Volledige versie bekijken : camerabeelden op dvd zetten



sandro
13 December 2011, 14:03
hallo,

ik heb het probleem wanneer ik gefilmd heb in hd, dat ik deze opnames niet op dvd krijg, ewel ik krijg ze wel op dvd maar als ik deze dan afspeel dan komt er niks op het scherm.
en het zijn ook allemaal fragmentjes en als deze afspeelt via de pc dan zit er altijd een stop tussen, kun je deze met één of ander programma aan elkaar knopen, ik heb pinnacle studio 15 hd gebruikt maar het lukt me niet echt omdat ik het progje ook nie zo goed ken.
Mijn filmfragmenten hebben de extensie MTS, moet ik deze eerst omzetten naar een avi bestand of is dat nie nodig

hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

mvg

theo2602
13 December 2011, 14:47
Dit vond ik op het net voor jou: Ik heb wel de Plus-versie van Pinnacle Studio 11 die erkent en maakt het bewerken van - zij het eerder traag op mijn HP laptop, ondanks de 2 GB geheugen.
Dus het moet zeker lukken met studio 15.

sandro
13 December 2011, 15:47
merci voor het zoeken maar ik zie niet wat jij gevonden hebt

theo2602
13 December 2011, 16:49
Ik bedoel: het moet dus kunnen! De snelheid van het bewerken hangt, bij mijn ondervinding, bijzonder af van je 'grafische kaart' Rechtstreeks van een camera naar een DVD zou ik niet aanraden, dus eerst naar de computer, dan bewerken (bijvoegen tekst, klank, titels) en dan een image maken en branden. Persoonlijk maak ik enkel een image en brand daarna met Nero. Ook door ondervinding.

sandro
15 December 2011, 00:12
ik heb mijn video bewerkt met windows live movie maker maar als ik hem op dvd wil zetten dan blokkeert hij altijd op 15%, ke snap er niks van, tis wel via window live movie maker dat ik hem op dvd wil schrijven maar tlukt nie, geen idee hoe dat komt?

Baloeke
15 December 2011, 00:42
En als je nu eens probeerd om de afgewerkte film op te slaan op je pc. Nadien kan deze ook gebrand worden op een DVD

theo2602
15 December 2011, 15:15
Ik snap niet waarom je het met Windows Moviemaker doet als je Pinnacle Studio 15 hebt! Dat is hetzelfde als met een oude fiets rijden als je een nieuwe in de garage hebt staan!

sandro
15 December 2011, 23:21
omdat ik van die pinnacle studio 15 niks snap, zou es deftig moeten een handleiding hebben, tis ook nog maar nieuw voor mij

sandro
15 December 2011, 23:28
als ik deze wil opslaan op de pc dan blijft hij ook op die 15% hangen, raar é

Baloeke
15 December 2011, 23:33
omdat ik van die pinnacle studio 15 niks snap, zou es deftig moeten een handleiding hebben, tis ook nog maar nieuw voor mij

Wat denk je van deze handleiding (ftp://195.66.136.110/Install/Pinnacle Studio HD 15 FULL/Pinnacle Studio HD Ultimate Collection version 15/STU15/Manual/Studio_NL.pdf)? 396 blz groot

sandro
15 December 2011, 23:36
heb je een verklaring voor hetgene dat er gebeurt met windows live movie maker baloeke

Baloeke
15 December 2011, 23:43
Vroeger gebruikte ik wel eens movie maker, maar dat is lang geleden.

Het was iets dat in mij opkwam om te proberen om de film op je harde schijf op te slaan. Heb je tijdens het overzetten van je film programma's openstaan op je pc? Misschien is dat de mogelijke oorzaak.

sandro
16 December 2011, 00:29
eerst wel maar heb dan es opnieuw geprobeerd met juist dat ene programma die draaide maar da was juist hetzelfde.
ik kan het wel opslaan onder project opslaan maar niet onder film opslaan

sandro
17 December 2011, 16:02
echt niemand hier een verklaring voor

Phil O'Sophe
17 December 2011, 21:11
ik heb mijn video bewerkt met windows live movie maker maar als ik hem op dvd wil zetten dan blokkeert hij altijd op 15%, ke snap er niks van, tis wel via window live movie maker dat ik hem op dvd wil schrijven maar tlukt nie, geen idee hoe dat komt?

Heb hetzelfde ondervonden, maar dan op een ander %; meestal op ong. 40 %.
Wel te verstaan : op de laptop. Waarschijnlijk te weinig vrije ruimte in C

Movie Maker doet het hier helemaal niet op de PC. Telkens onmiddellijk een foutmelding.

En nog dit:
na het importeren en bewerken van de videoclips heb je toch gekozen voor "renderen" (= film maken) zeker?

theo2602
18 December 2011, 17:01
Ik heb juist nog een film gemaakt van een AVI bestand met Windows Movie Maker. De reden: met dit programma kan men kiezen hoe groot het bestand mag zijn (opzenden mail) in Studio bestaat die mogelijkheid ook (mpeg4), maar dat is niet zienbaar. Deze uitleg maar om te zeggen dat ik begot niet kan bedenken hoe je met Windows Movie Maker problemen kan hebben. Zit er op 12% geen corupte klip?

Phil O'Sophe
18 December 2011, 19:47
Werk je met W Movie Maker op de pc of op de laptop Theo ?

(zie # 15)

theo2602
19 December 2011, 12:07
Ik werk op PC.

Phil O'Sophe
19 December 2011, 13:53
Enig idee Theo waarom bij mij (op de PC) Windows Movie Maker elke dienst weigert?

theo2602
19 December 2011, 16:08
Kan jij gewoon filmpjes kijken van DVD of uit een bestand? Ook dat bestand dat je op DVD wil zetten? Zo ja: pak het eens binnen met Studio 15. Dat is echt niet moeilijk, start studio, normaal staat die op 'bewerken' en is het bovenste figuurtje links ook geactiveerd. Klik op het map icoontje en zo kan jij je bestand zoeken. Je klikt op dat bestand en op openen. Dan komen er allemaal clips op het scherm. Klik op het eerst, (daar komt een randje rond) Dan op 'controle A' (alles selecteren) Hou je muis links ingeklikt op de eerste clip en sleep die naar de tijdlijn. Al de andere clips komen dan mee. Klik dan op film maken. Daar krijg je de volgende keuzen: Schijf, bestand, band of web. Wil je hem dadelijk op DVD klik op 'schijf' en op 'instellingen' Zorg wel eerst dat er een lege beschrijfbare schijf in je DVD zit. Klik 'image maken en branden' aan. Je zal zien dat de film begint te renderen. Het aanduidertje loopt verder. Ga gerust een uurtje wandelen (naargelang de grootte van de film). De schijf wordt uitgestoten als ze klaar is. Persoonlijk klik ik bij instellingen enkel op 'image maken' en brand daarna het bestand dat gemaakt wordt met Nero op schijf. Dit is, simpel uitgelegd, wat er in de gebruiksaanwijzing staat.

Phil O'Sophe
19 December 2011, 18:42
Ik bezit Studio 15 niet. :shy:

Omdat het met W.MovieMaker ook niet lukte, had ik mijn laatste film (op de pc) gemaakt met ShowBiz (een programma dat bij het filmapparaat zat).
Hiermee had ik de werkwijze gevolgd die je hierboven uitgelegd hebt. Dat lukte idd. wel. ;)

Bedankt voor de info.

sandro
21 December 2011, 22:45
ik heb mijn video gemaakt op mijn laptob en staat momenteel op mijn D schijf en daar is er nog 88GB beschikbaar, is dat dan nog te weinig om op dvd te schrijven

Phil O'Sophe
22 December 2011, 12:55
ik heb mijn video gemaakt op mijn laptob en staat momenteel op mijn D schijf en daar is er nog 88GB beschikbaar, is dat dan nog te weinig om op dvd te schrijven

Dat moet zeker meer dan voldoende zijn.
Bij mij is dat maar ongeveer 20 GB, en dat is onvoldoende.

sandro
25 December 2011, 23:22
en toch wil dat nie lukken om deze om dvd op te slaan, dat filmtje is nu helemaal samengesteld en wil niet met een ander progje beginnen omdak dan weer opnieuw moet beginnen, pffff wat een misérie zeg

theo2602
27 December 2011, 11:14
Je maakt het wel moeilijk, eerst heb je studio 15, maar kunt er niet mee werken. Dan heb je studio 15 niet. Daarna schrijf je dat mijn methode met een ander programma gelukt is en nu werkt het weer niet. Ik ken showbizz niet, maar als je een 'image' kan maken (Video-TS) dan kan je die toch branden met een ander programma (Nero bv)