Volledige versie bekijken : pc scherm niet meer zichtbaar na aansluiten tv via vga



biep
26 December 2011, 19:05
Ik wil mijn films laten afspelen op tv.
Heb een VGA kabel op beide aangesloten, alleen...mijn scherm van de laptop wordt zwart zodra ik de vga kabel aansluit. Het ging eerst wel, alleen kreeg ik mijn bureaublad niet op tv. Op mijn bureaublad heb ik bij eigenschappen dan iets uitgevinkt zoals monitor + pc en nu zie ik dus het laptopscherm niet meer nadat ik de vga kabel aansluit. Ik probeer via de zelfde weg het te herstellen maar nu zie ik deze optie niet meer.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen ? Heb me al gek gezocht ondertussen.
't zou simpel moeten zijn, maar vindt het eerst maar hé.
Bedankt alvast

Peter.B
26 December 2011, 20:26
kan je eens wat meer info geven over uw laptop.merk,type en besturingssysteem.

Amathanio
26 December 2011, 23:20
Je hebt waarschijnlijk laptop + tv uitgevinkt waardoor er slechts één scherm mag werken. Indien je de VGA kabel aansluit zal deze de bovenhand nemen en het laptopscherm uitschakelen. Wanneer je deze loskoppelt zal je laptopscherm weer aangaan. Om dit op te lossen dien je terug bij die eigenschappen te kiezen voor "Dit beeldscherm dupliceren" of "Dit beeldscherm klonen" (afhankelijk van je besturingssysteem).

biep
27 December 2011, 11:27
Dat is idd. wat er gebeurt. Ik heb dit per ongeluk uitgevinkt maar nu kan ik dit nergens meer ongedaan maken.
Ik heb een Mobile Intel R Express 965 Chipset Family videokaart (denk ik toch), maar ALLES wat ik vind over klonen enz...in mijn instellingen krijg ik het niet meer te zien. Er stond PC + Monitor of zoiets. Toen heb ik dat (stomgeweg) uitgevinkt en nu op mijn bureaublad zie ik zelfs geen eigenschappen staan als ik klik met de rechtermuisknop. Ik zit nu al van gisterenmiddag te zoeken en vind het maar niet. Heeft U nog andere tips ?

Mrjraider
27 December 2011, 11:37
Ik heb dit ook gehad, ik heb toen mijn Intel Grafisch- en Mediabesturingspaneel geopend (dit kan bij configuratie scherm en dan sorteren op grote pictogrammen "windows 7" ) dan ben ik naar beeldscherm > meerdere beeldschermen gegaan en heb ik zo bij "werkstand" de instelling aangepast.
Dan moet je wel eerst op de tv aansluiten dan kan je de instelling aanpassen naar wens.
Deze instelling kan je ook in de mobiliteitscentrum (windows 7) aanpassen maar ook hier moet je eerst aan de tv aansluiten

Mrjraider
27 December 2011, 11:46
Nog wat anders mocht je windows 7 hebben kan je mobiliteits centrum openen en dan klikken op aanluiten bij beeld scherm dan krijg je dit venster: http://i43.tinypic.com/2u72hbn.png

Kies dan dupliceren.

biep
28 December 2011, 20:27
dat is nu juist het probleem. Heb Vista. Als ik de tv aansluit op de laptop, verdwijnt het scherm van de laptop, dus daar zie ik niks meer dan.

Peter.B
28 December 2011, 20:52
effe snel gezocht; http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-022130.htm

biep
28 December 2011, 21:18
ja, daar ben ik dus al geweest. Driver geupdated, echter ik kan enkel 1 scherm selecteren. Ook op mijn tv een samsung LCD LE32S81B kan ik de PC bron niet selecteren. 'k heb het hier echt getroffen zulle....zit hier al gans mijn kerstverlof te klooien om mijn zoon te helpen om zijn films op tv te kunnen bekijken...pfff
op mijn tv zit een vga kabel en een audiokabel, maar ja, zoals gezegd kan ik als ik die aansluit op de pc niets meer zien op mijn laptopscherm.

Peter.B
28 December 2011, 22:33
ja,biep.soms is het moeilijk om iemand op afstand te helpen.

ik heb deze morgen nog mijn vrouw geholpen om de laptop aan te sluiten op onze tv (youtube:marco borsato :rolleyes:) via hdmi.dat ging gemakkelijk,enkel de hdmi aansluiting selecteren (hdmi4) en ze was vertrokken.
we hebben ook wel geen beeld op onze laptop maar ik vind dit niet nodig als je wilt kijken via de tv.

heb iets gevonden,hopelijk kan dit u helpen: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Set-up-multiple-monitors

biep
28 December 2011, 22:49
ja peter, ik weet het. jammer genoeg heb ik geen HDMI uitgang op mijn laptop. Koop ik een VGA kabel van 5 meter en een audio kabel (toch wat geld aan kwijt). Lees ik alles wat er maar te vinden is op internet over het aansluiten van je tv op je laptop en toch werkt het niet. Correctie : misschien werkt het wel maar ik kan niets zien op mijn laptop zodra ik die vga kabel aansluit. Toetscombinatie Fn met F3 werkt niet blijkbaar want dit reageert helemaal niet. Alle andere combinaties doen het wel. Ben geen dom blondje hé, weet méér dan de gemiddelde mama en heb hier al andere problemen opgelost dan dat. Maar dit WIL gewoon niet hé :wall:.
Die link waar jij naar verwijst daar ben ik ook al geweest maar brengt me geen oplossing voorlopig....
Volgens mijn handleiding van de laptop moet ik 3x Fn + F3 selecteren om te schakelen tussen de opties van monitor + laptop of laptop alleen of monitor alleen, enfin...'t is dus dat wat niet wil werken.
Ik probeer morgen nog een namiddagje en dan stop ik ermee. 'k heb al 3 dagen hoofdpijn...maar nu weet ik tenminste waarvan :lol:

biep
28 December 2011, 22:51
Hoezo ? Marco vind ik ook goe zulle :)
Heb NET mijn scherm weer aangekregen. Totààl niet zoals beschreven in mijn handleiding maar door de toetsen CTRL+ALT+F3. Daar zoudt ge toch onnozel van worden hé ? Handleidingen ? pfff my ....ss
't is al iets, ik doe verder.

Peter.B
29 December 2011, 09:36
Ook op mijn tv een samsung LCD LE32S81B kan ik de PC bron niet selecteren
toch zou je dit moeten kunnen doen.

ik heb onze laptop eens aangesloten aan de tv van de zoon,via vga.ook een samsung en had beeld op zowel laptop als tv.
ben zo te werk gegaan;alles staat uit,vga kabel aan beide toestellen aangesloten,tv aan en dan laptop.
ben dan wel moeten gaan zoeken met de afstandbediening naar de pc aansluiting via "source".

heb eens de handleiding van uw tv gedownload en heb dit gevonden:
http://img266.imageshack.us/img266/7287/naamloosvs.png (http://imageshack.us/photo/my-images/266/naamloosvs.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Peter.B
29 December 2011, 10:40
welk merk en type van laptop is het?

biep
31 December 2011, 11:26
ja is er één van mijn zoon een MEDION ;) MD 96850.
Programma AllShare van samsung werkt hier ook niet op, te weinig GHz.
Maar ga nog eens proberen....
Bedankt voor al je hulp alvast, ik laat je iets weten of het lukt (of niet...)

biep
31 December 2011, 11:46
Nope, er gebeurt dus niks...enige wat IK nog kan bedenken is dat die kabel niet werkt, is nochtans een splinternieuwe....misschien eens proberen met iemand anders de zijne, zodat ik dit ook al of niet kan uitsluiten.
Heb nog mijn gebruiksaanwijzing, dus ik had jouw pagina ook al gevonden en toegepast, maar niks dus.
't is huilen met de pet op ze. heb nog een héél oude laptop staan, ga het eens met die proberen ook, wie weet?
die tv is 4 jaar oud en ook de aansluiting van HDMI geeft problemen soms, dus misschien is het ficheboard wel niet al te goed geassembleerd, want die HDMI daar moet ik ook af en toe aan wriemelen, want het signaal slaat soms uit. Geen Samsung meer voor mij als dàt waar is...

biep
1 February 2012, 14:42
hey, wou toch iets laten weten. andere vga kabel geprobeerd en audio kabeltje en nu ging het plots zonder énige moeite...pfff...daar heb ik lang op gezocht. bleek dus mijn kabel te zijn. gekocht op ebay in the UK en na 2 weken prutsen heb ik het opgegeven en ligt het dus duidelijk aan de kabel. dit heb ik laten weten aan de verkoper en die heeft me een volledige refund gegeven op mijn creditcard via paypal. Hij kostte niet veel, maar toch, zo heb ik veel geleerd en uiteindelijk niets verloren. dus een kabel kan ook niet werken...stel u voor...hier mag voor mij een slotje op !

peenif
1 February 2012, 16:24
dus een kabel kan ook niet werken

Een systeem is zo sterk als de zwakste schakel, dat zou je toch al moeten weten hé biep :p, probeer maar eens te stampen op een fiets met gebroken ketting...dus ja, een kabel is een wezenlijk onderdeel en kan ook mankeren met die soms minuscule contacten. Goed dat je probleem verholpen is.