Volledige versie bekijken : Fujitsu Scaleoview L19W-monitor werkt niet



Asterix900
8 December 2011, 02:37
Goedeavond

Onlangs schonk ik mijn pc-scherm (Scaleoview) aan een kameraad. Echter, op geen enkele van zijn 2 pc's werkt de monitor: er is wel voeding maar het scherm blijft zwart. Nu dacht ik dat er geen drivers bestaan voor pc-schermen, hoogstens kan er een probleem zijn met de grafische kaart van de pc. Is dit correct? Hoe kan men in dat geval detecteren welke drivers men nodig heeft?

Groetjes

Peter.B
8 December 2011, 20:29
je zou op zijn minst in de bios moeten geraken,door op de startknop van de pc te drukken en direct tokkelen op F2 of del (is volgens het moederbord).maar ik druk ze afwisselend beiden in.

of de F8 toets,dan krijg je een tabblad met verschillende opstartmogelijkheden.

Mrjraider
8 December 2011, 21:15
Is niet gewoon je beeldscherm kapot gegaan? Wij hadden namelijk ook een tft scherm die het op het ene moment wel deed en op het andere moment niet. Dit kwam omdat de Backlight stuk is gegaan.

Asterix900
9 December 2011, 04:21
Het kan natuurlijk dat ie het niet meer doet maar het zou dan wel zeer toevallig zijn dat ie het begeeft op het ogenblik dat ie op een andere pc wordt aangesloten.

Mrjraider
9 December 2011, 20:07
Naja, dat had ik ook, ik zet de pc aan en ga even wat pakken en ik kwam terug scherm kapot. Het Backlight was stuk gegaan.

PeterN
10 December 2011, 00:33
Zoals Peter.B zegt: normaal moet je de bios toch zeker zien.
Maar heb je het scherm aan de juiste connecotor aangesloten? Tegenwoordig heb je op PC's meerdere uitgangen voor het grafisch scherm. Er kan een grafische kaart insteken met meerdere uitgangen en (of) een onboard grafische chip op je moederbord. Dus kijk dit zeker eens na en probeer een andere uitgang mocht die er zijn.

ghost
10 December 2011, 00:37
Ik zou zeggen probeer het nog eens bij u thuis , het scherm aan te sluiten.