Volledige versie bekijken : Onregelmatige wireless verbinding.



Adjudant
28 January 2012, 11:41
Heb op mijn laptop (Acer 1992WLMi) na het helemaal schonen van de harddisk een geheel nieuwe installatie van (genuine) Windows XP Pro gezet t/m Servicepack 3.

Alles werkt naar behoren, echter tijdens de wireless verbinding met de router schakelt de netwerkkaart uit, om even later weer vrolijk te melden dat de verbinding "Uitstekend" is met een snelheid van 54,0 Mb/s. Dit gebeurt zeer onregelmatig.

Vóór de nieuwe installatie draaide Linux (Ubuntu 10.4) op deze (oude) laptop en stond deze draadloze verbinding als een huis.

Is er misschien in het Microsoft product weer eens iets dat ik over het hoofd zie?

Mrjraider
28 January 2012, 12:46
Heb op mijn laptop (Acer 1992WLMi) na het helemaal schonen van de harddisk een geheel nieuwe installatie van (genuine) Windows XP Pro gezet t/m Servicepack 3.

Alles werkt naar behoren, echter tijdens de wireless verbinding met de router schakelt de netwerkkaart uit, om even later weer vrolijk te melden dat de verbinding "Uitstekend" is met een snelheid van 54,0 Mb/s. Dit gebeurt zeer onregelmatig.

Vóór de nieuwe installatie draaide Linux (Ubuntu 10.4) op deze (oude) laptop en stond deze draadloze verbinding als een huis.

Is er misschien in het Microsoft product weer eens iets dat ik over het hoofd zie?

Updat de driver van je Wireless netwerk kaart en probeer het nog eens dit moet je doen bij apparaatbeheer. Ook kan je eens kijken of je de naam ervan kan achterhalen en dan googlen

Mrjraider
28 January 2012, 21:35
Mocht dit nu niet kunnen, kan het zijn, hangt totaal af van de leeftijd van je draadloos router, dat deze defect is. Dit had ik ook en nadat ik een andere had gekocht was dat probleem verholpen..

Adjudant
28 January 2012, 22:00
Nee, de router is het probleem niet: de andere laptop (Windows 7 64-bit) heeft een constante verbinding, evenals de printer en de home cinemaset. Ik zal eens kijken naar (de ouderdom van) de driver(s). Wederom dank voor de snelle reactei!

peterus
3 March 2012, 21:49
Kijk ook eens naar de eigenschappen van uw netwerkkaart - onder de tab configureren - energiebeheer misschien staat de optie " de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen " geactiveerd . Je kan dan eens proberen om het uit te schakelen.

Baloeke
3 March 2012, 23:52
Had een paar dagen ook last van het wegvallen van mijn draadloos internet. Misschien kan je eens kijken (http://www.minatica.be/threads/78314-draadloos-internet-val-regelmatig-weg) naar wat tips, die daar zijn gegeven.