Volledige versie bekijken : Windows XP Laatste 15 Windows updates (14/15 december) - Commentaren ?



Merel
16 December 2011, 22:02
Ik ging gisteren op de website MicrosoftUpdate nakijken wat er zoal nodig was voor mijn computer. De scan vind 9 essentiele updates en ik installeer die; met herstart inbegrepen.

Ik werk dan nog een tijdje en wil dan de PC afsluiten. Maar Windows-XP ziet dat anders ! Ik zie dat hij eerst nog 15 (!) updates wil uitvoeren en vraagt om toch nog niet af te sluiten. Ik laat begaan en laat hem zelf power off maken , terwijl ik al in de wol zat.

Ik weet nu niet of er 9 updates dubbel werden gemaakt en ik wil het zelfs niet weten.
De usb huishouding werd alleszins flink door elkaar geschud !
Beide kaartlezers (1 interne en 1 externe) waren vandaag niet meer te gebruiken.
Beide moesten worden opnieuw geïnstaleerd. Maar het resultaat is beter dan voorheen.
Alles wordt nu mooier geïndentificeerd en er zijn meer icoontjes te zien in Verkenner.

Iemand nog andere wetenswaardigheden te melden omtrent die updates ?

Mrjraider
16 December 2011, 23:37
Windows 7 had ook aardig wat updates achter elkaar maar deze zijn volgens mij net als XP verschillend. En misschien werden andere net een andere dag vrijgegeven.

Baloeke
16 December 2011, 23:56
Heb 8 update's binnengehaald voor Win7 heb geen problemen ondervonden.

compuchrisje
16 December 2011, 23:58
Niet bepaald, hoewel er hier ook één en ander de mist in dreigde te gaan. Maar dat is telkens als er Office-updates bij zitten. Er zou binnenkort (of misschien zelfs nu al) een vervanger moeten zijn om de uninstall-functie van programma's grondiger uit te voeren. Waar vroeger nog losse flodders in het register bleven hangen die de boel in de knoop kunnen helpen, zou ook daar de opruim worden verder gezet.

Wat zat er in het pak?

Office 2007 Beveiligingsupdate voor Microsoft Office PowerPoint 2007 (KB2596843)
Windows XP KB2639417: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Windows XP KB2624667: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Windows XP KB2618444: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 8 voor Windows XP
Windows XP KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software - december 2011
Office 2007 Beveiligingsupdate voor Microsoft Office PowerPoint 2007 (KB2596912)
Office 2003 KB2596954: Beveiligingsupdate voor Microsoft Office Excel 2003
Office 2007 Beveiligingsupdate voor Microsoft Office 2007 suites (KB2596785)
Windows XP KB2633952: Update voor Windows XP
Office 2003 KB2597035: Update voor het filter voor ongewenste e-mail in Outlook 2003
Windows XP KB2619339: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Windows XP KB2618451: Cumulatieve beveiligingsupdate voor ActiveX Killbits voor Windows XP
Office 2007 Update voor Microsoft Office 2007 suites (KB2596789)
Windows XP KB2620712: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Windows XP KB2633171: Beveiligingsupdate voor Windows XP


Ga eventueel via je browser naar je MS pagina om te kijken in hoever ze ginder de updates geslaagd vinden. Je kan dan eventueel een update ongedaan maken of opnieuw uitvoeren.
In 't slechtste geval doe je gewoon een systeemherstel en voer je de updates opnieuw uit. Alleen is er dan de kans dat MS ziet dat er al mappen van updates in zitten en zullen ze weer in 't honderd lopen.
Je kan ze ook verwijderen in configuratiescherm, maar als er hiaten in de installatie zaten is ook daar de kans op falen.
Eerst maar es controleren welke je al hebt binnengehaald.

Je kan dat zelf ook zien, zonder bij MS aan te kloppen. Zet even je instellingen voor updates niet meer op Automatisch.
Ga in het menu Start naar Uitvoeren en tik
services.msc

En volg dan de werkwijze van je goeie makker Benno (http://www.schoonepc.nl/instal/update.html) onder het titeltje 'Problemen met Windows Update oplossen'.

Merel
18 December 2011, 13:09
Ga eventueel via je browser naar je MS pagina om te kijken in hoever ze ginder de updates geslaagd vinden.Ik wist niet dat evaluaties/commentaar te vinden is bij M$ zelf !?
Welke pagina's bedoel je eigenlijk, Compuchrisje ?

Het zou het erg interessant zijn dat er (per individuele update) systematisch een korte meldingslijst zou gemaakt zijn van alle tegengekomen problemen, met toekenning van een 'case-nummer'.

Het is zowat de traditie bij opensource software om eventuele problemen te melden in gebundelde lijstvorm.
Elk probleem wordt bevestigd of ontkend. Bevestigde bugs worden dan eventueel vanuit verschillende bronnen gebundeld (met links) en in één issue opgevolgd. Dit maakt het de gebruikers een stuk gemakkelijker.

Bij M$ kan je automatisch een 'rapport' verzenden (enkel naar hen) maar niemand heeft er enig idee over wat ze daarmee doen, laat staan dat men de 'status' kan bekijken van de opvolging, hetzij een patchoplossing vinden. De "FixIt' functies zijn toch al een vooruitgang om de hopeloze mikmak wat lichter om dragen te maken.

Eerlijkheidshalve... het is de allereerste maal dat ikzelf bizarre negatieve gevolgen ondervond van alle MS-Updates die hier de revue hebben gepasseerd.

peenif
18 December 2011, 13:16
Welke pagina's bedoel je eigenlijk

Wanneer je naar de Windows Update site gaat in XP zie je in de linker kolom 'Update geschiedenis weergeven', in dit overzicht staat er naast de datum ook of die update geslaagd is of niet.

Merel
18 December 2011, 17:05
Wanneer je naar de Windows Update site gaat in XP zie je in de linker kolom 'Update geschiedenis weergeven', in dit overzicht staat er naast de datum ook of die update geslaagd is of niet.Dat weet ik; maar ik veronderstel dat Compuchrisje wellicht iets anders bedoelde. By the way, de laatste updates zijn allemaal hier gelukt.
Alleen heb ik gemerkt dat toevallig (?) twee usb kaartlezers niet meer waren te zien.

compuchrisje
19 December 2011, 01:38
In je startmenu zou een rechtstreekse link moeten zitten die naar Windows Update leidt, Merel. Toch bij mij in XP en ik vind dat best handig omdat ik niets automatisch laat gebeuren. Je systeem wordt dan gescand op reeds aanwezige updates en er worden voorstellen gedaan om eventuele andere te laten gebeuren. Je ziet dan ook meteen om welke KB het gaat en dat kan je verifiëren op je eigen systeem in je verkenner.
Wat de usb-kaartlezers betreft, kan te maken hebben met de autorunfunctie die mogelijk in de software erop staat.

peenif
19 December 2011, 02:54
Heb ik nu iets verkeerd geschreven of gaat dit over hetzelfde...hallo?

compuchrisje
19 December 2011, 23:28
Denk zelfs dat we al 3 keer 't zelfde hebben gezegd, alleen een beetje anders :lol:. Over variatie gesproken...

Merel
20 December 2011, 12:37
In je startmenu zou een rechtstreekse link moeten zitten die naar Windows Update leidt, Merel. Toch bij mij in XP en ik vind dat best handig omdat ik niets automatisch laat gebeuren. Je systeem wordt dan gescand op reeds aanwezige updates en er worden voorstellen gedaan om eventuele andere te laten gebeuren. Je ziet dan ook meteen om welke KB het gaat en dat kan je verifiëren op je eigen systeem in je verkenner.
Wat de usb-kaartlezers betreft, kan te maken hebben met de autorunfunctie die mogelijk in de software erop staat.Inderdaad de beste methode en zo doe ik het ook telkens; Alleen was het rare (bij deze laatste update) dat ik onze manuele methode pas had uitgevoerd met 9 voorgestelde items in totaal, en dat een poosje later in dezelfde sessie, bij het afsluiten WindowsUpdate nogmaals 15 updates voorstelde.
Dus 6 méér dan de manuele scan had voorgesteld.

Maar dat is zowat naast de topic. Het gaat mij meer over eventuele problemen rond elke Microsoft Update gebundeld te melden op een meldingspunt (forum of wat dan ook) zodat men daar kan checken of een opduikend probleem wat te make heeft met pas uitgevoerde Microsoft Update(s) op bepaalde datum.

Als voorbeeld (so far maar 1 voor deze laatste MSUpdate) zou iemand die pas problemen heeft met USB kunnen lezen dat er andere gevallen zijn die 'mogelijk' te maken hebben met een MSUpdate-sessie. Wellicht bestaat er al zoiets bij de Engelstalige fora toegewijd aan Windows.