.be/*************) vraag me niet hoe want ik weet het niet meer. Nu lukt het in alle geval niet meer ???????? .
Als er iemand me daar mee kan helpen dan graag.
Dat het niet helemaal overeenkomt met de opbouw van een echte webstek zie ik ook wel in maar aan de andere kant is het toch een uitdaging op zich om het via deze weg te proberen.

compuchrisje
20 November 2011, 23:23
Best het adres nog eens herbekijken en ervoor zorgen dat je je wachtwoord bij de hand hebt, want meestal wordt dat wel gevraagd. De juiste naam van het document is belangrijk, ook of je daar een map hebt aangemaakt of niet.
Je kan ook via de webpagina 'Mijn Telenet' inloggen om daar te kijken of er wel degelijk nog een inhoud staat op je webruimte.

Dieseltje
21 November 2011, 21:27
OK. Het is me gelukt om iets ineen te boxen (PPpresentatie) dat veel op een webpagina lijkt. Allez, het is online te bezien en ik kan de inhoud bewerken en bijwerken. Nu alleen nog een domeinnaan aanvragen en we zijn er.( hoop ik ???)
Het was de naam van de map die niet meer klopte vandaar dat het niet meer lukte om de zaak op het net te krijgen.
'k Zal wel ergens een schema moeten gaan opmaken van de opbouw van alles want dat word al na 3 pagina's een kluwen.

Nog Goeie raad ??? Altijd welkom.

P.S. Kan ik bij Telenet te biechten gaan voor dat domeintje ???? Of toch liever iets anders???

compuchrisje
21 November 2011, 23:35
Je kan bij Telenet op gratis basis enkel je user-versie gebruiken. Als je je website voor andere dan persoonlijke doeleinden zou gebruiken, zou ik toch aanraden om ergens anders (te biechten' te gaan, zoals bv onze 1-Eurohost (http://www.1-eurohost.com/). Ik denk dat dat zelfs minder zal kosten dan vijveronderhoud hoor.