Volledige versie bekijken : Snelheid tussen laptop en router telenet.



duckman
30 December 2011, 18:38
Ik heb fibernet en draadloos had ik een snelheid van 65 Mbps tussen laptop en telenet router ik wilde sneller in mijn thuisnetwerk bestanden gaan copieren dus ik dacht ik koop even een andere router die ik erachter zet maar dat blijkt zo niet te zijn.
Vandaag mijn dlink dir-645 aangekregen en aangesloten zoals een router alles werkt perfect maar ik ging even kijken draadloos op mijn laptop en wat zie ik daar nog steeds 65 Mbps ipv 300 Mbps. Op de doos staat draadloos 300 Mpbs ik ga zodra even naar mijn ouders die hebben basicnet en ga daar de router even aansluiten en zien op mijn laptop hoeveel Mbps ik heb tussen laptop en de dlink router.
Het ziet er precies naar uit dat je fibernet hebt dat je ook nog een andere router gaat gebruiken je verbinding intern niet hoger dan 65 Mbps komt. Nu heb ik de dlink dir 645 als AP aangesloten boven en dat werkt perfect dus nu heb ik wel boven en beneden tussen de 4 en de 5 blokjes ontvangst dus perfect alleen spijtig van die 65 Mbps die er nog steeds is, ben zeer benieuwd wat het zodra gaat geven bij mijn ouders.
Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt want ik dacht dat de snelheid tussen laptop en router dat het eigenlijk aan de router zelf ligt van LAN heb ik 1GB verbinding maar draadloos 65 Mbps.


Dave

jarne34
8 January 2012, 23:06
Ik zit hier momenteel op een TN Fibernet te werken en ik zie hier in inSSIDer2.0 Max rate 300N.
Met de netwerkkaart in de laptop haal ik max 216 maar met de Belkin surf&share haal ik 300.

PeterN
9 January 2012, 20:41
Draadloos werkt zo snel als de langzaamste schakel. Waarschijnlijk zal je laptop een wireless kaartje ingebouwd hebben met een beperkte snelheid. Uw router kan bij uitstekende ontvangst wel 300Mbps aan maar als de laptop niet sneller gaat zal het dus ook niets uithalen.