Volledige versie bekijken : Hulpje bij overschakelen naar Office 2007/2010



Obsessed
26 November 2011, 13:26
Sinds ik onlangs van Office 2003 overschakelde naar de versie 2010 liep ik menig keer verloren in de nieuwe "ribbon", dewelke de klassieke menubalk vervangt.
Sommige vertrouwde handelingen in Excel, Outlook, Word,.... zijn soms ver te zoeken.
Nu heb ik onderstaande pagina op de Microsoft-site gevonden en zijn al mijn eerdere problemen van de baan :p

http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/learn-where-menu-and-toolbar-commands-are-in-office-2010-and-related-products-HA101794130.aspx?CTT=1

Je kiest gewoon de gewenste Office applicatie en klikt in het gekende Office 2003 menu op het verloren gewaande commando.
De locatie van dit commando wordt meteen grafisch getoond binnen Office 2010 (y)

Let wel: De site maakt gebruik van Microsoft Silverlight (http://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default.aspx), indien je deze nog niet moest hebben.

Merel
28 November 2011, 00:39
Er is blijkbaar een probleem. Vertrekkend van die pagina
http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/learn-where-menu-and-toolbar-commands-are-in-office-2010-and-related-products-HA101794130.aspx
klik ik op het het Excel icoon, waarna men terechtkomt op de download pagina van SilverLight (in plaats van op de downloadpagina van de "Excel-asssistent" als dat zo mag noemen mag.

Men ziet dan wel "Excel 2010" op de bereikte pagina, maar waar men ook de muis naartoe brengt, verwijst de muispointer (handje) naar de download van SilverLight.

Daar ik SilverLight voorheen reeds had geïnstalleerd, zoek ik een knop "skip" die er niet is. Om er uit te geraken laat ik SilverLight dan maar installeren (met de hoop dat er geen 2de installatie bijkomt.) Gelukkig komt ten lange laatste, de melding dat dezelfde versie reeds is geïnstalleerd op de PC en stopt het proces van SilverLight installatie.

Ik hoop dus op het verschijnen van een "next" knop, om het proces van de Excel verder te downlmoaden, maar noppes ...
Terug naar de hoofdpagina , opnieuw dezelfde handelingen, maar aldus blijft men blijkbaar in een lus draaien.

Begrijp niet hoe je daar uit geraakte, Obsessed

Obsessed
29 November 2011, 13:11
Van hieruit geen enkel probleem hoor Merel :eek:
Als ik de Excel-icoon aanklik krijg ik mooi de Excel layout 2003 te zien.
Daar kan ik gewoon door de menubalk browsen zoals in de "echte" applicatie en een functie aanklikken.
Daarop volgt de visualisatie voor versie 2010.

Merel
29 November 2011, 22:45
Zal opnieuw eens proberen eventueel met andere browser(s) en gewiste bestaande cookies

Merel
29 November 2011, 23:09
Vooraleer met een andere browser te testen, heb ik toch maar eens opnieuw op hetzelfde Excel icoon geklikt;
Vandaag reageert die link volledig anders dan gisteren !!! Het werkt dus met Firefox wél.

Gisteren kwam ik telkenmale op de download pagina voor SilverLight en zopas kom ik met FF netjes onmiddellijk op het hulpje voor de commando's 2010. Op het eerste gezicht lijkt dat wel heel goed doordacht van conceptie en presentatie.

Ik was gisteren met een andere browser bezig die vandaag nog steeds dezelfde fout maakt (AvantBrowser, een verbeterde shell op de kern van IE8).
Dus ik weet al waar die fout vandaan komt: zowel met IE8 als met AvantBrowser gaat het volledig mis.
Wel een zeer eigenaardige zaak; een link kan toch niets anders doen dan maar naar één enkele url verwijzen toch !?

butskristof
5 December 2011, 19:56
@Merel: de pagina's die MS heeft op zijn website zijn dynamisch. Dit betekent concreet dat bv. naargelang welke browser je gebruikt, je andere informatie te zien krijgt. Zo kan het dus dat iets met één browser wel werkt en met een andere niet. Waarschijnlijk zijn er in jouw geval problemen met de installatie van Silverlight onder IE of wordt IE8 niet ondersteund? Microsoft kennende zullen zij wel hun IE9 willen promoten ;).

In Firefox werkt het hier, ik kende de link ook al. Ik vind het een goed concept van Microsoft, mijn vader heeft er bij de omschakeling van Office '03 naar '10 veel genot van gehad. Ik hoop dat ze dit doortrekken, ik zou later nog wel gelijkaardige dingen voor Windows XP - Windows 7 willen zien, of binnenkort misschien wel Windows 8?

compuchrisje
5 December 2011, 23:50
Had het ook geprobeerd, met Firefox en zonder enig probleem. Internet Explorer 8 onder XP, geen enkel probleem, IE 9 onder Windows 7 idem dito.
Ik vrees dat Avant Browser zijn beste tijd wel gehad heeft. Heb hem vroeger ook gebruik omwille van zijn zuinigheid met bronnen, maar de huidige alternatieven zijn sneller gegroeid.

Merel
6 December 2011, 12:42
Had het ook geprobeerd, met Firefox en zonder enig probleem. Internet Explorer 8 onder XP, geen enkel probleem, IE 9 onder Windows 7 idem dito.
Ik vrees dat Avant Browser zijn beste tijd wel gehad heeft. Heb hem vroeger ook gebruik omwille van zijn zuinigheid met bronnen, maar de huidige alternatieven zijn sneller gegroeid.Helemaal mee eens; ga maar kijken op hun forum !

Maar spijtig genoeg met IE8 onder XP reageerde de link (bv op Excel icoon) ook verkeerd en ik kwam eveneens op dezelfde verkeerde url terecht (downloaden van Silverlight).

Ik ben toevallig nu met IE bezig; even kijken ....
Klikken op het Excel icoon heeft vandaag nog steeds hetzelfde verkeerde resultaat. Dat is dan wel verassend dat het anders reageert dan bij jou. Vermoedelijk volgt AB gewoon het gedrag van IE.

Mrjraider
16 December 2011, 23:46
Heel handig. Zeker voor mensen die 2003 gewend zijn. Super toffe tip.