Volledige versie bekijken : Windows 7 Slaapstand werkt niet meer



WaWaKe
16 January 2012, 21:27
Beste allemaal,
Sinds drie dagen ben ik vruchteloos aan het proberen om de slaapstand-functie weer te doen werken. Normaal zet ik mijn machientje ‘s morgens aan en aangezien mijn energie-instellingen ingesteld staan op ‘standaard’ dimt het scherm na 10 min.en gaat alles op laag verbruik na 30 min. inactiviteit. ’s Avonds laat zet ik de Pc dan helemaal af. Het is me niet om het verbruik te doen, maar om de C:-schijf te sparen.
Eén iets heb ik veranderd: een Bluetooth dongle aangesloten om de muziek van GrooveShark, Spotify, Internet-radio’s en consoorten te streamen naar mijn Hi-Fi systeem via een Logitech ontvangertje. Dit werkt(e) zeer goed. Nu staat het af, alles gewist, maar het probleem blijft bestaan.
Ik kan wel nog manueel op slaapstand zetten, maar niet meer met het ‘energiebeheer’.
Àlles wat me inviel heb ik geprobeerd: [1] Twee verschillende Images terugzetten van een tijd dat het zéker werkte, [2] MBAM, SuperantiSpyware en Emisoft laten draaien,[3] Chkdsk c: /f /r laten draaien, [4] BIOS gecheked op Power management, [5]Powercfg Hibernate on, [6] Aanwezigheid van ACPI-functies, [7] Alle Bluetoothsoftware gewist en dongle uitgenomen.
Ik kan niets meer bedenken om mijn trouwe slaapstand terug aan de praat te krijgen en daarom hoop ik op jullie (oneindige) wijsheid om hier uit te komen. Als terugzetten inde tijd niet helpt, wat dan wél? Ik weet, er zijn ergere problemen, maar misschien is er meer aan de hand?
Met vriendelijke groeten,
WWk

peterus
17 January 2012, 11:34
Ik zou eens proberen met volledig verwijderen en opnieuw installeren van het videostuurprogramma

WaWaKe
17 January 2012, 13:36
Bedankt Peterus voor je snelle reactie,
Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat bedoel je met het Video-stuurprogramma a.j.b?
Ik heb Windows 7 met standaard videoprogramma + MPC video.
Wat nu gebeurt - dit is nieuw - is het volgende: na 30 min gaat mijn pc uit = Ledje op aan/uit knop uit.
Het gaat dus vanzelf helemaal uit (of toch niet helemaal?) en dan druk ik op de aan/uit knop en na 30 sec zwart scherm gaat het aan met de vermelding »Windows hervatten«. Nog nooit gezien vroeger. Ik heb in »energiebeheer« wel zoveel geprobeerd, dat ik het op den duur zelf niet helemaal weet, maar kan het opzoeken.

Hopelijk kan je me verder helpen.
MvG | WWk

peterus
17 January 2012, 18:00
Bekijk dit eens http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions

Met videostuurprogramma bedoel ik de driver van uw videokaart - ga eens een kijkje nemen op de website van uw merk(acer,hp ...ect) of er nieuwe drivers beschikbaar zijn.

WaWaKe
17 January 2012, 20:37
Peterus,
[1] Een videokaart als dusdanig heb ik niet, wel een chipset Intel G45/G43. Volgens wat ik op het internet heb aangetroffen is de laatste update van 8.11 en ik heb een update ontvangen in 9.11. Dus neem ik aan dat het up-to-date is. [2] Wat zeer vreemd is dat de Slaapstand vanaf de startknop en vanaf de speciale knop van op mijn toetsenbord niet werkt. Met enregiebeheer begint het nu plots wél te werken. Toch is het niet ok dat het via het een werkt en het ander niet. In orde is het niet.
Bedankt op voorhand,
WWk

WaWaKe
18 January 2012, 11:44
Peterus,
Aangezien een Image of een systeem-herstel terugzetten terugzetten naar een 'goede' tijd niet helpt, vraag ik me af of er geen hardware fout ontstaan is. Wat denke je? Ik zal eens één voor één mijn USB-aansluitingen loskoppelen en zien of er niets tussenzit die de zaak zou oplossen. Ik ben blij dat je het i.v.m. de slaapstand even in een andere hoek zoekt dan wat ik op Google heb kunnen vinden. Blijf me helpen a.j.b., want ik kom er anders niet uit. Je wordt op de hoogte gehouden.
MvG | WWk

Mrjraider
18 January 2012, 17:29
Kan het niet gewoon zijn dat deze op wat voor een manier dan ook, is uitgeschakeld?

peterus
18 January 2012, 20:58
Je kan uw power management eens volledig uitschakelen , en daarna terug inschakelen zie hier (http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-power-management-on-windows-vista/)

Wie niet waagt niet wint

WaWaKe
18 January 2012, 22:54
Mjraider,

Uitgeschakeld is het niet, want via energiebeheer werkt het nu wel. Maar: via de pc (start > uitschakelen > slaapstand) werkt het niet = zelfde gevolg als afmelden = mijn admin-fotootje verschijnt en aanklikken geeft me mijn bureaublad terug.

Bedankt voor je reactie,

WWk

Mrjraider
18 January 2012, 23:00
Kan het niet zo zijn dat de "snelkoppeling" (eerder opdracht) van Slaapstand kapot is?

Dit zou dan de zogeheten snelkoppeling zijn:

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate

Je kan dit: http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/overige-besturingssystemen/windows-7-slaapstand
Eens proberen, wellicht dat het je probleem verhelpt...

WaWaKe
18 January 2012, 23:03
Peterus,
Ik heb gedaan zoals beschreven. Zelfs tussendoor heropgestart. Heeft jammer genoeg niet geholpen. Mijn slaapstand draait dol.
Zie ook antwoord aan Mjraider.
MvG
WWk

WaWaKe
9 February 2012, 22:45
Peterus,
Sorry voor het late reageren. Ik ben even uit circulatie geweest. Ondertussen is mijn 'probleem' ook opgelost. Ik heb gelukkig enkele oudere Paragon Images staan en heb dan maar een moedige (;-) beslissing genomen en mijn systeem teruggezet naar een oude backup. Natuurlijk heb ik achteraf veel werk gehad met updates allerhande. Het was toevallig een goede Image met een correct werkende slaapstand.
Bedankt voor het opvolgen,
WWK

Baloeke
9 February 2012, 22:51
Hopelijk heb je na al je update's weer een nieuwe image gemaakt.
Dan zetten we hier maar een slotje op.