Volledige versie bekijken : Laptop + 230V omvormer voor auto



Emile.H
18 January 2012, 16:36
Hallo allemaal

Lang geleden om te beginnen :)
Mijn Dell XPS 17 heeft een voeding van 130Watt.
Mijn vraag is nu, kan ik deze omvormer (http://www.gadgetknaller.nl/partners/gadgetknaller/Omvormer-12---230V-100W-p-2262.html?osCid) hiervoor gebruiken in de auto?
Een probleem is echter dat de omvormer tot 100W continu levert maar 200W piek dus ik weet niet waar ik naar moet kijken...

Deze eigenschappen staan er bij:


Ingangsvoltage: 10-15 V DC.
Uitgangsvoltage: 230 V AC.
Continu uitgangsvermogen: 100 W.
Piekvermogen: 200 W.
Efficiency: 90%.
Zekering: 10 A.
Afmetingen: 70 x 90 mm.



Ik ken weinig van dat soort toestanden maar als ik die oplader zou gebruiken, laadt mijn laptop dan trager op of kan dit zelfs schade veroorzaken??

Bedankt
mvg
Emile

Mrjraider
18 January 2012, 16:48
Volgens mij kan dit weinig kwaad, het ligt geloof ik ook aan de adapter van je laptop zelf. Deze zorgt voor de stroom voor je laptop en krijgt het zwaar te voorduren want die moet die 230V weer omvormen tot de gewenste voltage die je laptop nodig heb.

Emile.H
18 January 2012, 17:06
Thanks MrJRaider, maar bij een gewoon stopcontact is het vermogen wel hoog genoeg, dus kan het ook geen kwaad als die de 130W niet haalt?

Mrjraider
18 January 2012, 17:26
Volgens mij kan dat geen kwaad nee maar ik kan me vergissen.

PeterN
19 January 2012, 12:31
De omvormer is feitelijk net te licht. De wattage continu is slechts 100W terwijl je pc 130 watt kan trekken. Gevolg is dat de omvormer constant aan maximum vermogen moet werken en zelfs nog hoger. Resultaat gaat zijn dat de omvormer overbelast raakt en te heet gaat worden. Afhankelijk hoe de omvormer is beveiligd gaat deze bij te veel warmte stuk gaan of uitschakelen. Best dus een iets zwaardere omvormer zoeken ;)
Op deze site (http://www.electroshopper.be/basicxl-cilindervormige-auto-inverter-12v220v-150w-p-1147.html) staan er een paar zoals deze van 150 Watt. Ik ken de site en winkel niet dus wel goed opletten voor je hier zou bestellen;)

Mrjraider
19 January 2012, 19:39
De omvormer is feitelijk net te licht. De wattage continu is slechts 100W terwijl je pc 130 watt kan trekken. Gevolg is dat de omvormer constant aan maximum vermogen moet werken en zelfs nog hoger. Resultaat gaat zijn dat de omvormer overbelast raakt en te heet gaat worden. Afhankelijk hoe de omvormer is beveiligd gaat deze bij te veel warmte stuk gaan of uitschakelen. Best dus een iets zwaardere omvormer zoeken ;)
Op deze site (http://www.electroshopper.be/basicxl-cilindervormige-auto-inverter-12v220v-150w-p-1147.html) staan er een paar zoals deze van 150 Watt. Ik ken de site en winkel niet dus wel goed opletten voor je hier zou bestellen;)

Is de 150 Watt dan niet wat te sterk? Of maakt dat dan weer niet uit?
Vraagje uit nieuwsgierigheid :shy:

alpha
20 January 2012, 13:16
Zou zeker voor een zwaarder type kiezen maar belangrijker is nog het type ,zou eerst navragen bij Dell wat mag .De meeste goedkope (zo niet allemaal) inverters zijn van het type met gemodificeerde sinus en de geschakelde voeding voor uw laptop kan daar meestal niet tegen.Kies liever voor een type met zuivere sinus maar die zijn dan veel en veel duurder.
succes

PeterN
22 January 2012, 23:20
Is de 150 Watt dan niet wat te sterk? Of maakt dat dan weer niet uit?
Vraagje uit nieuwsgierigheid :shy:
Zwaarder mag. De omvormer moet zeker constant de aangesloten maximale belasting aan kunnen en al wat de omvormer meer kan leveren is goed als hij met pieken zwaarder wordt belast;)