Volledige versie bekijken : Facebook beveiliging



Qbek
3 January 2012, 22:27
Een vraagje:Is het gemakkelijk om een paswoord te achterhalen op facebook?

Onlangs kreeg ik een mail waar er staat dat ik ergens te ramskappele(knokke heist) heb aangelogd,alhoewel
ik daar niet ben geweest,zekers niet aangelogd.Nu weet "iemand" te vertellen wie m'n vrienden zijn ,m'n berichten en dergelijke.Ik deel m'n paswoord met niemand dus,hoe doen ze dat dan?Heb ik iets fout gedaan?Ik heb ook niemand onlangs aanvaard..

Baloeke
3 January 2012, 23:45
Als je een simpel paswoord hebt, kan dit misschien wel achterhaald worden.
Ben geen facebook gebruiker. Als eerste zou ik je paswoord en als dat bestaat op facebook je geheime vraag ook eens veranderen.
Als je een nieuw paswoord maakt, maak het sterk, met kleine en hoofdletters, zet er een getal bij en desnoods een leesteken of speciaal karater (#$ยต&...)

salmax
3 January 2012, 23:56
Hier is ook wat info hoelang het duurt en hoe welk wachtwoord duurt om te kraken en wat veilig wachtwoord maakt.

http://www.youtube.com/watch?v=sCMotoEV3TY&feature=related

BlackAdder
5 January 2012, 19:15
Ook de kracht van 'social engineering' niet onderschatten he. Door wat vrienden van jouw te bevragen kan je ook al een boel te weten komen. Ook als er iemand even 'geschoudersurft' terwijl jij aan het inloggen was...Of je hebt eens op een andere locatie ingelogd op een machine met een key logger, of je hebt zelf op je systeem een key logger staan, of je hebt ergens een non-secure wifi hotspot gebruikt. (eigenlijk een man in the middle attack, maar je creds liggen open en bloot...)
Er zijn zoveel manieren om aan paswoorden te raken....
Alles begint, zoals hier al is gezegd, met een sterk paswoord...(en de nodige paranoia...^^)

theo2602
7 January 2012, 12:52
Ik dacht ook dat het gebruik van grote en kleine letters + leestekens het moeilijker maakte. Op dat filmpje op YouTube zegt men anders. Het beste schijnt een 'wachtzin' ipv 'wachtwoord te gebruiken. Als je daar dan wat grote en klein letters plus leestekens aan toevoegt is het kraken praktisch onmogelijk. Maar hoe onthoudt men dan die wachtzin?

Baloeke
7 January 2012, 23:56
Maar hoe onthoudt men dan die wachtzin? Zeker niet in een tekstdocument op je bureaublad :p. Ik vermoed, alle ben er bijna zeker van dat je met KeePass wel het een en ander kan doen. KeePass is te vinden tussen onze downloads (http://www.minatica.be/downloads/150-KeePass). Ik gebruik pasword depot, en volledige versie die ooit eens bij Clickx zat.