Volledige versie bekijken : PSD file inlezen in Paint Shop Pro probleem



Roelof
5 January 2012, 14:05
Hoi,

IK heb voor een website een PSD bestand gedownload maar ik heb alleen maar Paint Shop Pro X3.
Als ik de file open, krijg ik deze melding te zien : "Dit PSP-bestand bevat niet ondersteunde functie's".

Kan ik nu deze file niet makkelijk in Paint Shop bewerken ?

Roelof

peenif
5 January 2012, 14:43
Ken je iemand die Photoshop heeft, zo ja laat dit PSD bestand 'opslaan als PSP' bestand. Zo je niemand kent stuur mij dan het bestand maar even door via email en ik doe de reconversie wel voor jou (doe mij PM voor mijn mailadres).
De oorzaak wordt aangegeven in de melding die je krijgt hé: niet ondersteunde functie's. De oorzaak kan zijn tekstlagen, aanpassingslagen, maar ook maskers, filters e.a., die niet compatibel zijn met PSP.

Roelof
5 January 2012, 15:11
Oke, Ik ken niemand die Photoshop heeft. PM komt eraan.

Roelof

peenif
5 January 2012, 16:45
You've got mail.

Daeco
21 February 2012, 22:17
Hello, Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem. En om nu voor 1 of enkele foto's op de welwillende diensten van iemand te rekenen ok, maar voor mij is het een regelmatig terugkomende taak.
Is er geen oplossing zodat ik het zelf kan aanpakken?

Gerard

compuchrisje
21 February 2012, 23:33
Normaal gezien kan je zelfs met PSP X2 al psd-bestanden openen. Of ze ook te bewerken zijn kan ik niet uit ervaring vertellen.

Daeco
27 February 2012, 11:43
ondertussen heb ik PSP gedownload als 30 dagen trial versie, dit werkt uitstekend.
Als ik het programma wil blijven gebruiken zal ik het uiteraard moeten aankopen. maar zijn er alternatieven diet eventueel gratis zijn?
Alvast bedankt voor de hulp en de tip.

peenif
27 February 2012, 13:24
Gratis versies zijn begrijpelijk minder performant dan betalende programma's zoals PSP, tenzij Gimp maar dat is een programma met een steile leercurve waar je wat energie, tijd, geduld en interesse voor nodig hebt om het programma onder de knie te krijgen. Photoshop Elements is naast PSP ook het overwegen waard en ongeveer van dezelfde prijsklasse moest je dan toch een programma aankopen.