Volledige versie bekijken : Windows 7 Windows herinstalleren en program files uit backup halen?



Mrjraider
31 January 2012, 15:50
Beste,

Een buurvrouw van mij wil graag dat ik haar pc herinstalleer, het systeem loopt niet lekker en er zijn meerdere dingen.
Nu heeft ze tientallen games op haar pcke staan. Denk aan puzzel, zoek games, een beetje van die simpele zoek en klik games, games die zelfs een windows 98 aankan zeg maar.
Nu vroeg ik mij dus af, kan ik alle program files, program data etc in een windows backup pleuren en dan zo alle programma's (games) incl. saves ed. overzetten? Dit scheelt een heleboel cd's in en uit de cd lade doen en een boel tijd.

Bedankt voor de antwoorden en hulp!

compuchrisje
31 January 2012, 23:49
Niks te pleuren vrees ik. Herinstalleren zal er altijd bij zijn. Wat wél kan (denk ik) is het overzetten van bestanden en instellingen of Easy Transfer.

Peter.B
1 February 2012, 05:51
volgens mij zal het ook niet lukken,daar er bestanden van de software in het register van windows worden geinstalleerd.

Mrjraider
1 February 2012, 10:18
Beide bedankt voor de informatie, dan moet ik haar helaas het slechte nieuws gaan vertellen, ze heeft er echt enorm veel op staan dus dat word een lange vrijdag middag voor mijn 0_o. Maakt niet uit...:P

ghost
1 February 2012, 20:59
Als je de save files vind van die games ,kunt je die vb. op usb stick zetten . Zet wel elke save in een aparte map met de naam van het spel . Na de herinstallatie kunt je die save files terug plaatsen , zie wel dat ze dan ook op de zelfde plaats worden gezet . Heb ik ook bij mijn vrouw haar zoek spelletjes indertijd gedaan . Nu is dat niet meer nodig omdat ze op facebook genoeg spelletjes heeft. lol

Mrjraider
1 February 2012, 21:41
Als je de save files vind van die games ,kunt je die vb. op usb stick zetten . Zet wel elke save in een aparte map met de naam van het spel . Na de herinstallatie kunt je die save files terug plaatsen , zie wel dat ze dan ook op de zelfde plaats worden gezet . Heb ik ook bij mijn vrouw haar zoek spelletjes indertijd gedaan . Nu is dat niet meer nodig omdat ze op facebook genoeg spelletjes heeft. lol

Dit is een goede!!
De enige plaatsen die ik me kan bedenken: Program Files, Program Data, App Data? Ergens daar tussen welke is waarschijnlijker? Ik bedank u vriendelijk voor de tip aangezien ik er niet aan kwam...

vdhee
3 February 2012, 10:44
Waarom maak je geen kloon? En deze laatste dan proberen grondig op te kuisen.

Mrjraider
6 February 2012, 18:40
PC heeft een herinstallatie gehad en dit was inderdaad niet mogelijk. Slotje, bedankt voor het meedenken!!

compuchrisje
6 February 2012, 23:47
Dat is wat men nu empirie noemt ;)

Mrjraider
7 February 2012, 08:32
Dat is wat men nu empirie noemt ;)

Haha, inderdaad maar je vergat het slotje ;)