Volledige versie bekijken : nvidia geforce 7650 GS



veysie
10 January 2012, 01:33
Hallo
Ik heb hier een pc staan die bijna nooit meer opstart. Elke keer als ik een gewone opstart doe krijg ik een blue screen. Nu als ik in veilige modus ga lukt alles nog.
Het beeld is wel volledig wazig. Dus kan het zijn dat mijn videokaart het lichtjes aan het begeven is?
Of kan het toch nog iets anders zijn?

groeten
veysie

PeterN
10 January 2012, 09:36
Blue screen is van windows, het kan dus gewoon met software te maken hebben. Om te weten als je grafische kaart nog behoorlijk werkt kan je gewoon koud opstarten. De bios melding die op het scherm komt moet goed zijn. Druk daarna op 'del' of andere toets die gevraagd wordt om naar de bios te gaan. Ook hier moeten de gehele instellingen van de bios perfect getoond worden. Is dit alles ok zal het eerder een software/driver fout zijn. Komt ook de bios niet goed op het scherm dan moet je de kabel van de monitor controleren, eventueel monitor zelf (gebruik eens een andere of werkt deze monitor wel naar behoren op een andere pc?) en de connector op de grafische kaart (geen slecht contact). Eventueel kan je de grafische kaart eens uitbouwen en terug insteken om slechte contacten op het moederbord te vermijden.

veysie
10 January 2012, 17:25
Ja het Bios scherm is dus idd nog perfect te zien. Mooi blauw!
Dus het is een driver. Nu heb ik ook al gezien dat bij de blue screen het bestandje : nvlddmkm.sys aantoont.
Dus het is idd iets met de driver van mijn Nvidia kaart. Maar hoe kan ik dit nu veranderen? Heb al de laatste driver gedownload maar het blijft hetzelfde.

Mrjraider
11 January 2012, 08:52
Opstarten in veilige modus en dan de nvidia driver verwijderen. Vervolgens normaal opstarten en dan weer kijken welke driver je dan wel moet hebben.:good:

veysie
11 January 2012, 18:10
en hoe verwijder ik de Nvidia driver zodat die zeker volledig weg is?

peenif
11 January 2012, 23:34
Via apparaatbeheer, beeldschermadapters, dubbelklikken op je kaart > tabblad stuurprogramma's > verwijderen.

veysie
12 January 2012, 16:16
Heb dit dus gedaan; mijn kaart staat niet meer tussen beeldschermadapters. Ik start opnieuw op en dit gaat zonder problemen.
Het beeld is wel nog altijd wazig. In gewone modus staat nu bij beeldschermadapters dit: Nvidia GeForce 7650 GS(Microsoft Corporation - WDDM). Ik heb dan de laatste driver gedownload vanop de Nvidia site en deze geinstalleerd. Heb dit custom gedaan en Clean installation aangevinkt. Nu start ik de computer terug op en de Blue screen is er terug.
Wat kan dit dan zijn?
Zou het helpen als ik mijn kaart eens verwijder in veilige modus en dan mijn register opkuis? en dan dit opnieuw doe?

Mrjraider
16 January 2012, 08:41
Ik denk dat je een oudere versie van de driver moet zien te vinden.

veysie
16 January 2012, 15:59
Nope gevonden wat het was. De videokaart was toch stuk.
bedankt voor jullie hulp.