Volledige versie bekijken : Windows 7 Meerdere ernstige problemen



UnderAttack
20 November 2011, 18:14
Sinds een grote week heeft mijn pc last van ernstige problemen, dit uit zich in bluescreens, crashes, foutmeldingen en allerhande.
Dit begint al wanneer ik de pc opstart, ik zal hieronder neertypen hoe het opstartproces te werk gaat en welke foutmeldingen er respectievelijk optreden.

Eerst en vooral krijg ik tijdens het opstarten een foutmelding: 'CMOS checksum error', met 15 seconden die aflopen. Dit sla ik over door op Enter te drukken.
Als ik dan geluk heb krijg ik geen nieuwe foutmelding meer tijdens het opstarten, maar de laatste dagen krijg ik steeds een schijfcontrole die ik de eerste keer liet draaien, maar nu telkens oversla.
Dan wordt windows opgestart maar telkens staat mijn klokje op 1/1/2007 23u59, deze mag ik dan ook dagelijks juist zetten.

Tijdens het surfen op firefox, krijg ik meerdere malen na elkaar een crash. Soms kan ik een halfuur surfen zonder problemen, maar het gebeurd ook dat het tot 10x na elkaar crasht. Soms gecombineerd met bluescreens. Soms zomaar uit het niets, wanneer ik totaal niet werk met de pc, treedt er een bluescreen op.

Ik werk met Windows 7 32-bit
2.6GHz
3giga geheugen
Laatste drivers en updates zijn geinstalleerd.

Kan iemand mij helpen want zo kan dit echt niet verder.

Groeten

Kevin

edit: microsoft security essentials geeft ook steeds foutmeldingen en kan ik niet meer updaten, het zelfde voor windows defender. Ook treden er allerhande foutmeldingen op, gaande van adobe reader, windows verkenner, ...

PeterN
20 November 2011, 18:19
Voor die eerste opstart fouten moet je eens naar de bios gaan. Zet het uur en dag goed daar en save. Kijk daarna als je nog deze fouten krijgt na opstart. ZO ja, dan is je batterijtje leeg of stuk op je moederbord.
Voor de andere fouten: heb je enkel fouten in firefox? Al geprobeerd met IE te werken en eens zien als je daar ook de fouten krijgt? Eventueel geheugen controle tooltje laten lopen. Bij de downloads vind je hiervoor iets.

UnderAttack
20 November 2011, 18:21
Dat van de bios zal ik eens proberen, het probleem met firefox doet zich ook voor in IE en tevens ook bij Chrome, echt bizar....

Mrjraider
21 November 2011, 08:51
Misschien een vraag die niet eens er toe doet maar wat voor een laptop is het? Merk en type? Een vriend van mij had een gloed nieuwe medion gekocht die ook om de haverklap een BSOD gaf en ook tijdens het opstarten errors e.d. Toen bleken er hardware defecten te zijn.

UnderAttack
21 November 2011, 14:49
Het betreft hier een desktop pc, van 4 jaar oud. Zelf samengesteld destijds en nooit problemen gehad, tot sinds kort...

Baloeke
21 November 2011, 17:09
Heb je onlangs nieuwe hardware in je pc gestoken?
Misschien is stof in je case de oorzaak. In de (computer)handel worden bussen met perslucht (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=120079) verkocht. Eens stof verwijderen, kan misschien al wat helpen. Zie ook eens de tips in "De grote schoonmaak van je pc (http://www.minatica.be/content/119-De-grote-schoonmaak-van-je-computer/view/1)"

UnderAttack
21 November 2011, 19:26
Neen, niets van hardware toegevoegd.
Kreeg net een BSOD getiteld 'MEMORY MANAGEMENT'. Zou het mijn geheugen zijn die kapot is?

greg
29 November 2011, 01:56
Ik heb beetje gelijkaardige miserie met de laptop,spontane bsod's,soms 2 weken niets,soms 10 na elkaar
wat die memory management betreft,Is het altijd al hetzelfde 3 gb geweest?
Of heb je recent een 2GB geheugenlat ingestopt?
Ik zou eens een memtest laten draaien,2de optie is dat 1gb latje eruit laten en zien hoe je pc dan reageert