Volledige versie bekijken : .Rar, .ISO etc corrupt vraag?



Mrjraider
24 December 2011, 22:41
Hee,

Ik heb op een externe hd een aantal rar en iso bestanden. Een aantal daarvan zijn groter dan 1 GB, maar ik heb het gevoel dat deze met de tijd corrupt raken. Ik heb het al eens gehad dat ik bezig was met het uitpakken van een rar en dat er spontaan een error kwam.

Hoe kan het dat deze bestanden spontaan kapot gaan. Dit probleem doet zich ook voor met de iso bestanden. Dit gebeurt ook met gebrande ISO bestanden. Ik heb de dvd,cd in beschermende hoezen zitten zodat deze krasvrij blijven.. Maar als nog raakt de gebrande data corrupt.

Weet iemand een oorzaak?

Dank

compuchrisje
26 December 2011, 00:01
Een mogelijkheid is dat de inhoud van de gecomprimmeerde bestanden het probleem is (??illegaal? cracks?) Dan zorgt je beveiliging ervoor dat deze niet kunnen worden geopend.
Heb je zelf deze bestanden ingepakt, kan je ervoor zorgen dat er een hersteloptie wordt toegevoegd om dergelijke dingen te voorkomen.

Mrjraider
26 December 2011, 00:11
Een mogelijkheid is dat de inhoud van de gecomprimmeerde bestanden het probleem is (??illegaal? cracks?) Dan zorgt je beveiliging ervoor dat deze niet kunnen worden geopend.
Heb je zelf deze bestanden ingepakt, kan je ervoor zorgen dat er een hersteloptie wordt toegevoegd om dergelijke dingen te voorkomen.

Cracks en illegale dingen gebruikt ik niet. Ik heb een rar van 1 gb vol met foto's en daar doet het probleem zich ook voor. Ik persoonlijk denk dat het komt door dat de bestanden helemaal verkleint worden. Dat dus ipv 1gb het rar/iso bestand 400 mb ofzo wordt gemaakt.

Baloeke
26 December 2011, 23:49
Heb ook een aantal rar en iso bestanden op mijn externe harde schijf staan. Heb nog nooit daarmee een probleem ondervonden.
Bestanden die op een cd of dvd staan kunnen na een bepaalde tijd wel eens problemen geven. De oozaak kan ook liggen aan een minder goede kwaliteit van de cd/dvd's.

Ook kan een slechte rip problemen geven

Mrjraider
27 December 2011, 23:27
Heb ook een aantal rar en iso bestanden op mijn externe harde schijf staan. Heb nog nooit daarmee een probleem ondervonden.
Bestanden die op een cd of dvd staan kunnen na een bepaalde tijd wel eens problemen geven. De oorzaak kan ook liggen aan een minder goede kwaliteit van de cd/dvd's.

Ook kan een slechte rip problemen geven

Ik kan het me voorstellen dat ik wellicht een aantal cd/dvds heb die niet "goed" zijn waardoor de bestanden corrupt raken maar ik begrijp dan niet waarom dit ook gebeurd met die op mijn externe hd.

J.W.
27 December 2011, 23:52
Hee,

Ik heb op een externe hd een aantal rar en iso bestanden. Een aantal daarvan zijn groter dan 1 GB, maar ik heb het gevoel dat deze met de tijd corrupt raken. Ik heb het al eens gehad dat ik bezig was met het uitpakken van een rar en dat er spontaan een error kwam.

Hoe kan het dat deze bestanden spontaan kapot gaan. Dit probleem doet zich ook voor met de iso bestanden. Dit gebeurt ook met gebrande ISO bestanden. Ik heb de dvd,cd in beschermende hoezen zitten zodat deze krasvrij blijven.. Maar als nog raakt de gebrande data corrupt.

Weet iemand een oorzaak?

Dank

Al eens geprobeerd met 7-Zip?
Soms de redder in nood...

Mrjraider
28 December 2011, 11:43
Hmmmm.. Ik heb het programma wel alleen nog niet mee uitgepakt een zeer goede tip J.W. ;)

Fakke_Berto
28 December 2011, 18:52
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik een recentere versie van winrar moest installeren omdat de oude versie ook foutmeldingen gaf. Met de nieuwe versie ging het dan wel goed.

Baloeke
30 December 2011, 23:33
Ik kan het me voorstellen dat ik wellicht een aantal cd/dvds heb die niet "goed" zijn waardoor de bestanden corrupt raken maar ik begrijp dan niet waarom dit ook gebeurd met die op mijn externe hd.
Eens alles lezen wat ik geschreven heb

Mrjraider
31 December 2011, 13:20
Eens alles lezen wat ik geschreven heb



Jazeker :P Maar ik snap dan niet wat er dan mis kan gaan.

Baloeke
1 January 2012, 23:51
Jazeker :P Maar ik snap dan niet wat er dan mis kan gaan.


...

Ook kan een slechte rip problemen geven

Wat is daar onduidelijk aan?

Mrjraider
18 January 2012, 19:50
Het is zeer duidelijk. Slotje SVP