Volledige versie bekijken : e-mail probleem



nonkelpissous
18 January 2012, 10:55
Ik gebruik outlook express. Bij verzenden van e-mail lukt het niet. Mijn e-mails gaan niet door en kan geen ontvangen. Er komt volgende foutmelding:
Kan de host pop3.tiscali.be niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'Openluchtmuseum Bachten de Kupe', Server: 'pop3.tiscali.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D
Wie kan mij hiermee helpen aub?

Vriendelijke dank

theo2602
18 January 2012, 14:01
Probeer eens pop.tiscali.be! Bij mij staat dat zo en ik heb geen problemen.

nonkelpissous
18 January 2012, 15:00
lukt me niet , help aub met andere zoektocht dank u

Spoorzoeker
18 January 2012, 18:19
pop is voor binnenhalen.
smtp is voor verzenden.
Probeer eens smtp.tiscali.be

theo2602
19 January 2012, 13:56
Dat is juist, inkomende mail pop (3 is niet nodig). Uitgaande smtp. Sorry had enkel op pop 3 gereageerd.

nonkelpissous
19 January 2012, 14:08
nu lees ik ergens op internet dat tiscali overgenomen is door scarlet en daardoor is alles geblokkeerd ...
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is GB_kleintje@telenet.be. Onderwerp 'voor test', Account: 'pop.scarlet.be', Server: 'smtp.scarlet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 <GB_kleintje@telenet.be>... Relaying denied. Proper authentication required.', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Spoorzoeker
19 January 2012, 14:09
Hmmm,

het schijnt al enkele maanden eerder van naam gewijzigd te zijn.

Wat dient er zeker gewijzigd te worden:
De server voor inkomende post:

Dit is nu: pop.tiscali.be
Dit wordt: pop.scarlet.be




De server voor uitgaande post: Enkel indien er nu staat: smtp.tiscali.be
Dit wordt: smtp.scarlet.be

Spoorzoeker
19 January 2012, 14:10
@Theo,

er zijn uitzonderingenm daar hebben ze zowel in als uitgaand pop staan, maar meestal is uitgaand smtp.

Hetnet had in het begin zelfs mailhost als uitgaand.

nonkelpissous
19 January 2012, 14:11
probeert dus email te verzenden , maar mijn account thuis maar dit lukt ook niet , zit zwaar in de problemen hier op deze pc ...outlook ervan gedaan en weer erop gezet , niks helpt.

Spoorzoeker
19 January 2012, 14:43
En als je pop.scarlet.be gebruikt als uitgaand ?

J.W.
19 January 2012, 16:23
nu lees ik ergens op internet dat tiscali overgenomen is door scarlet en daardoor is alles geblokkeerd ...

Ongeveer 7 jaar geleden, dat op zijn beurt is overgenomen door Belgacom.
Hebt u nooit eerder moeilijkheden gehad met email?

nonkelpissous
19 January 2012, 18:39
nee, t'is nu dat de baas me vraagt om dit eventjes na te zien . maar helaas het helpt niet veel om ook te proberen met als uitgaande pop.scarlet.be . steeds geen resultaat . kan het helpen iets anders dan outlook express.....

nonkelpissous
20 January 2012, 22:21
Probleem is nog niet opgelost, kan nog geen emails verzenden of ontvangen. alles is nu verandert naar scarlet !! maar fout melding blijft. zal moet verder op internet lezen , tot iemand me kan helpen. alvast bedankt aan spoorzoeker,theo2602, J.W.
hier dan maar slotje erop , bedankt , misschien volgende keer meer geluk

Spoorzoeker
20 January 2012, 22:48
Kan het zijn dat je inlognaam of wachtwoord niet mer juist is ?

Heb je de mogelijkheid om via webmail je mail in te zien ? zodat je weet dat in ieder geval je inloggegevens juist zijn ?

Zet anders eens hier wat screenshots online van je instellingen van je account.

Heb je alleen problemen met uitgaande mail, of ook inkomende mail ?

Misschien een verkerd poortnummer, of heb je misschien per ongeluk i je firewall iets dichtgezet ?

Heb je al eens bij iemand anders geprobeerd met jouw instellingen ?

nonkelpissous
20 January 2012, 22:57
hallo, bedankt zal maandag as alles eensna zien en het dus verder hier bijzetten , nogmaals bedankt nonkelpissous.

Spoorzoeker
20 January 2012, 22:59
Het is een wilde gok, maar weet je ZEKER dat je internetprovider waarvandaan je het mailtje wilt versturen wel Tiscali/Scarlet is ?????

Je kunt namelijk NIET iets verzenden via een andere internetprovider!.

Dus als je thuis op je laptop Tiscali hebt staan en je neemt je laptop mee naar je werk, waar ze bv Telenet hebben, dan gaat dat dus NIET werken !!.


Kijk goed naar: je inlognaam
je inlogwachtwoord
je pop gegevens
Haal dit van de webiste van je provider.
Dit luistert heel nauwkeurig, wees er zeker van welke provider je momenteel hebt.

peenif
21 January 2012, 08:14
Lees ik hier nu onzin? Jij beweert dus dat ik (Belgacom klant) bij mijn zus (Telenet klant), via haar internetverbinding, met mijn laptop geen email zou kunnen versturen? Larie toch...ik verstuur zelfs vanuit Roemenië eender welke email als ik maar op internet kan en dit via eender welke provider.

theo2602
21 January 2012, 12:28
Ik veronderstel dat je wel op het net kan gaan. Kijk eens in config\internet met welke provider je verbonden bent.Dan proberen tot zowel uitgaande als inkomende mail goed staat en OF je paswoord goed is.

Spoorzoeker
21 January 2012, 15:02
Beste Peenif, je kunt met smtp.A NIET verzenden bij provider B.

Je bent er geen klant, dus hoe wil je dan van hun diensten gebruikmaken ?


Vaak geeft het versturen van e-mail (SMTP) problemen. Dit komt omdat veel (adsl, kabel, inbellen, etc) providers het niet toestaan om via externe mailservers mail te versturen, als maatregel tegen ongewenste e-mail vanuit hun netwerk. Als uitgaande mailserver in je mail programma stel je dus meestal de SMTP server in van de internet provider waarmee je 'online bent' op dat moment., ongeacht bij welke provider je de mail ook binnenhaalt. (POP/IMAP).
Veel providers blokkeren toegang tot andere smtp servers.

J.W.
21 January 2012, 16:31
Lees ik hier nu onzin? Jij beweert dus dat ik (Belgacom klant) bij mijn zus (Telenet klant), via haar internetverbinding, met mijn laptop geen email zou kunnen versturen? Larie toch...ik verstuur zelfs vanuit Roemenië eender welke email als ik maar op internet kan en dit via eender welke provider.

Maar dat is dan wel langs "webmail" van uw provider.

Spoorzoeker
21 January 2012, 16:34
Ja webmail, dat is logisch, maar het gaat hier over verzenden via smtp. ;)

Je kunt met smtp alleen verzenden via je eigen provider/webhoster.

Baloeke
22 January 2012, 00:09
Onzin volgens mij. Kijk eens wat Telenet (http://klantenservice.telenet.be/content/kan-ik-ook-e-mails-versturen-via-imap) schrijft over het verzenden van een mail via een andere provider.

Spoorzoeker
22 January 2012, 12:48
Baloeke, ik snap je berichtje niet. Je verwijst naar iets wat jouw tegendeel bewijst ?


om mails te versturen, gebruik je de SMTP-server van de internetprovider of mobiele netwerkoperator waarmee je op dat moment verbonden bent.

Als je zelf een Telenet account hebt kun je gewoon niet vanaf Belgacom versturen.
Ben je bij iemand die Belgacom heeft, zul je je smtp moeten aanpassen naar die van Belgacom.
Vanaf Telenet zal het nooit lukken als je op Belgacom zit.

Butterflyice
22 January 2012, 13:00
Spoorzoeker heeft gelijk.

Je smtp server is gebonden aan je internet provider.
Het is alleen mogelijk om je smtp server aan te passen als je bv een eigen website heb en die ondersteunen in sommige gevallen ook smtp.
In dat geval is vaak de instelling voor de smtp mail.domein+extentie
Als je gmail gebruik kan je ok de smtp server aanpassen dan moet je de volgende instelling gebruiken smpt.gmail.com

In alle andere gevallen is het echt internet provider gebonden welke smtp je MOET gebruiken.

Hopelijk is het zo duidelijk voor iedereen ;)

nonkelpissous
24 January 2012, 12:05
bedankje aan mijn helpers , het slotje erop en...... tot de volgende vraag