Volledige versie bekijken : nieuwe pc probleemke k8v se deluxe mb



bike devil
7 July 2005, 23:28
alles in elkaar gestoken

nu bios geeft fout '" bios is not installed???"

kan cd van windows opstarten tot install windows maar loopt dan vast in blauw scherm

AMD Sempron 3100+ Boxed Sckt754


Asus K8V Deluxe,Giga-Lan K8T800,SATA,Raid,1394,Wifi slot

Heezy
8 July 2005, 00:24
Wsl conflict met de raid controller. Kijk eens in je bios of er niets enabled is.

Of anders mss BIOS eens updaten ivm. de Sempron.

bike devil
8 July 2005, 15:04
lukt me niet on bios update te doen hoe ga ik juist te werk

diedie
8 July 2005, 15:47
bike devil lukt me niet on bios update te doen hoe ga ik juist te werk


Update-Diskette maken U mag in geen geval vanaf de DOS-Prompt of onder Windows de Update voornemen!!!<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
Maakt beslist een startdiskette met de commando's: FORMAT A: /s Kopieer het update-bestand op deze diskette. Schrijf de bestandsnamen (zeker die van de .BIN-bestanden) correct op. U heeft ze later nodig (zie punt 7.). Let erop dat voor het updaten altijd twee bestanden nodig zijn. Als eerste het updateprogramm (Flash Memory Writer) en het Update-bestand (meestal een .BIN-bestand). <o:p></o:p>

4. BIOS instellingen aanpassen Boot de PC en ga naar het BIOS van uw PC. Daartoe simpel tijdens het booten op de DEL-toets drukken.AMI BIOS Ga in het menu ADVANCED CMOS SETUP <o:p></o:p>

Award BIOS Ga in het menu BIOS FEATURES SETUP <o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Zet de opties EXTERNAL CACHE en (CPU) INTERNAL CACHE op DISABLED. Verlaat hierna het BIOS met SAVE&EXIT

<o:p>Nu gaat het beginnen. Leg nu de startdiskette in de floppydrive en boot de PC opnieuw. <o:p></o:p>

Daartoe moet eerst natuurlijk de bootvolgorde in het BIOS op A:\, C:\ ingesteld worden. <o:p></o:p>

Start nu vanaf de diskette het Flashprogramm op. <o:p></o:p>

Het programma vraagt u de bestandsnaam van het nieuwe BIOS aan te geven. Geef de correcte benaming van het bestand inclusief de extensie. <o:p></o:p>

Wanneer u het programma naar de naam van het bestand vraagt waarin het oude BIOS weggeschreven moet worden, dan geeft u hierin een simpel te onthouden naam bv "biosoud.bin" <o:p></o:p>

Bevestig nu met Yes en het flashproces begint. <o:p></o:p>

Wanneer het updaten begonnen is, mag u in geen geval het proces onderbreken!!! <o:p></o:p>

Indien het flashprogramma succesvol beeindigd is, verwijdert u de startdiskette uit de floppydrive en boot de PC opnieuw. <o:p></o:p>

Ga met de DEL-Toets in het BIOS en stel - zoals onder punt 4 beschreven - de optie EXTERNAL CACHE en (CPU) INTERNAL CACHE deze keer terug op ENABLED. <o:p></o:p>

Blijf in het BIOS en kies SETUP DEFAULTS resp. PERFORMANCE DEFAULTS. Verlaat het BIOS met SAVE&EXIT. <o:p></o:p>

mvg,</o:p>
<o:p></o:p>

bike devil
9 July 2005, 07:55
hoe maak ik een een startdiskette met de commando's: FORMAT A: /s (in dos modus waarschijnelijk)

hoe geraak ik in dos modus in win xp pro

bike devil
9 July 2005, 08:03
ik heb het geprobeerd met naar de disk te gaan dan opstart disk maken

dan uitpakken to disk ( de bios updat)

maar dan krijg ik een foutmelding in winrar

bike devil
10 July 2005, 19:17
de optie EXTERNAL CACHE en (CPU) INTERNAL CACHE

ik zie die nergens staan in mijn bios :cry:

bike devil
11 July 2005, 22:04
ik krijg een error na flash disk

unable to open rom file

Heezy
11 July 2005, 22:42
Wsl moet het een bin file zijn dan.

bike devil
11 July 2005, 23:28
ik heb dit gedaan


je copieert de afudos.exe die op de cd rom staat die bij het moederbord was geleverd op de floppy waar je de laatste bios ook op plaatst.
K8V1011 zou de laatste zijn. Je moet die dus op de site van asus gaan afhalen.
Start op met een aparte Win98SE opstartdiskette. Als je opgestart bent doe je ze deruit en steek die op de bios te flashen erin.
Na de A prompt typ je dir en entert.
Je ziet nu de afudos.exe en t bin bestand.
Typ dan

A:\>afudos /iK8V......

waarbij K8v.... de naam is van het binbestand. Zet er wel de correcte naam in.

bike devil
12 July 2005, 00:19
ok is gelukt

spijtig genoeg wel via ander forum

(telenet forum)

toch bedankt aan iedereen die wat moeite deed (y)