Volledige versie bekijken : Mensen die goed frans spreken



Sille
14 December 2011, 23:17
Aangezien ik vrijdag een debat en presentatie moet voeren en toch een beetje vast zit met het vertalen van sommige zinnen. Zou ik aan mensen die hier goed frans spreken effie een paar zinnekes voor mij te vertalen en mijn vertalingen te controleren en eventueel te verbeteren.

hierbij de lijst met de zinnen:


1. Pensez-vous « The Pirate Bay « est une site criminelle ?

2. Pensez-vous que cette interdiction permettra de réduire le téléchargement?

3. Si le prix des films devrait moins que ce ne serait téléchargé?

4. Est-ce une bonne décision à prendre de The Pirate Bay n'est plus accessible aux internautes belges.

5. Het niet toegankelijk maken vinden jullie dit niet een stap te ver want in andere landen is het nog toegelaten ?

6. De rechter heeft alleen aan telenet & Belgacom gezegd dat ze The Pirate Bay moeten blokkeren maar waarom zou hij dan sites zoals Isohunt niet laten blokkeren ?

7. Op illegaal gegevens aanbieden staan celstraffen vinden jullie dit een goed idee ?

8. Er word al jaren strijd gevoerd tegen het illegaal aanbieden van software en films. Denken jullie dat dit ooit volledig zal verdwijnen ( het aanbieden en downloaden dus).

9. Als morgen een film maar 2 € meer kost. Zouden jullie hem dan aankopen of toch nog downloaden. Waarom wel of waarom niet ?

Obsessed
15 December 2011, 13:22
Niet echt mijn beste kant Sille maar misschien wil iemand anders met wat meer talenknobbel u wel een handje toesteken.

arleetel
24 December 2011, 11:45
Dat frans van mij ligt toch wel heel ver, maar zal toch een poging wagen :
1. Pensez-vous que "The Pirate Bay" est un site criminel ?
2. Pensez-vous que cette interdiction permettra de réduire le telechargement ?
3. Si le prix des films était plus bas, aurait-il moins de téléchargements ?
4. Est-ce une bonne décision que The Pirate Bay ne soit plus accessible aux internautes belges ?
5. Est-ce la solution de bloquer le site? C'est encore toujours autorisé dans les autres pays.
6. Le juge a seulement demandé à Telenet et Belgacom de bloquer The Pirate Bay. Pourquoi ne pas bloquer Isohunt également?
7. Est-ce une bonne idée de donner un peine de prison pour offrir des données illégales ?
8. Il y a des années qu'on se bat contre l'offre illégale de logiciels et de films. Pensez-vous que cela disparaîtrait complètement (offre de téléchargement)
9. Si demain un film coûte 2€ de plus, est-ce que vous l'achèterez ou téléchargerez de toute façon ? Pourquoi oui ou non ?

Dat was het dan, hopelijk lezen andere dit en kunnen er nog verbeteringen gebeuren maar ik heb mijn best gedaan.

Obsessed
24 December 2011, 13:53
Aangezien ik vrijdag een debat en presentatie moet voeren
@ arleetel: Ik vrees dat uw vertaling iets te laat komt maar toch bedankt voor de beste bedoelingen :damn: ;)
@ sille: Hoe is het debat eigenlijk verlopen??