Volledige versie bekijken : Zo simpel is het dan weer niet ...



Phil O'Sophe
30 November 2011, 23:24
... voor mij :D

Met praktisch elk videobewerkingsprogramma is de volgorde van de bewerkingen om een film op dvd te zetten duidelijk zichtbaar op het openingsscherm: opnemen, bewerken, renderen (of film maken).

Bij Nero Vision Xtra is importeren gemakkelijk, bewerken ook (na enige oefening), maar om daarna een dvd te branden (dus de film te maken) dat lukt mij niet.
Heb wel de bewerkte clips kunnen wegschrijven als videobestanden naar de harde schijf; dit resulteerde in vier vob-bestanden (die met PowerDvd kunnen gelezen worden).
Maar hoe kan ik met Nero één film maken op een DVD? (In Pinnacle is dat gewoon: van het project een DVD maken en dat gaat prima.)

Wie kan hier hulp bieden ?

Baloeke
1 December 2011, 00:27
Ik zal je proberen op weg te helpen. Om te beginnen open je Nero Express.
Kies links voor video's , en in het rechter gedeeldte voor DVD-Videobestanden.
In het nieuwe venster dat open gaat kies je eerst onderaan voor DVD 5 (4.7GB) als je niet in het bezit bent van een DVD met capaciteit van 8.5 GB.
Klik nu op toevoegen. Ga naar de map waar je film staat en selecteer alle files (*.VOB, en als die er zijn de *.BUP en *.IFO). Afhankelijk van de grote kan dit even duren eer je files zijn ingelezen.
Steek een lege DVD in je PC/laptop en klik op volgende. Als je over meerdere dvd recorders bezit selecteer de juiste in huidige recorder. Geef eventueel de schijf een naam. Indien je meerdere kopieën wil/moet maken verander het cijfter 1 maar het gewenste aantal. Klik nu op branden.

Phil O'Sophe
1 December 2011, 12:24
Ik zal je proberen op weg te helpen. Om te beginnen open je Nero Express.
Kies links voor video's , en in het rechter gedeeldte voor DVD-Videobestanden.
In het nieuwe venster dat open gaat kies je eerst onderaan voor DVD 5 (4.7GB) als je niet in het bezit bent van een DVD met capaciteit van 8.5 GB.
Klik nu op toevoegen. Ga naar de map waar je film staat en selecteer alle files (*.VOB, en als die er zijn de *.BUP en *.IFO). Afhankelijk van de grote kan dit even duren eer je files zijn ingelezen.
Steek een lege DVD in je PC/laptop en klik op volgende. Als je over meerdere dvd recorders bezit selecteer de juiste in huidige recorder. Geef eventueel de schijf een naam. Indien je meerdere kopieën wil/moet maken verander het cijfter 1 maar het gewenste aantal. Klik nu op branden.

Direct gaan proberen, op hoop van zegen !
Merciekes hoor !

Baloeke
1 December 2011, 14:53
Is toch handig dat ik dit programma heb.