Volledige versie bekijken : Adobe Reader X (10.1.2) start op de achtergrond op?



Mrjraider
18 January 2012, 15:35
Volgens mij heb ik dit al eerder gevraag maar ik kon het niet zo snel vinden.

Hee,

Ik gebruik Tune Up 2012 deze laat zien wanneer een programma start die ik dmv. Program Deactivator (Tune up 2012 functie) heb uit geschakeld.
Alleen, telkens als ik in Windows verkenner aan het zoeken bent naar een documentje of een afbeelding krijg ik de melding dat Adobe Reader X (10.1.2) is opgestart. Ik heb niet eens een pdf, geopend of het programma zelf heb gestart. Hoort dit? Op de website van adobe kwam ik niet ver.

Dank voor reactie,

Mrjraider

Spoorzoeker
18 January 2012, 18:23
Download eens autorun. Dit is een programmaatje wat laat zien wat er allemaal opstart als je je pc aanzet.
Heel veel zooi is onnodig.
Vaak is dit: NERO, ADOBE, iets van je geluids of videokaart, JAVA

Zet alle vinkjes eens uit en herstart de pc. Leeft de pc nog ?, dan kan bijna alles uit blijven staan.
Behalve uiteraard je virusscanner !.

Om op jouw vraag terug te komen: waarschijnlijk wordt Adobe dus al heel vroeg gestart, maar wordt het pas actief al je iets aanklikt. Ja sommige programma's bemoeien zich nu eenmaal graag overal mee.
"in het belang van de gebruiker, want de gebruiker weet niet hoe het anders een pdf bestand moet openen"

Nou, de meeste gebruikers weten dat echt wel !.

Spoorzoeker
18 January 2012, 18:24
http://download.sysinternals.com/Files/Autoruns.zip

Mrjraider
18 January 2012, 18:28
Oke, ik heb deze nu open staan. Waar moet ik dan tussen kijken?
Btw; via MSCONGIG heb ik al veel zooi uitgezet omdat ik dat simpelweg niet gebruik of nodig vindt dat het opstart.

Spoorzoeker
19 January 2012, 09:29
Als je msconfig al gebruikt hebt, dan heb je in feite al gedaan wat ik bedoelde. Autorun doet hetzelfde.

Misschien is het een idee om (ik meen via hijackthis) even een lijstje te geven van je gegevens van opstart en installatie.

Mrjraider
19 January 2012, 12:00
Als je msconfig al gebruikt hebt, dan heb je in feite al gedaan wat ik bedoelde. Autorun doet hetzelfde.

Misschien is het een idee om (ik meen via hijackthis) even een lijstje te geven van je gegevens van opstart en installatie.

Dat heb ik al eens gedaan en daar kwam niks uit.

Spoorzoeker
19 January 2012, 13:19
Okee, hopelijk klink ik nu niet te hooghartig, maar heb je daar zelf naar gekeken of heb je iemand
anders laten kijken ?

Elke hijackthisfile die ik voorbij zie komen staat vol met onnodige apps, dus het lijkt me sterk dat
dat bij jou niet het geval is. ;)

Mrjraider
19 January 2012, 17:22
Okee, hopelijk klink ik nu niet te hooghartig, maar heb je daar zelf naar gekeken of heb je iemand
anders laten kijken ?

Elke hijackthisfile die ik voorbij zie komen staat vol met onnodige apps, dus het lijkt me sterk dat
dat bij jou niet het geval is. ;)

Haha, nee ik had daar iemand van hier naar laten kijken. Ik heb daar totaal geen verstand van haha.

Mrjraider
19 January 2012, 17:44
Dit :http://www.minatica.be/threads/77263-Logje-ter-controle/ (http://www.minatica.be/threads/77263-Logje-ter-controle/page2) is de topic die ik al een hele poos geleden heb geopend. Daar zijn wel malware restanten gevonden maar die heb ik opgeruimd met hulp van de spywareslayers. Verder kwam ook ter sprake dat er updates waren voor adobe en java. Ik weet zelf eerder gezegd niet of dat weer het geval is, aangezien ik niet zo heel lang geleden een herinstallatie van windows heb moeten doen ivm foute systeemherstel en backup waardoor ik helemaal niks meer kon (is verholpen met herinstallatie zoals ik zei)

Spoorzoeker
19 January 2012, 18:22
Nou, ik zie anders behoorlijk veel ongein:

C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files\Yuna Software\Messenger Plus!\PlusService.exe
C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe
Mesenger plus staat niet bekend als betrouwbaar.
TWEE virusscanners ?, niet verstandig.


O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\progra~1\mcafee\sitead~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\progra~1\mcafee\sitead~1\mcieplg.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll

Kan dus al compleet weg. Allemaal programma's die je gedrag in de gaten houden om zich overal mee te bemoeien


O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe

totaal niet nodig

Je hebt echt heel veeeeeeel draaien.

Heb je dat echt allemaal nodig ?

Mrjraider
19 January 2012, 19:32
Deze topic is van 2011 en intussen is er al veel veranderd, ik gebruik maar 1 Anti virus, ik gebruik COMODO Internet Security als Firewall en Avast! Free als antivirus verder kan je ook zien dat de log is na gekeken door Juisterr en die heeft niets gezegd over Comodo en Avast! naast elkaar.:p

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe

Drivers/software, de eerste is van mijn geluidskaart en de overige 2 van mijn video kaart.
De nieuwe msn plus is al veel verbeterd en ik verwacht daar ook geen problemen mee om eerlijk te zijn.

compuchrisje
19 January 2012, 22:59
Comodo en Avast doen het prima samen, zolang je ook niet de AV van Comodo erbij neemt. Laat dus maar mooi staan, ook bij het opstarten.

Alles wat te maken heeft met Adobe, Java, QuickTime, Audio, Nero (evt), ook Office kan je wegvinken bij de opstartitems. Die services starten toch zodra je één van deze toepassingen gaat gebruiken.

Mrjraider
20 January 2012, 23:02
Comodo en Avast doen het prima samen, zolang je ook niet de AV van Comodo erbij neemt. Laat dus maar mooi staan, ook bij het opstarten.

Alles wat te maken heeft met Adobe, Java, QuickTime, Audio, Nero (evt), ook Office kan je wegvinken bij de opstartitems. Die services starten toch zodra je één van deze toepassingen gaat gebruiken.

Dat heb ik ook zo maar mijn probleem is dus dat adobe reader mee opstart als ik in verkenner aan het rotzooien ben. Ik snap wel dat als ik een pdf file aan klik ik dan de reader open, maar dit is niet het geval en hyet programma venster start niet.

Spoorzoeker
20 January 2012, 23:07
nee maar het is niet wat JIJ wil, het is wat ZIJ willen en dat is zoveel mogelijk van hun programma's aan het draaien hebben want daardoor verzamelen ze veel gegevens over jou die ze weer goed kunnen doorverkopen.

Want waarom denk je dat Adobe reader steeds geupdate word ?

Pak maar eens een hele oude versie, zul je zien dat het nog gewoon allemaal werkt, dus daar is het niet voor.

Wat je kunt doen: kijk welke files er draaien en verwijder deze van je pc.
Zoek eens op fox pdf, dat werkt net zo goed.

Files verwijderen kun je doen met een livecd. ;)

peenif
21 January 2012, 08:04
Want waarom denk je dat Adobe reader steeds geupdate word ?

Ooit van veiligheidslekken gehoord?


Pak maar eens een hele oude versie, zul je zien dat het nog gewoon allemaal werkt, dus daar is het niet voor.


Tja, Internet Explorer 6 doet ook zijn werk nog hoor maar hij is zo lek als een zeef. Je kan en mag nu veel beweren maar insinueren dat een onderneming als Adobe zich bezondigt aan malafide praktijken via het updaten van hun (gratis) Adobe Reader is onterecht en hou je best voor je eigen.

Mrjraider
21 January 2012, 10:04
Ooit van veiligheidslekken gehoord?



Tja, Internet Explorer 6 doet ook zijn werk nog hoor maar hij is zo lek als een zeef. Je kan en mag nu veel beweren maar insinueren dat een onderneming als Adobe zich bezondigt aan malafide praktijken via het updaten van hun (gratis) Adobe Reader is onterecht en hou je best voor je eigen.

Updates oke, zijn nodig en moeten doorkomen. Dat is me vrij duidelijk.
Adobe en gegevens verzamelen en doorverkopen?? Nee dat lijkt me heel sterk aangezien ik meerdere producten van adobe op mijn laptop heb staan en ik daar verder geen problemen heb gehad. Ik denk dat ik deze kwestie gewoon moet negeren en moet door gaan met het geen waar ik mee bezig was op het moment en het Adobe verhaal maar even achter wegen laat.

Spoorzoeker
21 January 2012, 15:13
Veiligheidslekken. Ja natuurlijk, daarom is het pakket van eerst 1 mb nu bijna 300 mb ?
Flink wat code dan om een veiligheidslek te dichten.

Maar goed, doe allen lekker wat je zelf wilt, je hebt er tenslotte ook zelf last van, niet ik. :rolleyes:

Of denk je werkelijk dat ze gratis producten aanbieden omdat ze jou zo aardig vinden ? :D

Mrjraider
21 January 2012, 15:21
Veiligheidslekken. Ja natuurlijk, daarom is het pakket van eerst 1 mb nu bijna 300 mb ?
Flink wat code dan om een veiligheidslek te dichten.

Maar goed, doe allen lekker wat je zelf wilt, je hebt er tenslotte ook zelf last van, niet ik. :rolleyes:

Of denk je werkelijk dat ze gratis producten aanbieden omdat ze jou zo aardig vinden ? :D


Ik denk niet dat ze gegevens doorverkopen, zo stom zijn ze nu ook weer niet. Ik vind het een beetje stom dat je dan ook daar van uit gaat terwijl het wellicht wat anders kan zijn.

peenif
21 January 2012, 15:29
je hebt er tenslotte ook zelf last van

Nee hoor, niet de minste last en...mijn Adobe producten zijn up-to-date.

Mrjraider
21 January 2012, 17:52
Ik heb alleen last van het prpbleem dat adobe opstart in verkenner. van de updates ed het ik totaal geen last.. ook mijn producten zijn up to date..

salmax
21 January 2012, 20:29
foxid reader is alternatief en opent ook pdf

het is zelfs veel lichter voor de pc is mijn ervaring

Mrjraider
21 January 2012, 20:45
foxid reader is alternatief en opent ook pdf

het is zelfs veel lichter voor de pc is mijn ervaring

Wellicht is het de heroverweging waard om eens te kijken naar Foxit reader.

salmax
21 January 2012, 21:00
in geval je hem wil hij staat tussen de download

http://www.minatica.be/downloads/359-Foxit-Reader

Mrjraider
21 January 2012, 21:03
Ik heb hem zojuist gedownload en ik ga er mee werken, heb adobe er af gegooit en ga verder met Foxit reader. Ik wacht af.

compuchrisje
21 January 2012, 22:18
Ik heb in XP ook Foxit reader, in Windows 7 Nitro PDF, allebei handige alternatiefjes als het enkel om 'readen' gaat.

Baloeke
22 January 2012, 00:36
Draai ook al zeer lang Foxitreader op mijn Win7.

Mrjraider
22 January 2012, 14:27
Ik laat het nu zoals het is. er mag een slotje op bedankt