Volledige versie bekijken : Outlook 2010: geen map met alle inkomde mails?



Y-Ssin
22 November 2011, 20:29
Hey,

Ik ben net begonnen met microsoft outlook 2010 te gebruiken, daarvoor was het windows live mail. Momenteel staan er zon 4 mailaccounts ingesteld op mn outlook. Tot mij grote verbazing merkte ik op dat er blijkbaar geen map is waar ik alle inkomende mails van al mijn accounts kan bekijken... :S Tegenwoordig heeft elk mailprogramma dit toch? Op Windows live mail is deze map er wel, op mn iphone ook. Is er soms een manier om deze map erbij te doen? Of moet ik anders als alternatief gwn van elk account de map "Postvak In" in de favorieten zetten? Das ook een manier, mr kvind het wel raar dat die andere functie er niet is, tenzij ik hem niet heb gevonden natuurlijk! ;)
En nog een vraagje: waar kanik instellen om de hoeveel tijd outlook alle mappen moet verzenden/ontvangen, dit hebbik ookni direct kunnen vinden...?
Alvast bedankt! ;)

Ps: ik ben nieuw met outlook, de eerste keer dat ik het echt ga gebruiken. Heeft iemand soms handige tips, of sites waar ik die vind? :)

Mrjraider
22 November 2011, 20:54
Office Outlook slaat je mail wel degelijk op op je computer. Deze zijn echter verborgen en kan je (volgens mij) niet lezen/bekijken zonder outlook of een ander programma die dat wel kan.
Waar deze staan weet ik niet maar ze staan tussen je verborgen bestanden.

Y-Ssin
22 November 2011, 22:12
Ik bedoel geen map op mn pc. ;) Waar ik het over heb is een soort Postvak In map in outlook zelf, een inbox van alle mailaccounts gecombineerd. Vb.: in inbox van hotmail heb ik 2 ongelezen mails, in gmail account 1 ongelezen, en mn inbox van mn emailadres vant werk hebbik er 5 ongelezen. Dan ga ik in die gezamelijke map in outlook, die ik zoek een totaal hebben van 8 ongelezen mails van al deze accounts tesamen. Zo een beetje duidelijker? :)

Baloeke
22 November 2011, 22:27
Ben (nog) niet in het bezit van Outlook 2010, wel heb ik outlook 2007. Via outlook 2007 ontvang/verstuur ik mijn mails van mijn 2 Telenet. Deze komen allemaal te staan in postvak in/out.

Wat wel mogelijk is, is gebruik maken van een "regel". Hierin kan je vele dingen bepalen. Zo kan je daar bv. mails dit toegekomen zijn van account 1, account2,account3, account4 netjes bij elkaar houden.

Heb even gegoogeld en op een pagina van Microsoft vond ik een kleine handleiding (http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook-help/aangepaste-actieregels-maken-HA010354989.aspx) hoe je regels kan maken.

Voor tips kan je best zelf eens googelen. Er is zoveel over te vinden.

Aangezien je vraag gaat over outlook heb ik je post verplaatst naar Internet. Vragen over e-mail horen daar thuis.

compuchrisje
22 November 2011, 23:00
Kijk ook even in je instellingen voor de weergave, niet dat ik Outlook gebruik, maar soms is het gewoon een kwestie van de windows-indeling vast te leggen.

MicrosoftHelpt
23 November 2011, 10:09
Onderstaande stappen gelden alleen voor Exchange mailboxen, voor overige mailboxen is de optie "map wijzigen" niet beschikbaar en moet u regels opstellen om dit te realiseren.

Outlook 2007

Open Outlook
Ga naar Extra (in de menubalk)
Ga naar Accountinstellingen
Selecteer een account
Klik op "map wijzigen"
Selecteer een map waar u alle mails op wil laten binnenkomen
Outlook 2010

Open Outlook
Ga naar Bestand (staat linksboven)
Ga naar Accountinstellingen daarna nogmaals Accountinstellingen
Selecteer een account
Klik op "map wijzigen"
Selecteer een map waar u alle mails op wil laten binnenkomen

Y-Ssin
23 November 2011, 13:58
Bedankt allemaal, blijkbaar zit deze functie er ni standaard in, da mogen ze er welis bijdoen in de volgende editie, iedereen heeft da al behalve zij.... -_-'
En kheb da ook is geprobeerd met regels, werkt wel, MAAR... Dan maak je een map aan, een generix inbox waar alle mails in binnenkomen, die mails worden allemaal verplaatst van hun originele inbox naar die map. Wat dus wil zeggen dat je niet meer naar de apparte inboxen van elk account kunt gaan kijken, die staan dus leeg. En kheb gezocht om te kopiƫren ipv te verplaatsen, dit lukt niet... Op die manier hoeft het ni voor mij, dus als alternatieve oplossing: gwn elke inbox van elke account bij favorieten gezet, zo is het ook ietwat overzichtelijker.
Nogis bedankt vr de hulp allemaal! ;)

Baloeke
24 November 2011, 00:43
Ik neem aan dat voor jou de zaak hiermee is opgelost, dus zet er een slotje op.
Moest het zijn dat je nog met vragen zit over dit onderwerp stuur mij even een PM en ik open dit topic terug.