Volledige versie bekijken : tekst grote printer



ermonneke
13 January 2012, 21:06
goeien avond mensen ik probeer op alle manieren de tekst te vergroten van het gene wat ik afprint. al wat ik afprint is nog net leesbaar zo klein is het, ik had nu op men tapblad ingezoemd tot 125% maar dat helpt ook niet graag een helpend antwoordje A U B groetjes mon
ik heb windows vista home premium SP2 3GB en men printer is een canon mp 140.

J.W.
13 January 2012, 21:44
Waar bevindt die tekst zich? Is dat een pagina van een website of een pagina uit een .doc bestand?
Inzoemen op een pagina van een website vergroot de tekst niet bij het afdrukken omdat deze moet passen op A4 paginaformaat.

U kunt de tekst die u moet afprinten selecteren, kopiëren en plakken in bijvoorbeeld Word.
Hier kunt u de tekst terug selecteren en de tekengrootte (ctrl + shift + p) aanpassen.

compuchrisje
13 January 2012, 23:44
Inzoomen op een pagina heeft geen invloed op hetgeen je afprint. Je kan wel het lettertype aanpassen en instellen op een grotere pixel.
In welke toepassing heb je dit probleem vooral? Dan weten we tenminste hoe we je terdege kunnen helpen.

ermonneke
23 January 2012, 21:25
goeien avond compuchrisje ik heb dat met alles wat ik afprint rechtstreeks van de computer Als ik een word dokumentje afdruk dan kan ik het aanpassen naar 200% en dan is het leesbaar maar echt nog niet te groot.groetjes mon.

compuchrisje
23 January 2012, 23:25
Mag ik vragen met welke versie Office je werkt? Dan kunnen we es instellen hoe je het standaardlettertype instelt om alles wat groter te maken.
Let wel op: als je tekst uit een webpagina kopieert en plakt in Word, zal die layout ook meekomen. Dus zal je nadien alles moeten selecteren om dat naar de gewenste lettergrootte te brengen.
Inzoomen= scrollen met muis of op het vergrootglas op de + te drukken, maar dit heeft geen effect op het oorspronkelijke lettertype, het werkt gewoon als ... vergrootglas.

ermonneke
24 January 2012, 08:30
goeie morgen compuchrisje ik heb office 2010 voor thuisgebruik groetjes mon

compuchrisje
24 January 2012, 23:54
Oké dan kan ik je nu doorverwijzen naar Microsoft (http://office.microsoft.com/nl-be/starter-help/het-standaardlettertype-instellen-HP010368862.aspx)voor de nodige hulp.
Ik denk dat er standaard een lettertype meekomt van 11 of 12 punten. Is dat te klein voor je, stel je bv in op 14 of 16 punten en kies je meteen voor een goed leesbaar lettertype. Zodra je gekozen hebt qua type en grootte zet je het als standaard. Elk nieuw document dat je dan opstart zal weergegeven worden in de font van jouw keuze.

salmax
25 January 2012, 01:42
Heb de link ook maar is afgedrukt .
En bij mij direct wat aangepast.
thx compuchrisje.

compuchrisje
25 January 2012, 23:35
Ik zie het salmax, ik zie het :lol:

ermonneke
31 January 2012, 16:30
goeie middag compuchrisje met uw uitleg heb ik het in orde gekregen alles werkt nu naar behoren :shy: maar sorry ik was vergeten nog iets te laten weten en u te bedanken, Dus wel bedankt. groetjes Mon.