Volledige versie bekijken : Epson SX515W komt draadloos niet online.



Adjudant
1 December 2011, 13:30
Door een crash van mijn router (elektriciteit viel weg) krijg ik mijn printer niet meer draadloos online op mijn latop (Dell) met Windows 7 (64-bit). Router draait inmiddels weer correct met de juiste instellingen.
Op mijn oude laptop (Acer) waarop Ubuntu draait kan ik naar hartelust draadloos scannen en printen. (y)

Hieruit stel ik vast dat de printer/scanner keurig in het netwerk is opgenomen, maar dat het probleem weer eens wordt veroorzaakt door die rommel van Microsoft.
Ik heb een nieuwe poort aangemaakt in Windows en ook daar staat alles goed (IP-adres gecheckt, printspooling uit- en weer aangezet, laptop opnieuw opgestart, ben ik nog iets vergeten?).

Schiet mij maar lek: ik krijg het in Windows niet voor elkaar. :wall:

Wie staat mij bij!

peterus
28 December 2011, 12:51
Ik zou eens proberen om manueel een ip adres in te stellen.
En flush uw dns eens dit doe je zo > start >alle prgramma's - bureau accesoires opdrachtprompt rechts klikken en uitvoeren als administrator(nu zie je een dos venster)
type in ipconfig /flushdns dan enter

Peterus

Adjudant
28 December 2011, 13:40
Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben er inmiddels tesamen met de supportafdeling van Epson uitgekomen: wat bleek, Windows maakt zelf een nieuw printericoon aan en noemt dat de draadloze variant. Uiteindelijk heb ik op advies van Epson die Windows printer verwijderd, een nieuwe poort aangemaakt voor de bedrade versie en daaraan het juiste ip-adres gekoppeld. Mijn printer scant en print sindsdien net zo mooi als vanaf de Linux laptop.
Fijn hè, die Windows van Microsoft...

peterus
28 December 2011, 18:31
Prima dat uw probleem is opgelost en door uw oplossing medetedelen hebben anderen er ook wat aan :)

Dus hier mag een slotje op

peenif
28 December 2011, 18:52
Met dank voor je moderatiehulp peterus, ik zal de sleutel dus maar draaien.